Welke opties heb je laten activeren bij je dealer?

FredV

Banned
Volgens mij moet ik frieteboer gelijk geven. Als hij op auto staat, en je zet ac uit, is de airco uit, maar auto staat er nog!
Ben het niet met je eens.
dit lees ik in het instructieboekje:
De automatische stand dient ertoe de temperatuur constant te houden

en te voorkomen dat de ruiten aan de binnenzijde beslaan.

Temperatuur constant houden is dus ook koelen. Voorkomen dat de ruiten beslaan, is lucht drogen, dus beide kan alleen met de airco.

De AC stand is dat die de hele tijd constante temperatuur blaast. Dus ingesteld op 18 gr blaast de airco voortdurend 18 gr, onafhankelijk van de binnentemperatuur.
In de stand auto kan hij wel eens kouder blazen om het interieur op 18 gr te houden
 

GJS

Senior Member
In de stand auto kan hij wel eens kouder blazen om het interieur op 18 gr te houden

De AUTO stand wil niet anders zeggen dat hij zelf regelt hoe hard de ventilator draait en waar de lucht heen geblazen wordt.

Wacht maar tot het weer warm wordt dan merk je zelf dat hij op stand AUTO niet koelt als de AC uit staat en dit weet ik uit eigen ervaring want ik heb mijn GL al een tijdje.

Ik denk dat het instructieboekje uitgaat van de de situatie AUTO en AC beide aan.
 

FabiaGL

Actief lid
ja, maar de vraag was of je kunt zorgen dat de airco NIET automatisch aangaat als je de ventilator op de voorruit zet.
1 dit kan gewoon door in plaats van de ontwasemfunctie(2e knopje) de voorruitventilatie(3e knopje) te gebruiken, de airco zal dan niet aanslaan.
2 als AC niet brand is de airco ten allen tijde buiten werking, als AC wel aanstaat zal de airco continu draaien mits de buitentemperatuur minimaal vijf graden is.
 

peperskoda

Forumguru
Gaat dit draadje nu over het aanstaan van de airco in de stand auto of gaat het draadje over wat je allemaal aan en uit kunt laten zetten door de dealer via de PC?.........
 

FredV

Banned
Nee dat klopt niet. Er kan toch echt auto staan terwijl de airco uit staat. Ventilatorstand wordt temperatuur geregeld.
:ot:dacht dat ik het instructieboekje goed had glezen, dus toch niet, jullie hebben gelijk.

Het nadeel van dit forum is dat je alleen op 1 zaak kunt reageren en zijstapjes niet mogelijk zijn, (gelaagdheid in de discussie, waardoor je haast altijd naar off topic afglijdt).

Nu verder on topic:

Is het automatisch uitschakelen van de verlichting (NIET de dagrijverlichting) na afsluiten van de auto mogelijk?
 

NielsW

Lid
Volgens mij was zoiets ook mogelijk.
De enige die ik echt heb onthouden is de anti-carjack functie.
 

corsaar

Senior Member
Volgens mij is dat standaard aan.
Alhoewel nog steeds niet duidelijk is wat nu niet en wat wel standaard aanstaat.
 
ja er staat ook "tankklep van binnenuit te openen", maar dat gaat toch echt alleen door het raampje van de achterdeur, mits je hele lange armen hebt :grin:
 

icecube

Actief lid
Toch lijkt mij die cornerlighting geen optie waar extra ´hardware´ voor nodig is. Lijkt mij dat dit gewoon aan te zetten is. Of ze het bij de dealer ook mogen van PON is natuurlijk een ander verhaal.
 

peperskoda

Forumguru
Voor cornerverlichting heb je wel degelijk extra/andere hardware nodig. Er moet namelijk een reflector zijn die het licht de bocht in stuurt, anders heb je er helemaal niets aan. Dan is het gewoon een breedstraler die aan één kant z'n licht afgeeft en dat helpt niet echt om een bocht in te kijken.
 

Polvo

Lid
Dat anti-carjack systeem was toch standaard op de GL?
Waarom moet dat dan nog appart geactiveerd worden?
Wat houd dat anti-carjack systeem eigenlijk in?
 
Ik ben ook wel benieuwd naar de mogelijke opties. Morgen ben ik er, ik zal eens vragen of zij me een lijstje kunnen geven. Want anti carjacking automatisch aan boven de 5km/h ofzoiets lijkt me ook erg interessant, ik vergeet het nu aan te zetten ( ook omdat ik niet verwacht dat me dat zou overkomen, maar ik zal de 1e niet zijn straks ). En het is gewoon een ingebouwde veiligheid.

Ik moet echt even een lijstje maken voor mezelf van de dingen die ik nog wil vragen aan de dealer :tongue: wordt er gek van, elke keer ga ik weg en dan ben ik alweer halverwege naar huis en denk ik JA, ziej e wel, ik ben wat vergeten!

@Polvo: dat je knopje automatisch aangaat als het ware. Nu staat het standaard uit tenzij je het indrukt. Het zou dus mogelijk moeten zijn om dit te laten activeren zodat het er direct opspringt als je boven de zoveel km/h rijdt. En waar het voor is: dat je deuren van buitenaf niet zomaar te openen zijn. Voorheen kon dit op oudere auto's ook door ze echt te vergrendelen, maar dan kon je met je deurklink niet dat slot eraf krijgen. Als je dat anti car jacking knopje aanzet, en je doet je deur open van binnenuit, dan kan je hem gewoon open krijgen. Mocht je dus ooit te water komen dan zal dat geen probleem zijn.

@de rest: zou het ook mogelijk zijn om bijvoorbeeld de achterlichten ook standaard aan te hebben als de dagrijverlichting aanstaat? Want ik werd gisteren op de snelweg een paar keer geseind met lichten van achteren... maar kon achter niets zien... Ik had hem nog met dagrijverlichting aan, en werd wat schemerig. Maar ik dacht dat wel aanstond. Toen even gekeken hoe of dat aanstond bij welke verlichting.

Bleek:
- Bij dagrijverlichting brandt alleen aan de voorkant de onderste lampen ( niet de mistlampen )
- Tussenschakelaar ( middelste ), niet goed op gelet eigenlijk, maar de koplampen stonden aan en achter, alleen diende de voorkant niet voor verlichting, alleen om gezien te worden volgens mij.
- Echt rijverlichting ( rechtse stand ) had zowel grote koplampen voor als achterverlichting aan.

Zou denk ik wel handig zijn als bij dagrijverlichting dus ook de achterlampen gewoon branden.
 
Orange, ben wel benieuwd naar het lijstje! Dan kan ik dat gebruiken als input bij de dealer.

Bij mijn GL is iig wat uitgezet, zoals dagrijverlichting omdat dat politie zou aantrekken :? Dagrijverlichting lijkt mij op zich wel aardig, waarom heb je die lampjes anders..
 
Bovenaan Onderaan