85-xln-2

Status
Niet open voor verdere reacties.

cali05

Forumguru
Via de site van de RDW constateerde ik dat mijn eerste Citigo te naam is gesteld op 5 okt. jl. Vraag mij af of één van de forumgebruikers deze heeft gekocht? Als dat zo is dan wil ik graag in contact komen met die persoon.
 

Noord26

Forumguru
dat is correct

Denk niet dat je zelf daar veel aan kunt controleren. Als er zware schade is geweest komt er een WOK-melding op. En die gaat er niet zo maar af, dan moet de auto herkeurd worden door degene die ook de WOK-melding erop heeft gezet: het RDW.

Bij deze auto was er toch sprake van financieel total-loss? Quote:

1.7 Keuren na Schade
Vanaf 1 februari 2006 worden door de schade-experts van de verzekeraars via deze systemen geautomatiseerd een selectie van schadevoertuigen aan de RDW doorgegeven. De RDW doet de beoordeling en plaatst de status Wacht Op Keuren (de zogenaamde WOK status). Hierbij wordt een onderscheid gemaakt tussen technisch total loss en economisch total loss. Na de keuring door de RDW is het mogelijk dat het voertuig na een economisch total loss schade weer op de weg verschijnt.


Je kunt vertellen dat de auto schade heeft gehad. Natuurlijk. Maar dit is ook terug te zien in het verleden van de auto. En na herstel is een auto net zo goed als voorheen.
 

hemi24

Forumguru
... En na herstel is een auto net zo goed als voorheen.

Dat hoop je dan maar...

Heb ooit een keer 3 maal terug gemoeten voor elke keer opnieuw spuiten bij een schadebedrijf van de gezamelijke dealers (zelfde woonplaats als Noorderdierenpark).

De derde keer was het antwoord van de vestigingsmanager: "Maar meneer, ik blijf niet bezig met het telkens opnieuw spuiten van uw auto..."
Waarop mijn antwoord was: "Zolang jullie je werk niet goed doen, zul je wel moeten!"
Expert van de verzekeraar heeft uiteindelijk een hechtproef gedaan, waarbij grote delen van de lak spontaan loslieten. Vestigingsmanager stond met rode kaken en uiteindelijk is het de derde keer wel goed uitgevoerd.

Heeft me allemaal niks gekost, als je de tijd en moeite niet meerekend en het ongemak met omwisselen van leenauto e.d.


Verder blijf ik erbij dat schadeherstellers boefjes zijn en het meeste verdienen met de onderdelen die ze niet vervangen.
Kijk maar eens goed bij een herstelde auto, vaak zijn er kleine onderdelen niet vervangen, zoals klemmetjes, kleine click-bevestigingen waar toch net een pootje vanaf is gebroken e.d. Als het maar vast blijft zitten desnoods met een klodder montagekit. vervolgens laat het onderdeel anderhalf jaar later toch los en constateer je alsnog een oude breuk of iets dergelijks.

Vooral dit laatste vindt ik heel erg jammer, want blijkbaar is alleen het "zichtwerk" belangrijk, krijg ik de indruk...
 

Noord26

Forumguru
Dat hoop je niet, dat weet je, als je tenminste een fatsoenlijke schade-hersteller neemt. Het loont om een beetje rond te informeren en niet de auto zo maar ergens te dumpen. Onze Fabia zat na 2 maanden ook voor €8K in elkaar. Letterlijk de buurman heeft een schade-herstel en restauratie bedrijf en die auto zag en weer 100% uit niet alleen voor het uiterlijk. Er waren zelfs leidingen iets anders gelegd, omdat die- aldus zijn zeggen- op langere duur zelfs door zouden kunnen slijten omdat ze normaal wat konden schuren langs de carrosserie. Zelfs het poetswerk was beter als tijdens de aflevering bij de dealer.

De generalisering dat schade-herstellers boefjes zijn gaat niet op. Er zitten rotte eieren tussen, maar dat is in elk vakgebied. Termen als 'vaak kleine onderdelen niet vervangen' gaat er bij de gerespecteerde schade-herstellers echt niet in. Montagekit? Sorry, er zullen wellicht bedrijven zijn die dit doen, maar die tekenen tegenwoordig meteen hun eigen ondergang wegens de moordende concurrentie. Grote lease maatschappijen zijn niet voor niets heel open wat betreft hun ervaringen met diverse schade-herstel bedrijven. Ze halen er maar al te graag de verkeerde uit naar boven om er nooit meer een auto heen te sturen. Waardoor ze vanzelf toch wel erg weinig werk binnen krijgen en op langere duur niet meer zullen bestaan.
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb beide ervaringen gehad:
-kleine schade van een paar honderd euro die via dealer was hersteld, maar niet volgens afspraak gewerkt (afspraak was, dat beschadigde wiel dynamisch, dus op de auto gebalanceerd zou worden, na een weekje rijden (waarbij ik pas na een week snelwegkilometers maakte) was voor mij duidelijk dat het dynamisch balanceren niet was gebeurd, ondanks duidelijke afspraken en dat de schade-expert van de tegenpartij dit ook had goedgekeurd. Voor dynamisch balanceren wilde deze dealer mij opnieuw laten betalen, pas na veel heisa en toen ik op het punt stond om mijn rechtsbijstand in te schakelen, werd het eindelijk geregeld. Deze dealer lijkt mij een duidelijk voorbeeld van een boef.
- ooit gehad dat ik een kleine schade had (eigen schuld en eigen kosten), en met schadebedrijf afgesproken dat het deel zo behandeld zou worden dat het niet ging roesten, en dat de schade verder bedekt zou worden met bodykit. Op een gegeven moment moest dat deel van de bodykit er even af (ik weet niet meer waarvoor), toen bleek de schade onder de bodykit gewoon onzichtbaar gerepareerd te zijn. Dit laatste geval trouwens ook bij iemand die ik ook in een andere hoedanigheid kende, en wel eens een biertje mee dronk.
 

Pete10

Nieuw lid
Je mag er toch vanuit gaan dat een auto uit de fabriek optimaal is (qua rechtheid en precisie, stijfheid van de carrosserie) en dat het nooit een vooruitgang is als dat een knal heeft gekregen. Neemt niet weg dat schadeherstellers verbluffend goed werk kunnen leveren, als ze goed zijn en de tijd nemen. Maar ook dat er risico's zijn dat het cosmetisch ok is, maar onderliggend net niet helemaal jofel.
P.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan