Octavia III RS

CDK

Forumguru
in de het duitse blad autobild las ik vandaag dat hij in duitsland iig vanaf deze zomer leverbaar is, 220pk en begrensd op 250km/h

greetz Corné
 

sitechris

Donateur
Met 220 pk moet je toch echt wel serieuze wind mee hebben om 250 echte kilometers te rijden (dus niet 250 op teller). Klinkt imo meer als marketing (kun je lekker patsen op verjaardagsfeestjes).
 

sitechris

Donateur
Zou jij overwegen om eventueel weer terug naar Skoda te gaan, Chris? ;)

Als de Octavia III eerder uit was, had ik die zeker als leaseauto overwogen.

Als racer? Dan heb ik toch een voorkeur voor een wat scherpere hot-hatch, maar ik waardeer de Octavia RS zeker. Ik vind het een perfecte family racer. En ik vind de Octavia RS altijd een mooie auto. Ingetogen, maar je ziet wel dat de auto flink wat in zijn mars heeft. En als je af en toe wat ruimte nodig hebt, dan is de RS echt perfect
 

WesleyJD

Banned
De RS combi wordt van mij!

Wanneer die onhuld word, en er goed uitziet (heel belangrijk!) dan ga ik voor de RS. Met natuurlijk nog wat extra opties en DSG. Heeft iemand een gokje wat die mag kosten?

Echter vraag ik mij af..Ik rij nu een SC2 DSG mica black, 1.8TSI met elke optie. 13.000km op de teller uit 2012. Vandaag precies een jaartje oud. Zouden jillie dan ook een stap naar een RS maken? Ik heb het probleem dat ik altijd wat nieuws wil namelijk. Ik ben 23, dus kan wel wat wijs advies gebruiken haha.
 

sitechris

Donateur
De Octavia RS moet je nemen als je kids op de achterbank hebt zitten of veel ruimte nodig hebt. Is dat niet het geval dan adviseer ik je om een andere auto te nemen. Bv Golf GTI, Megane RS, Subaru BRZ/Toyota GT86, Astra OPC. Of een gebruikte Audi/BMW met veel power. De Octavia RS is overigens een prima auto maar mist wel de scherpte van een echte hot-hatch. Ook de Golf GTI geeft toch wel veel meer rijbeleving.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tibo

CDK

Forumguru
@ Wesley, het 1e jaar is je afschrijving het hoogst, of het dan verstandig is om hem na 1 à 1.5 jaar in te ruilen....? ik zeg nee, maar ik herken wat je zegt dat je telkens wat nieuws wil ;) als je financiële situatie het toelaat zie ik geen probleem, maar dat weet je zelf het beste.
succes en hou ons op de hoogte :)

greetz Corné
 

WesleyJD

Banned
Helemaal waar wat betreft de Golf.. echter.. vrouwlief stapt niet in een golf (naar verleden mee).

En daarbij.. 2 kids van onder de 2 jaar.. voorlopig nog wel de ruimte nodig.

Wil de wagen wel onder handen laten nemen door ABT, om de funfactor wat uit te breiden.
Ik wil wel een nieuwe wagen.. slechte ervaring met 2de hands. En een Audi of BMW word dan wat te gortig.


Maar wat vind je van de switch van Superb naar Octavia RS?
 

Sk_Hans

Forumguru
Nee, ik vind het een beetje apart als iemand een dure nieuwe auto meteen zou willen inruilen op een nog veel duurdere die nog niet eens uit is. Zeker in deze crisis tijd. Als zo iemand dan ook nog zegt dat hij pas 23 is, is dat toch vrij apart. Dan vraag je je af of je niet het verkeerde vak gekozen hebt.:laugh:
 
Bovenaan Onderaan