Het grote winterbanden-topic: winter 2010-2012

Heb jij winterbanden?

• Totaal aantal stemmers
    85
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

octavia-gek

Actief lid
Ik ben zelf werkzaam in de bandenwereld als vertegenwoordiger in industriebanden.
ik rij door geheel nederland en kom bij heel veel bandenboeren.
Maar als ik de prijzen bekijkt op autobandenmarkt.nl en novarota.nl vind ik de prijzen die zei hanteren voor complete wielen niet echt bijzonder goedkoop, 9.90 verzendkosten bij autobandenmarkt per wiel is knap aan de prijs.
Ik zie bij mijn eigen klanten aanbiedingen van 205/55HR16 winterbanden compleet op LM velgen voor 695,00 en als er nog na montage nog onbelance in je wielen zitten dan kan je daar kosteloos voor terugkomen en koop je via het internet dan kan je nergens op terug vallen. ik zal zeggen koop bij een bandenboer ergens bij je in de buurt.

octavia-gek

Actief lid
Korting kan je zondermeer krijgen en passende wielen met industriebanden onder je Fabia is zelfs mogelijk, maar of het lekker rijdt, daar heb ik mijn twijvels over.

Als je besluit om winterbanden aan te schaffen, doe het dan snel, want er komen al backorders

Captain Hook

Forumguru
...en koop je via het internet dan kan je nergens op terug vallen. ik zal zeggen koop bij een bandenboer ergens bij je in de buurt.
Dat is dus een misverstand! Je koop je banden online (voor een prijs waarvoor een lokale bandenboer ze zelf klaarblijkelijk niet wil leveren) en vervolgens laat je ze gewoon monteren door je eigen garage.

Zo heb ik het ook gedaan. En natuurlijk krijg je dan service op de montage, waarom niet? Ik betaal gewoon m'n lokale garage voor het monteren.

Heb destijds bij de Skoda garage gevraagd of ze de banden ook wilden leveren voor die prijs. Maar kreeg toen te horen dat ze min of meer verplicht waren die via het Pon-kanaal af te nemen en dat hun inkoopsprijs nog boven mijn koopprijs bij autobandenmarkt lag. M.a.w. heb het eerst keurig voorgesteld en vervolgens 'pushte' de garage mij zelf naar autobandenmarkt.

Prima toch?

FredV

Banned
volgens mij praat ik over compleet geleverde velgen en niet over los geleverde banden
Beide is mogelijk, losse banden en complete wielen,af te leveren aan huis (zelf monteren)
of bij de garage waar de bandenmarkt contacten heeft. Kosten montage voor de koper.

octavia-gek

Actief lid
Dat begrijp ik, dat beide mogelijk is.
Maar waar ga jij naar toe als er onbelance in je wielen zit die je compleet heeft gekocht via het internet en waar is dan je voordeel.

octavia-gek

Actief lid
Jou garage mag jou banden waarschijnlijk niet leveren, omdat ik denk dat de garage te duur is, maar hij mag wel jou bestelde banden in ontvangst nemen en de service verlenen of garantie van de niet geleverde onderdelen.

EdK

Forumguru
Denk dat je twee dingen door elkaar haalt.
Als je via internet betseld kun je leveren bij een aangesloten dealer
Dus als je dar laat afleveren en de band is in onbelans, dan ga je daar naar toe om het te laten oplossen. En dus niet de Skoda dealer

Heb je ze thuis laten afleveren en er is onbelans dan denk ik dat je contact op moet nemen per mail en zul jewaarschijnlijk doorverwezen worden naar een aangesloten dealer.

Noord26

Forumguru
Jou garage mag jou banden waarschijnlijk niet leveren, omdat ik denk dat de garage te duur is, maar hij mag wel jou bestelde banden in ontvangst nemen en de service verlenen of garantie van de niet geleverde onderdelen.

Komt daar de prijs niet om de hoek kijken bij de toeleverancier, welke verschillende prijzen rekenen aan afnemers; hetgeen wellicht terug valt op uw functie?

octavia-gek

Actief lid
degene zal wel provicie krijgen, maar waar het verhaal mee begon is dat de prijzen voor compleet geleverde wielen niet echt bijzonder scherp zijn via internet

Tallguy

Forumguru
De 6x0J 17" stalen velgen zijn schijnbaar niet te leveren, dus...het wordt 6x0J 16" met een 205/55 band. Ook prima...zolang het maar een smalle band blijft.

Claude

Lid
@Kensei
als je op de 16 inch velg 205/60 banden legt is de afrolomtrek zowat gelijk aan de 17 inch standaard wielen (225/50R17). Tevens oogt de wielkast dan wat beter gevuld, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.

Tallguy

Forumguru
foutje van ProfileTyrecenter: het had inderdaad 205/60 R16 moeten zijn. Heb ze er net over gesproken, ze hadden het al gecorrigeerd :aangenaam:

Kortom: het wordt 205/60 op 16"stalen 6x0J velg. Ik bestel die dingen gewoon bij ProfileTyrecenter. Die slaan ze nl ook op gedurende de zomer.

koop bij een bandenboer ergens bij je in de buurt.

Ik heb je advies opgevolgd, en bij de plaatselijke bandenboer is inderdaad ook een goeie prijs af te spreken.

resultaat:

GroteFoto-4TLC7R4T.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan