Zitcomfort lederen zetels + DSG vraagje

Yargo

Actief lid
Hey,

Snel een vraagje ivm het zitcomfort van de lederen zetels ( niet geperforeerd ). We zouden graag een jonge 2dehands superb Elegance kopen van 01/2011. We hebben er daarnet een proefrit gemaakt en bevalt prima. Nu vraag ik me af of de zetels ook voor lange afstanden comfortabel zijn?

Dan nog een vraagje over de DSG bak ( 2.0 140pk ). Ik las hier ergens dat er 2 soorten bestaan, een oudere met olie en een nieuwere versie, klopt dit? Vanaf wanneer zijn we deze nieuwe versie beginnen gebruiken?

Alvast Bedankt
 

Noord26

Forumguru
DSG heeft niets te maken met oudere en wel of geen olie. Droge kunnen minder koppel verwerken als natte. Meestal is een droge een 7bak en een natte een 6bak.
 
dag Wesley,

De leren zetels zijn prima, ik heb de geperforeerde met ventilatie en verwarming en ze functioneren zoals het hoort.

Van de DSG bak weet ik niks.... behalve dat er een P, R, N, D, en S stand op zit bij mij en om de hendel in de juiste stand te zetten, moet ik de rem gebruiken :grin: Oja en dat het heeeeerlijk rijdt.

Succes met de zoektocht
 

andrehj

Forumguru
DSG heeft niets te maken met oudere en wel of geen olie. Droge kunnen minder koppel verwerken als natte. Meestal is een droge een 7bak en een natte een 6bak.
Een droge is altijd een 7-bak (de DQ 200). En een natte is meestal een 6-bak (de DQ 250), maar tegenwoordig soms ook een 7-bak (de DQ 500), maar die is bij Skoda niet verkrijgbaar.
 
Altijd Passat gereden, Deze stoelen vind ik comfortabeler :) Ook een stuk fijner dan de ambition stoelen....Maargoed, blijft een kwestie van smaak!
 

Yargo

Actief lid
Bedankt voor de antwoorden! Ik zal het comfort van de zetels zelf moeten ondervinden :-). Van automatische transmissie kende ik tot nu ook niets. Het zou mijn eerste wagen worden met een automatische transmissie :D
 
Bovenaan Onderaan