Hoofdpijn overweging

Altos

Banned
Ben het wel met bovenstaande eens, betrouwbaar en Renault gaan niet zo goed samen in 1 zin helaas, geen kwestie van smaak, gebaseerd op veel eigen ervaring...doe Citroen hier trouwens ook maar bij...
OT: zo'n jonge auto inruilen doet altijd zeer, mijn mening: als deze skoda je bevalt, switch dan niet zomaar naar een ander merk met compleet ander afwerkingsniveau, dat merk je na een tijdje echt!
Zeker de stoelen en dergelijke...iets hoeft niet kapot te zijn om onder de maat te zijn.
Succes met de keuze in ieder geval.

Ron_2

Senior Member
Inruilen tegen een nieuwe Dacia Lodgy?
Royale no-nonsense auto, betrouwbare Renault-techniek, dealer ziet je waarschijnlijk graag komen, zee van ruimte...
Betrouwbare Renault techniek? Gebruiken ze bij Dacia dan betere Renault techniek dan bij Renault zelf? :)

Jasper02

Banned
Ik wil het wel bij Skoda houden ja. Bij bepaalde andere merken heb ik toch het vevoel dat je alleen voor het logo betaald die op de neus zit. En... Voor mij nooit een franse auto, die zijn qua prijs ook een beetje losgeslagen heb ik het idee.liep laatst met mijn vader bij de Peugeot dealer voor een leasebak voor hem en daar een 508 voor 45000 euro! Idioot bedrag voor wat je ervoor krijgt.

Altos

Banned
Prijzen zijn idd niet echt "netjes" maar gewoonweg teveel...Moet je eens kijken als er iets kapot is of onderhoud buiten de garantie...dan weten ze wel de juiste materialen (lees calculator) te gebruiken.
Zou graag een gebruikte Yeti zien te vinden voor mijn budget maar dat gaat helaas nog een paar jaartjes duren vrees ik...de juiste auto kiezen voor elke periode van je leven blijft lastig (of hobby;P)

Canon-Eye

Forumguru
Sinds wanneer heeft Renault betrouwbare techniek?
Toch maar even een tegengeluid...
Mijn vrouw rijdt in haar tweede Twingo sinds 1994: de eerste heeft ze 10 jaar gehad, daarna heeft een van onze zonen er nog een anderhalf jaar in gereden voor hij iets stoerders kon betalen. De huidige gaat dus al sinds 2004 mee. In beide gevallen niks mis mee, geen bijzonderheden buiten regulier onderhoud en 1x een nieuw wiellager.
Daar kun je toch niet echt over mopperen...

Jasper02

Banned
Prijzen zijn idd niet echt "netjes" maar gewoonweg teveel...Moet je eens kijken als er iets kapot is of onderhoud buiten de garantie...dan weten ze wel de juiste materialen (lees calculator) te gebruiken.
Zou graag een gebruikte Yeti zien te vinden voor mijn budget maar dat gaat helaas nog een paar jaartjes duren vrees ik...de juiste auto kiezen voor elke periode van je leven blijft lastig (of hobby;P)

Ik vind een Yeti ook erg mooi maar te klein in de kofferbak. Het maakt mij niet uit wat de nieuwe auto kost maar echtpujr dat.ik geen zin heb in teveel verlies. Ennnn vrouw begint ineens over een caravan... Dat word ook wat lastig verhaal met de huidige O2. Straks maar even naar een s2 spieken..

Noord26

Forumguru
@Canon:

Een Twingo ok, maar lees alle verhalen eens door van de Laguna II en de Espace. Het is niet voor niets dat die auto's zo enorm veel afschrijven.

Altos

Banned
Toch maar even een tegengeluid...
Mijn vrouw rijdt in haar tweede Twingo sinds 1994: de eerste heeft ze 10 jaar gehad, daarna heeft een van onze zonen er nog een anderhalf jaar in gereden voor hij iets stoerders kon betalen. De huidige gaat dus al sinds 2004 mee. In beide gevallen niks mis mee, geen bijzonderheden buiten regulier onderhoud en 1x een nieuw wiellager.
Daar kun je toch niet echt over mopperen...
Natuurlijk is niet elke gebouwde Renault een "slechte" auto...dan was dit merk al eerder opgedoekt, het betrof hier meer het afwerkingsniveau icm prijs/betrouwbaarheid...
"Vroeger" stond een automerk voor een eigen lijn/doelgroep...de franse auto's van toen (Het pre "modus" tijdperk) was voor een ieder die deze auto's in hun plaatje vond passen...nu willen ze meedoen op lease niveau met de duitsers, design met de italianen en ga zo maar verder...hulde aan de eigen stijl van toen...misschien niet ieders smaak maar zeker een sterk merkgevoel voor de koper.
Elke auto kan kapot en iedereen kan pech hebben maar een merk met een logo zonder betekenis geeft mij niet een automerk sterk gevoel...De medewerkers van de dealers evenmin...
Gelukkig mag iedereen hier een mening hebben :):xyxthumbs:

