Crapton
Lid
SInds afgelopen vrijdag mijn nieuwe Octavia 1.2tsi combi in kleur wit in ontvangst mogen nemen. Foto's in mijn album.
Uitvoering: Ambiente Business Line
-electr ramen achter
-16" velgen
-rubber matten
-afneembare trekhaak
-Parrot Ck9200
-geen typeaanduiding
-versterkte vering
Reden voor deze keuze: veel value for money, 20% bijtelling, gunstige prijs, moderne techniek qua motoren, complete auto.
Vorige auto's: Ford S-Max 2.0, Mondeo 2.0 TDCi, Focus 1.8 TDDi
Mijn (eerste) indrukken:
-Lekker een stuk kleiner dan die S-Max: downsizing!
-Toch ruim van binnen, voor 4 personen comfortabel zitten, grote kofferbak
-Mooi in elkaar gezet, kwaliteit beter dan de Fords, mooie materialen, niveau van VW voor lagere prijs
-Zit lekker, achterin voldoende ruimte ondanks voorstoelen in rijpositie (1.82 m lang)
-Wat een fantastische motor, zo klein en ruim voldoende power, rijden als een diesel, je rijdt zo veel te hard
-Comfortabel, mn erg stil, motor hoor je niet
-Stuurt en veert prima, Fords waren wel beter met sturen en wegligging maar dit is ook prima voor normaal en zuinig rijden. Mn de Mondeo vorige model was een hele fijne auto.
-Verbruik 1:15.1 over de eerste 680 km, kan alleen beter worden
-Veel vakjes en opbergplaatsen
-Radio geluid prima
-Parrot kit: praktisch en werkt goed zonder bijtelling
-Ziet er best goed uit, dikke auto, mensen vinden het een grote auto, terwijl mijn S-Max echt een heel stuk groter was (zoek maar eens na)
-Schakelt lekker licht en makkelijk, fijne 6 bak, nauwkeurig
-Remmen goed maar niets bijzonders
Missers:
-Die achterlijke rubber tut in de achterklep - aanfluiting - graag een gewoon handvat
-Amundsen systeem: navigatie wel heel erg basic. Ik heb een Medion en daar kan veel meer mee en ook gebruiksvriendelijker
-Demping beetje stug als je er alleen in zit, vol is ie prima.
-Beetje gevoelig voor spoorvorming en zijwind
-Bediening van MFD en cruise control, dat kan toch wel beter zeg
-Geen auto lichtschakelaar ook niet als optie, wel in Elegance pakket, had ik zo 100 € voor bijgelegd, of geruild tegen dat skiluik oid.
-Schakelindicator geeft veel te vroeg opschakeladvies. Motor loopt vanaf 1800-2000 rpm goed maar daaronder moet je niet echt zijn.
-Geen electrisch te verwarmen voorruit
Tov de S-Max: 1.2tsi lekker stil en veel fijnere motor, 6 bak. S-Max stoelen waren voorin net iets beter evenals besturing (directer). S-Max is zwaar wat je merkt omdat de 2.0 er soms moeite mee heeft, moet veel toeren draaien door te korte overbrenging. S-Max heeft heel slechte achterstoelen, maar is wel heel heeeel ruim van binnen. S-Max heeft ook fijne Ford verwarmde voorruit.
Tov een nieuwe A4 combi 1.8tsi: A4 heeft duidelijk meer power, is nog iets stiller. Maar stoelen van de A4 zitten niet fijn, A4 achterin en voorin ook klein. A4 is heel mooie auto, prachtig afgewerkt maar kost > 40000 € en dat verschil zie ik tov mijn O2 van 22500 € er echt niet aan af, laat staan met rijden. Comfortverschil bij snelheden tot 140-150 km/u is echt MINImaal. Verbruik van de 1.2tsi is duidelijk lager dan de 1.8tsi, maar goed je rijdt er ook rustiger in.
Tov een Volvo V50 1.8 125 pk: Mooie auto, mooi afgewerkt, zit lekker en comfortabel alleen die motor he? 5 bakje en motor heeft veel toeren nodig, dat is dan net weer minder fijn. Achterin weinig ruimte.
