Hondenrek

bjacobs

Nieuw lid
Hallo, ik rij vanaf nieuw een Faab Greenline Combi MY 2011.
autoweek 2.jpg
Ik overweeg nu een hondenrek te laten inbouwen. Heeft iemand hier ervaring mee en is het mogelijk een foto te posten ? Ik ben namelijk benieuwd op welke wijze deze in- en uitgebouwd uitziet en of het de bagageruimte kleiner maakt of niet.
 

Wilko

Senior Member
Bij een hondenrek hangt erg veel af van het model/merk.

Sommige (zoals die van Skoda zelf) zitten achter het horizontale bagagescherm bevestigd, zodat je dan een beetje ruimte verliest. Bij andere modellen is het zo dat je ze tegen de achterzijde van de c-stijl bevestigt. Dat zou je dan niet veel verlies aan bagageruimte op hoeven te leveren. Ik heb het originele hondenrek dat er bij ons in zat bewust uit de auto gehaald omdat ik nogal eens lange voorwerpen transporteer en omdat onze hond waarschijnlijk de bekleding van de achterbak zal slopen als we haar daar alleen laten. Nu staat er een XL maat bench in de auto voor de hond. Makkelijk er in en uit te pakken indien nodig, en gewoon vast in de bak als we haar willen transporteren. Ook kunnen we nu de bagageruimte buiten de bench nog benutten zonder dat de hond zich aan die bagage tegoed kan doen (vooral handig met een volle boodschappentas of andere zaken waar je geen tandafdrukken in wenst).
 

Wilko

Senior Member
Sorry Sparkie, die zit al een tijdje in iemand anders zijn auto.
Ik heb alleen de bevestigingspoten waarmee hij aan de achterbankborgbeugels van de O2 vast zat nog.
 
Beste,


Ik heb het origineel honderek vorige maand aangekocht en zelf geplaatst.
Niet veel werk, enkel het juiste materiaal nodig, namelijk rivettang M9 (als ik mij niet vergis).
In de zijkant, langs de binnenzijde, zijn in de skoda gaten voorzien achter de binnenbekleding.
Er dient een gat te worden geboord met een klok-boor (zelfde diamater als parkeersensoren) en nadien een rivet te worden geplaatst.
Vervolgens zijn het 4 vijzen aan iedere zijde, en de rek is geplaatst.
Ik ben er zeer tevreden van!

Mvg,
Stefan VB
 
Ter info (in België)

Scheidingsrek/DMM720001(159,67 €)


Totale prijs : 159,67 €


Indien ik het wilde laten plaatsen door de garage was het een forfait voor de werkuren van 240€ (totaal +/-400€).
effectieve uren: 1 uur ( en dat is zelfs al overdreven)

mvg
 
foto's heb ik niet, maar het maakt de bagageruimte niet kleiner.
het is eenvoudig uit te bouwen doormiddel van grote schroefvijzen, beetje vergelijkbaar met het verhogen van een fietszadel, snap je?
In ieder geval geen tools nodig voor de uitbouw.
 

laagvlieger

Forumguru
Ter info (in België)

Indien ik het wilde laten plaatsen door de garage was het een forfait voor de werkuren van 240€ (totaal +/-400€).
effectieve uren: 1 uur ( en dat is zelfs al overdreven)

mvg


Dan betaal je 400 euro voor een metalen rekje. Wauw! Je hebt gelijk dat je het zelf probeerde te installeren ...
 
Beste bjacobs,

Sinds een paar maanden zijn wij in het bezit van een Fabia combi greenline uit 2011. De vorige eigenaar heeft een hondenrek/ bagagerek in laten bouwen. Echter het rek gebruiken wij niet. Ik heb het rek heel eenvoudig uit kunnen uitbouwen (inbus bevestiging). Het rek zit boven de cassette van de hoedenplank en neemt dus minimale ruimte in.

Ik hoor wel of je interesse hebt.

IMG_4973.jpg

De stickers van Skoda zitten er nog op dus origineel!
 
Wel opletten met het aangeboden rek. Vemodelijk zijn de nodige draadrivetten hier niet meer bij. Deze zijn gebruikt tijdens de eerste installatie. En kunnen niet worden herbruikt!!
 

andrehj

Forumguru
Rivet is Engels voor popnagel, dus ik denk dat het een soort popnagel is die je ergens in de een deel van de carrosserie vastzet (met een speciale tang?) en waarin dan de schroefdraad zit waarin het rek bevestigd kan worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Anto
Is inderdaad zoals een poprivet maar dan met draad. Let wel, de diamter is stukken groter dan een gewone poprivet, en kan dus niet met een gewone rivetten tang. Zoals gezegd dacht ik M9... (of M10).

Zoals alle rivetten zijn dus ook draadrivetten niet herbruikbaar
grt
 

Willemse

Nieuw lid
Hi,
Ik heb net een Skoda Fabia (2009) gekocht en heb het hondenrek eruit gehaald met alles erop en eraan. Het is voor 120 eu te koop. Je kunt komen kijken als je wilt? We wonen in Den Haag.
 

Anto

Lid
Ik heb het hondenrek ook zelf ingebouwd. Je krijgt een papieren mal erbij die je aantoont waar je de gaten moet boren. Dan inderdaad met een rivettang de draadrivetten erop nijpen. De rest is plug-and play.

20140527_173857.jpg

20140527_173907.jpg

20140527_173918.jpg
 

Wilko

Senior Member
Misschien ligt het aan mij, maar ik zou niet zo blij zijn met een rek waarvoor ik zelf gaten in de auto zou moeten gaan boren terwijl er diverse systemen bestaan waarbij dat niet nodig is.
 

Anto

Lid
2 kleine gaten boren in de bekleding om een OEM hondenrek te plaatsen is peanuts... . Ik vond het veel netter lijken dan de aftermarket rekken die verkrijgbaar zijn.
 
Bovenaan Onderaan