Peter_Octavia

Forumguru
Mhhh.

Wij verwachten binnen een maand de 2e kleine.... eigenlijk nooit deze hoofdpijn overweging gehad met een FII.

Natuurlijk is lekker ruim heerlijk... echter met 25dkm per jaar is de FII wel lekker goedkoop momenteel. Wat de toekomst brengt weet niemand.

Wel gaat er binnenkort een dakkoffer komen. Dat lijkt me wel handig.

Grt.

Peter

Tonno

Actief lid
Misschien vloeken in de kerk, maar heb je wel eens een Nissan X-Trail bekeken ?
Ruim, relatief licht als je een handgeschakelde versie neemt, ruimte zat, en ook nog eens betrouwbaar.
Deze wide ik eigenlijk kopen voordat ik mijn huidige Superb 1 tegenkwam, de prijs deed het hem voor mij eigenlijk.

Wie weet is het wat voor jou ?

deusjevo

Forumguru
Ben het wel met bovenstaande eens, betrouwbaar en Renault gaan niet zo goed samen in 1 zin helaas, geen kwestie van smaak, gebaseerd op veel eigen ervaring...doe Citroen hier trouwens ook maar bij...

Hmm, Citroen maakt echt wel een spannend model tegenwoordig vind ik.
Kom op zeg, een auto kopen heeft toch ook alles te maken met emotie :rockon:

m1eyxwwbn5wu.jpg

m1eyxwwbjlww.jpg

De DS5, een fantastische auto, zie dat heerlijke kontje.... :super:

Altos

Banned
spannend kan zijn, is idd gewoon smaak, maar ook deze auto zou volgens citroen weer "premium" moeten zijn, stap in...na een halfjaar nog eens...dan snap je wat ik bedoel...alles is gebaseerd op huidige standaarden, niet meer op eigen identiteit of kwaliteit.nu is dit misschien "mooi" maar tijdloos in geen enkele zin. In mijn ogen is de enige leuke DS de oude DS...eigenzinnigheid ten top, niet "spannend" gemaakt met tegenstrijdige lijnen en belachelijke chome "plastic" lijstjes op vreemde plaatsen die er na 2 maanden afvallen (heb er al 2 zien rijden waar aan 1 kant de strip van de achterdeur af lag)
Nogmaals, kwaliteit heeft niets te maken met emotie, een mooie auto is niet altijd een goede auto...hoe "mooi" ook.

Jasper02

Banned
En in verhouding ook veels te duur... Nee blijft een Skoda voor mij.. Heb hiervoor een audi en opel gehad... Opel viel me ook tegen tov de audi.. Ondanks dat het de meest complete vectra gts was a een dikke halve ton aan euros.

Verder heb ik even per mail contact gehad net een andere dealer dan mjnn eigen.. Kreeg een mooi overzich met als resultaat een afschrijving van €4500. Euro binnen een jaar.. Moet zeggen dat het me ergens nog wel meevalt.. Valt ongetwijfeld nog wat op af te dingen.. Ik had dan gereageerd op een nieuwe maar al wel bestaande s2 van 40.000 euro.

Ridley

Forumguru
Idd, en er moeten natuurlijk nog wat duiten overblijven voor de sleurhut :uitlachen:

En die 4.500 kunnen er nog heel wat minder worden in deze tijden en face to face onderhandelingen.

Jasper02

Banned
Idd, en er moeten natuurlijk nog wat duiten overblijven voor de sleurhut :uitlachen:

En die 4.500 kunnen er nog heel wat minder worden in deze tijden en face to face onderhandelingen.

