Komende zomer wil ik op zoek gaan naar een setje 2e hands stalen velgen, om winterbanden om te (laten) leggen, en zo elk seizoen ze zelf te kunnen wisselen. Ik heb zelf de ruimte om de wielen op te slaan zo scheelt dat aardig wat geld (opslag en uitlijnen / balanceren) en evt. wissel-schade op m'n huidige lm velgen. Op dit moment zitter er niet-skoda lichtmetalen velgen onder mijn Fabia, met vrij brede banden (195) vandaar. Kan ik mooi in de winter mijn huidige lm velgen opknappen en schoonmaken :grin:
Nu ben ik dus op zoek naar welke maat velgen ik moet zoeken. En ik kom er niet uit. Ik ben zover dat ik 5 gaats 15" velgen nodig heb, maar van de steekmaat en de type aanduiding snap ik vrij weinig. Nu heb ik het pdf-je uit post #7 gelezen, maar ik begrijp daar niet veel van.
De sticker aan de binnenkant van het benzine klepje is geheel versleten / onleesbaar geraakt.....
Wie kan mij adviseren welke aanduidingen en types ik op moet zoeken bij het zoeken naar stalen velgen.
Ik heb gelezen dat een iets dunnere band wel handig is voor winterbanden, dus daar mag in het advies rekening mee gehouden worden.
Edit: ik kwam op MP
deze advertentie tegen, daar staat:
Specificaties;
5.5 x 14
Steek 5 x 100
ET 35
Bandenmaat 165-70-14 uniroyal
Setprijs compleet 399
Ook leverbaar met dunlop.