... En na herstel is een auto net zo goed als voorheen.
Dat hoop je dan maar...
Heb ooit een keer 3 maal terug gemoeten voor elke keer opnieuw spuiten bij een schadebedrijf van de gezamelijke dealers (zelfde woonplaats als Noorderdierenpark).
De derde keer was het antwoord van de vestigingsmanager: "Maar meneer, ik blijf niet bezig met het telkens opnieuw spuiten van uw auto..."
Waarop mijn antwoord was: "Zolang jullie je werk niet goed doen, zul je wel moeten!"
Expert van de verzekeraar heeft uiteindelijk een hechtproef gedaan, waarbij grote delen van de lak spontaan loslieten. Vestigingsmanager stond met rode kaken en uiteindelijk is het de derde keer wel goed uitgevoerd.
Heeft me allemaal niks gekost, als je de tijd en moeite niet meerekend en het ongemak met omwisselen van leenauto e.d.
Verder blijf ik erbij dat schadeherstellers boefjes zijn en het meeste verdienen met de onderdelen die ze niet vervangen.
Kijk maar eens goed bij een herstelde auto, vaak zijn er kleine onderdelen niet vervangen, zoals klemmetjes, kleine click-bevestigingen waar toch net een pootje vanaf is gebroken e.d. Als het maar vast blijft zitten desnoods met een klodder montagekit. vervolgens laat het onderdeel anderhalf jaar later toch los en constateer je alsnog een oude breuk of iets dergelijks.
Vooral dit laatste vindt ik heel erg jammer, want blijkbaar is alleen het "zichtwerk" belangrijk, krijg ik de indruk...