Uitvoering: Ambiente Business Line
-electr ramen achter
-16" velgen
-rubber matten
-afneembare trekhaak
-Parrot Ck9200
-geen typeaanduiding
-versterkte vering
Reden voor deze keuze: veel value for money, 20% bijtelling, gunstige prijs, moderne techniek qua motoren, complete auto.
Vorige auto's: Ford S-Max 2.0, Mondeo 2.0 TDCi, Focus 1.8 TDDi
Mijn (eerste) indrukken:
-Lekker een stuk kleiner dan die S-Max: downsizing!
-Toch ruim van binnen, voor 4 personen comfortabel zitten, grote kofferbak
-Mooi in elkaar gezet, kwaliteit beter dan de Fords, mooie materialen, niveau van VW voor lagere prijs
-Zit lekker, achterin voldoende ruimte ondanks voorstoelen in rijpositie (1.82 m lang)
-Wat een fantastische motor, zo klein en ruim voldoende power, rijden als een diesel, je rijdt zo veel te hard
-Comfortabel, mn erg stil, motor hoor je niet
-Stuurt en veert prima, Fords waren wel beter met sturen en wegligging maar dit is ook prima voor normaal en zuinig rijden. Mn de Mondeo vorige model was een hele fijne auto.
-Verbruik 1:15.1 over de eerste 680 km, kan alleen beter worden
-Veel vakjes en opbergplaatsen
-Radio geluid prima
-Parrot kit: praktisch en werkt goed zonder bijtelling
-Ziet er best goed uit, dikke auto, mensen vinden het een grote auto, terwijl mijn S-Max echt een heel stuk groter was (zoek maar eens na)
-Schakelt lekker licht en makkelijk, fijne 6 bak, nauwkeurig
-Remmen goed maar niets bijzonders
Missers:
-Die achterlijke rubber tut in de achterklep - aanfluiting - graag een gewoon handvat
-Amundsen systeem: navigatie wel heel erg basic. Ik heb een Medion en daar kan veel meer mee en ook gebruiksvriendelijker
-Demping beetje stug als je er alleen in zit, vol is ie prima.
-Beetje gevoelig voor spoorvorming en zijwind
-Bediening van MFD en cruise control, dat kan toch wel beter zeg
-Geen auto lichtschakelaar ook niet als optie, wel in Elegance pakket, had ik zo 100 € voor bijgelegd, of geruild tegen dat skiluik oid.
-Schakelindicator geeft veel te vroeg opschakeladvies. Motor loopt vanaf 1800-2000 rpm goed maar daaronder moet je niet echt zijn.
-Geen electrisch te verwarmen voorruit
Tov de S-Max: 1.2tsi lekker stil en veel fijnere motor, 6 bak. S-Max stoelen waren voorin net iets beter evenals besturing (directer). S-Max is zwaar wat je merkt omdat de 2.0 er soms moeite mee heeft, moet veel toeren draaien door te korte overbrenging. S-Max heeft heel slechte achterstoelen, maar is wel heel heeeel ruim van binnen. S-Max heeft ook fijne Ford verwarmde voorruit.
Tov een nieuwe A4 combi 1.8tsi: A4 heeft duidelijk meer power, is nog iets stiller. Maar stoelen van de A4 zitten niet fijn, A4 achterin en voorin ook klein. A4 is heel mooie auto, prachtig afgewerkt maar kost > 40000 € en dat verschil zie ik tov mijn O2 van 22500 € er echt niet aan af, laat staan met rijden. Comfortverschil bij snelheden tot 140-150 km/u is echt MINImaal. Verbruik van de 1.2tsi is duidelijk lager dan de 1.8tsi, maar goed je rijdt er ook rustiger in.
Tov een Volvo V50 1.8 125 pk: Mooie auto, mooi afgewerkt, zit lekker en comfortabel alleen die motor he? 5 bakje en motor heeft veel toeren nodig, dat is dan net weer minder fijn. Achterin weinig ruimte.