Ja inderdaad, maar wilde ven een grove prijs horen.. Ik denk dat ik wel een aardig gesprek g a voeren met mijn eigen dealer, ik heb veel contact met de verkoper en die vind mijn auto ook wel erg mooi.. Zal ook wel goed verkoopbaar zijn. Maargoed.. Eerst maar is kinken of het daadwerkelijk net voldoende cm zijn... Daar zal het om hangen.

sitechris

Donateur
Het verrast me wel dat er hier mensen zijn die andere merken afbranden om betrouwbaarheid, maar VAG is toch ook epic fail de laatste tijd.

- De 1.4 TSI twinchargers zijn waardeloze blokken qua betrouwbaarheid (Golf 1.4 TSI, Fabia RS, Polo GTI, Audi A1 1.4 TFSI, Tiguan 1.4 TSI etc).
- De kettingproblematiek van VAG met vooralsnog de 1.2 en 1.4 TSI. Maar wrsnl zijn er ook een aardig aantal 1.8 en 2.0 TSI motoren betroffen
- De waanzinnig onnozel ingebouwde RNS 510 units, die zelfs door Stevie Wonder binnen 1 minuut zijn te demonteren.

Mbt de aanschaf, ik denk idd dat een Superb net even wat meer ruimte heeft. Dan wel de combi nemen. Mbt inruil, na 12000 km is het altijd even slikken. Maar op een auto van 20/25.000 euro gaat het in harde euro's nog wel tikje meevallen. Die auto's zijn vrij courant. Ik schat in dat je bij merkdealer ong tussen de 5 en 7k onder nieuwprijs krijgt.

E

Ex-lid 2926

Misschien ben ik wel wat ouderwets, maar als ik de nieuwbakken ouders van tegenwoordig hoor over de ruimte die ze nodig hebben om met de auto op pad te gaan, dan kan ik een glimlach toch niet onderdrukken. Toen ik vorig jaar voor het eerst opa werd begon mijn zoon ook meteen de twijfelen aan de ruimte in zijn auto. Hij heeft een nieuwe Honda Civic 1.8 sport. Vermoedelijk op de Octavia na de hatchback met de grootste kofferruimte. Zou er niet een stationwagon moeten komen of een MPV. En nu: het past allemaal prima in die Civic. En voor een weekendje weg gaat er nog wat rommel in de dakkoffer. Toen deze zoon in 1980 zelf op de wereld kwam had ik een Mazda 323 van de eerste generatie. De hatchback met achterwielaandrijving. Een kofferbak zo groot als van een huidige VW Up. En toen kwamen we ook overal en hoefden de zoon met uitrusting echt niet thuis te laten.
Als ik even hardop mag denken, dan heb ik zo'n idee dat de geboorte van een kind door de vaders in deze wereld wordt aangegrepen om te roepen dat er toch wel eens een nieuwe auto moet komen die wat ruimer is dan de huidige.
En als ruimte het belangrijkste item is, komen we vanzelf terecht bij de Berlingo, Partner, Caddy (XL), Vito of Transporter.
Dus om gedeeltelijk in VAG kringen te blijven; koop een Caddy XL en trakteer jezelf op een leuke gebruikte MX5.

Rallye

Forumguru
Ik denk inderdaad dat er het één en ander veranderd is. Wij zaten vroeger ook met zijn drieën achterin een Opel Kadett City. Voor de vakantie (naar Terschelling, in een huisje) een imperial. Tegenwoordig ga je vaak verder weg met vakantie. En wij hadden geen kinderstoelen, die nogal wat ruimte innemen (zelfs geen gordel achterin tot de eerste Vectra in 1989). Ook de kinderwagens van tregenwoordig zijn veel groter, tenzij je (aanrader) een Bugaboo neemt. Daarmee hebben wij het met één kind altijd kunnen redden in de 206 GTI. Maar goed, als je dan ook nog wilt kamperen (wat wij niet doen)..........

Met twee kinderen in de Octavia (maar qua leeftijd bijna vier jaar uit elkaar) gaat prima. Ik zou enkel nog een scheidingswandje midden op de achterbank willen hebben. ;))
De topicstarter moet bovendien een dubbele kinderwagen, en die dingen zijn echt groot. Daarmee heb ik zelf geen ervaring, maar een collega van mij heeft het toch een aantal jaren gered met zijn Focus Sation.

Ik zou toch gewoon de Octavia houden. Je probleem is zeer tijdelijk, je kosten bij inruil zijn hoog. Als laatste optie (omdat het over een overzienbare periode gaat): een trekhaak en een bagagekar?

Bovenaan Onderaan