Sub's Octavia ABt

subdivision

Forumguru
Hallo mensen

Mijn naam is Dennis
Ik ben 33 jaar en woon in gelderland.
Ik heb een vriendin en een zoontje ( Vince) van bijna 2

Ik ben behoorlijk vw/ audi gek.
Ik heb ook een eigen vw-club: www.subdubbers.nl
Waar we met een aantal gezellige mensen de zelfde passie delen...

Op dit moment rij ik een Seat Inca
Dit is een beetje mijn hobby auto.

Als dailyheb ik oa gehad een passat tdi uit 99.

Daarna even een Audi a4 sedan, deze beviel toch niet echt.

subdivision

Forumguru
Dus een goede deal kunnen maken met dit als resultaat:

Skoda Octavia combi tdi Elegance uit 2006.
Auto is abt getuned naar 170 pk.

Verder alles erop en eraan:
Cruisecontrole
Regensensor
Airco
elect ramen voor en achter
elect en verwarmde spiegels
bandenspanningssensoren
Aut dimmende binnenspiegel
Chlh
Instapverlichting in de buitenspiegels
3 hoofdsteunen achter
orginele Skoda dubbel din (rns) met navi en wisselaar.

Verder door de vorige eigenaar al een hoop aan gedaan zoals
Rs achterbumper
Nieuw type achterlichten
Alle lijsten in kleur
Ruitenwisser achter verwijderd
Schroefset
Meebrandende knipperlichten voor
a,b,c en d stylen in skayleer
Orgineel Skoda uitlaatsierstukken
zullen vast nog wel meer dingen zijn.
Voorlopig de Benzen er weer onder gelegd
Genoeg geluld, hier de foto's

Ik hoop hier op dit forum een hoop te kunnen leren en te weten te komen over mijn auto, en misschien kan ik ook nog wel helpen met tips.

Groeten Dennis

VEEJAY

Forumguru
Welkom,

Mooie wagen qua motor, bouwjaar en kleur!! Ik heb hem namelijk ook haha, maar dan tegen de 200PK met DSG, dus er is nog ruimte mocht je meer willen tunen ;)

Hoeveel heeft ie gelopen? Er is idd genoeg te vinden op dit forum, motorisch zijn de 1.9 tdi auto's prima alleen aan de electronica wil wel eens wat gebeuren maar daar kun je genoeg over vinden hier, met vaak ook de -doe het zelf- oplossing..

___JC___

Forumguru
Er is idd genoeg te vinden op dit forum, motorisch zijn de 1.9 tdi auto's prima alleen aan de electronica wil wel eens wat gebeuren maar daar kun je genoeg over vinden hier, met vaak ook de -doe het zelf- oplossing..

Ehhh dit is toch gewoon een 2.0TDI met chip?

VEEJAY

Forumguru
Oeps, hoe kom ik bij de 1.9tdi? Sorry.. 1.9TDI kan idd niet eens 170PK met chip krijgen. Tis zeker maandagochtend.. Zegt verder niks over de 2.0TDI blok

subdivision

Forumguru
Idd het is een 2.0 tdi.. kmstand is 215000...

De 170pk is ook niet gemeten door mij, maar verteld door de vorige eigenaar, ik heb er wel papierenbij van abt.

Mijn vorige passat was een 1.9 tdi 110pk gechipt naar 140pk.
Maar de Octavia is beduidend sneller... misschien een keer op de testbank zetten..

VEEJAY

Forumguru
Ik denk dat je vast meer hebt dan 170PK (mits motorisch alles in orde is), Ik geloof dat JC met ABT chip 185 aantikte. Ikzelf tikte 198pk aan met mijn 2.0TDI maar dat was geen ABT tuning.

Als ie maar lekker vlot rijdt en op lange termijn heelblijft is veel belangrijker dan PK's, weet ik inmiddels uit ervaring :-)

___JC___

Forumguru
Jep ik had op de rollerbank 185pk en 390NM met mijn abt chip. Overigens had ik geen roetfilter en dus veel roetwolken...

eddiea

Forumguru
Mooie bak! Is volgens mij een bekende van het forum. Zaten hier niet eerst imi LeMans onder?

Je andere twee auto's ken ik wel van diverse meetings.

Grtz

Rictavia

Actief lid
Hey Dennis, jij ook hier! Zag 'm al via facebook langskomen. Jammer dat de Audi weg is maar is iets heel diks voor in de plaats gekomen! Veel veilige kilometers gewenst! :xyxthumbs:

TwanDI

Nieuw lid
Mooie wagen en vette velgen :worshippy:, past die bumper en achterlichten zo, of moet je er iets aan modificeren.

subdivision

Forumguru
Zo vandaag einedlijk met de Octa aan de slag..

Me handen jeukte al toen we hem hadden opgehaald.

De vrouw met de mk2 naar het werk gestuurd, zodat ik mooi kon klungelen..

Auto goed gewassen , droog gemaakt.
Kentekenplaten eraf om erachter ook goed schoon te maken..
Om daarna de auto is lekker van een laagje poets te voorzien.
Ook gelijk alle deursponningen gewassen en in de poets gezet.

Ook druk aan het rond kijken om dvd en evt blue tooth in te bouwen op mijn radio..

B stylen moeten nog bekleed worden in skayleer, alleen krijg ik de onderste bout waar de gordel mee vast zit niet los, denk torks 55 ????

Denk dat ik binnenkort ook de grill aan ga pakken,
Ik heb 2 opties in mijn hoofd..

1: grill in de kleur van de auto en logo zo laten
2: Grill compleet in de plastiip maar het logo niet.

wat denken jullie. zou er iemand misschien een shopje kunnen maken van de 2 opties?

Ook zit ik te denken aan andere logo's, nieuw type logo ( die met zwart) of custom logo's naar mijn idee.

Iemand toevallig een adresje waar ik die kan laten maken?
Of is het mogelijk de orginele logo's uit elkaar te krijgen...

Rictavia

Actief lid
Nee m'n ouders rijden Skoda. Gister een redelijk nieuwe Fabia gekocht. Zelf heb ik nog geen auto. Het enige waar ik hem voor zou gaan gebruiken is werk en auto evenementen. Ben student en heb het geld wel nodig dus het is nogsteeds een dubbel gevoel aangezien een hobby geld mag kosten! :D

Maar over het DVD en Bluetooth verhaal, is een RNS-510 F geen optie? Die ondersteunt ook DVD kijken onder het rijden, etc. En Bluetooth volgens mij ook!

subdivision

Forumguru
Idd rns zou een optie zijn maar, zijn die niet erg geliefd door bepaalde mensen die vaan snachts werken?
Plus die dingen zijn aardig aan de prijs , toch?

Is dan het (aanpassen) van mijn radio geen betere en veiligere oplossing???

Bovenaan Onderaan