Fabia 1.4 V (75pk) naar 1.4 (100PK)

joergarms

Senior Member
Dus eigenlijk zijn de chiptuningsbedrijven die "maar" 8a9 pk winst halen uit de 1400 motor of heel zuinig in opgave, of ze houden het op safe.
Ik hoop dan toch echt dat er tuners komen die wel naar de100 pk durven te tunen.

___JC___

Forumguru
Ik gok dat niet alle 1.4 blokjes gedowntunde 100pk blokjes zijn. Of er zijn daadwerkelijk dingen anders behalve de motorinhoud (luchinlaat, injectoren e.d.)

alleen het motor regeel apperaat is anders en de kabel boom je kan van een 75 pk zo een 100 pk maken alleen ander motor regel apperaat en stukje kabel boom.

LenK

Forumguru
Veel hardware verschil kan er niet zijn. Het prijsverschil is € 1200.
Daar zit nog wel wat prijspolitiek in, dus het werkelijke prijsverschil is nog kleiner.

Fabia

† In Memoriam
Volgens mij is het alleen maar software matig, zelfs het koppel is identiek tussen beide motoren.

Hetzer

Forumguru
Ik gok dat niet alle 1.4 blokjes gedowntunde 100pk blokjes zijn. Of er zijn daadwerkelijk dingen anders behalve de motorinhoud (luchinlaat, injectoren e.d.)

ik ben toch bang van wel , het 1.4 blok, is denk ik echt gedowntuned naar die 70/75 pk , gewoonweg door een minder efficiente luchttoevoer en goedkopere injectoren/elektronica, resultaat is dus minder pk!!!!!!!!!!!!!!!!! het blok kan standaard dus meer pk's leveren maar word gewoonweg geknepen en begrensd.

joergarms

Senior Member
Al met al wordt het toch een prijzige aangelegenheid om de 75 pk versies op te schroeven naar 100 pk, jammer.
Anderzijds, vermogen dat beschikbaar is wordt ook vaak gebruikt, dat lijdt weer tot een hoger verbruik.

Bovenaan Onderaan