Hulpveren Fabia Greenline

RefleCs

Forumguru
Niet op de greenline wel op m'n Scout en het bevalt me prima. Hij komt er iets hoger door te staan maar ik heb de auto volledig bepakt gehad (tot aan het plafond), 2 kids achtering met ook daar de nodige zooi en ik hoefde mijn verlichting niet eens te verstellen. Met die combinatie heb ik dik 5000 km afgelegd. Ik heb nog niet met de caravan erachter gereden maar verwacht ook daar geen enkel issue. Comfort is prima trouwens.
 

Peter_Octavia

Forumguru
Ik heb de hulpveren van hulpverenshop er onderzitten. Zijn veren die in de bestaande hoofdveer worden geplaatst.

Achterzijde is 15 mm omhoog gekomen. Ik vond hem standaard eigenlijk al bijna te laag hangen. Ik heb wel standaard reservewiel, krik en wat klein handgereedschap in de auto liggen.

Bevallen prima.

Kan je vanavond wel een foto tonen.
 

Skoody Boo

Actief lid
ik verwijs naar Fabia combi.....
en HIER....een uitgebreide draad.....

Wanderer,

Check even de volgende combinatiemogelijkheiden:

Fabia I hatchback
Fabia II hatchback
Fabia I combi
Fabia II combi

Zoals je ziet is niet elke Fabia combi ook een Fabia I (gelukkig niet). In dit topic gaat het nou over hulpveren voor de Fabia II combi. Verder is het niet zo heel erg als iemand iets zoekt over hulpveren dat die de posts over de prijzen uit 2009 mist, want dat is toch al niet meer actueel.
 

Ligflits

Senior Member
Ik heb MAD hulpveren onder mijn fabia 2 combi greenline laten zetten, nadat de twinnyload beugel op mijn "af fabriek" trekhaak voor de 3e keer scheef zat na een aanvaring met een verkeersdrempel. (zonder bagage in de achterbak, en alleen een peuter op de achterbank)
Eigenlijk zijn dit trouwens geen hulpveren, maar vervangende veren, met progressieve vering, welke in de plaats komen van de normale achterveren. Ik heb voor het brengen van de auto en direct na ophalen gemeten, en de auto was aaan de achterzijnde 4cm omhoog gekomen.

Sindsdien nooit meer dit probleem meegemaakt.

na wat aandringen zijn deze veren trouwens voor een vriendelijke prijs geleverd/gemonteerd, mede omdat ik aangaf dat ik niet de enige met dit trekhaak/verkeersdrempel probleem was, wat de dealer ook kon bevestigen, maar niet iedereen heeft er problemen mee. Ook Pon erkende het probleem niet, dus de tegemoetkoming moest uit eigen portemonne van de dealer komen.
 

Noord26

Forumguru
Hoe zit het met de wegligging? De auto komt alleen aan de achterzijde 4cm omhoog. Dat moet toch invloed hebben?
 

Jelte Snel

Nieuw lid
De Fabia Combie Greenline hebben we juli 2011 gekocht en op onze vakantie naar Frankrijk kwamen we er al snel achter dan de auto bij de minste verhogingen de grond raakte.
Dit heb ik bij de dealer laten zien en zij waren het met ons eens dat de auto door het sportonderstel lager ligt dan een standard onderstel.
We hebben de kosten van de vervangingsveren gedeelt € 112,- hebben we betaald.
Totaal geen problemen meer met de achterkant en het raken van de grond.
Auto is geleverd door Skoda centrum de Meern.
 

Noord26

Forumguru
Ik ben ook met een ramvolle kofferbak naar Spanje geweest met een GL en heb nog nooit de onderkant geraakt? Zit er soms verschil in stugheid van de veren oid?
 

RefleCs

Forumguru
Als ik met niet vergis is de GL tot modeljaar 2012 geleverd met het sportonderstel. MJ 2012 heeft het normale onderstel. Dat zou een verschil kunnen verklaren. Ik heb zelf een trekhaak en hulpveren en nog nooit wat geraakt :D
 

Ligflits

Senior Member
Als ik met niet vergis is de GL tot modeljaar 2012 geleverd met het sportonderstel. MJ 2012 heeft het normale onderstel. Dat zou een verschil kunnen verklaren. Ik heb zelf een trekhaak en hulpveren en nog nooit wat geraakt :D
Ik heb een van de eerste MJ 2012 (aflevering jul 2011) met trekhaak en had problemen. Na de veren dus niet meer en merk verder geen verschil in wegligging, maar ik heb dan ook maar kort zonder deze nieuwe veren gereden...
 

Peter_Octavia

Forumguru
Ik vind de wegligging zelfs beter met de hulpveren. Hij is wat stijver aan de achterkant, daardoor minder rol neiging. Zeker nu met de zomerset er weer onder gaat hij lekker strak door de bochtjes... Ik hou daar wel van.

Ik ben er erg tevreden mee. Ik wou de achterkant standaard niet teveel omhoog brengen.

Met echte belading heb ik nog niet kunnen testen. Zitten er net een paar maanden onder.
 

RefleCs

Forumguru
@Peter_ Octavia: Helemaal mee eens! Wegligging is idd superstrak helemaal met de 205/40r17 banden eronder!
 
Bovenaan Onderaan