Hondenrek

EdK

Forumguru
Dan erbij op deze manier is het beter gezekerd dan met een één of ander klem systeem.
In laatste geval kan bij een noodstop de hond met rek en al naar voren komen omdat het klemsysteem losschiet.
Dan zou een OEM rek toch ook mijn voorkeur hebben.
En bij inleveren en rek apart verkopen kun je altijd nog een 2 tal sierdoppen in de geboorde gaten gooien en niemand die het dan nog opvalt
 
  • Leuk
Waarderingen: Anto

Wilko

Senior Member
Heb je wel alle aftermarket rekken van dichtbij bekeken dan? :-)
Die van mij heeft *en* geen zelf te boren gaten en niet van die lelijke buizen die langse de rand van de zitting naar beneden lopen.

En ja, hij zit wel degelijk vast door twee beugels die tussen de zitting en het spatbord aan de auto zelf vast zitten. Echt geen kans op EdK zijn beschreven situatie dat de boel naar voren komt, ook al omdat er bovendien nog een scheidingsrek in de achterbak zit waar hij ook nog eens aan vast zit. Dat past niet over de ruimte tussen bank en dak, mocht de hele stevige bevestiging van het rek aan de ogen waarmee de achterbank aan de spatborden bevestigd wordt het toch niet kunnen houden (erg onwaarschijnlijk).
 

ronald24e

Actief lid
Ik heb het hondenrek ook zelf ingebouwd. Je krijgt een papieren mal erbij die je aantoont waar je de gaten moet boren. Dan inderdaad met een rivettang de draadrivetten erop nijpen. De rest is plug-and play.

20140527_173857.jpg

20140527_173907.jpg

20140527_173918.jpg

Ik heb zelf een Fabia uit 2010 en deze is toen door een kennis van me geïnstalleerd , hij heeft toen de gaten geboord en kon de in bus bouten gewoon in de al geplaatste ringen op het chassis draaien.

Is dit verandert bij de nieuwere modellen?

Heb zelf in ieder geval nooit een rivet ofzo hoeven plaatsen .......

Heb nu zelf mijn hondenrek te koop staan dus vind het wel belangrijke informatie
 

Anto

Lid
Ik heb zelf een Fabia uit 2010 en deze is toen door een kennis van me geïnstalleerd , hij heeft toen de gaten geboord en kon de in bus bouten gewoon in de al geplaatste ringen op het chassis draaien.

Is dit verandert bij de nieuwere modellen?

Heb zelf in ieder geval nooit een rivet ofzo hoeven plaatsen .......

Heb nu zelf mijn hondenrek te koop staan dus vind het wel belangrijke informatie

De 2 rivetten zaten bij de kit. In het chassis waren de gaten wel voorzien, er zaten nog geen draadrivetten in.
 

ronald24e

Actief lid
Dat is het dus ik heb het pakket nooit gekocht mijn hondenrek kwam bij iemand vandaan die het een maandje had gebruikt en naar het buitenland ging.

Een kennis van me heeft toen de gaten geboord en gewoon de inbusbouten zonder draadrivetten vastgedraaid in het chassis.

Ik was erbij bij de inbouw dus weet dat we er zelf geen draadrivetten in hebben gezet terwijl et achter de gaten dus wel iets van schroefdraad zat waar de inbussen ingedraaid zijn.

Ik las ook ergens (kan alleen de link niet meer vinden)dat achter deze gaten standaard moeren op het chassis gelast zitten maar vroeg me af of dit bij de nieuwe modellen ook zo is.

Of is het zo dat mijn inbussen dus blijkbaar "nergens" echt in vast zitten want eea zit wel stevig en de in bussen moet je er echt uitdraaien.....
 

MichelSkoda

Nieuw lid
Ik heb dit rek over kunnen nemen van iemand. Maar boven besproken poprivetten heb ik uiteraard niet. Heeft iemand een idee hoe ik hier aan kan komen en eventueel ook aan de papieren mal waar ik de gaten moet boren?
 

bluskabouter

Forumguru
Ik heb bij mijn broer het rek gemonteerd ZONDER de draaidrivetten.
gewoon de linker en rechter staander in de bagagehaak onder in gezet, dan het rek met de draaischroeven gemonteerd en uiteindelijk de bouten met de zwarte blokjes onder gemonteerd. staat muurvast en is ook nog makkelijk te verwijderen.
ja, de bus waar oorspronkelijk de inbusbout doorgaat drukt in de plastic afscherming, maar hij vond dat geen probleem. montage zonder boren.
 
Bovenaan Onderaan