Mijn Fabia I Combi

Philleuh

Actief lid
Ondertussen ligt de Fabia op airride.
Koffer is strakker gezet, ruitenwisser is verdwenen en steekt een nieuwe achterbumper op.

En dan met zomer velgen.

Airride moet nog beetje aangepast worden om vooraan te zakken.

TL@

Forumguru
Echt heel mooi. De F1 is toch veel mooier dan de F2, veel beter in proportie, zeker met een 'cleane' koffer en lekker dicht tegen de grond.

Kan met die airride de auto ook terug naar boven om tegen een normale snelheid over verkeersdrempels te rijden?

Sportline

Senior Member
Echt gaaf man, ziet er goed uit! Wel mooi op te zien wat je van een vrij standaard Fabia zoiets moois kunt maken, echt netjes en toch strak en clean!

Philleuh

Actief lid
Echt heel mooi. De F1 is toch veel mooier dan de F2, veel beter in proportie, zeker met een 'cleane' koffer en lekker dicht tegen de grond.

Kan met die airride de auto ook terug naar boven om tegen een normale snelheid over verkeersdrempels te rijden?

Ja airride moet zoiezo omhoog om te rijden(1,5cm hoger is de rijdstand). En kan hem gewoon hoog genoeg leggen zodat ik tegen een normale snelheid een vluchtheuvel kan nemen.

TL@

Forumguru
Ik kan manier waarop de banden gemonteerd niet mooi vinden.
Zie het wel vaker om velgen nog breder te laten lijken geloof ik.

Dat is de manier die de duitsers verkiezen om banden om de velgen te leggen, dat is een kwestie van smaak. Zo komen de velgen meer op de voorgrond en zijn ze prominenter aanwezig. Persoonlijk verkies ik ook band die iets breder is, niet omdat het mooier is maar omdat je dan minder makkelijk stoeprand schade hebt (mijn vrouw rijdt ook met de auto :winkie:)

Die airride is echt wel geweldig, geparkeerd lekker laag en rijdend omhoog :grin:, best of 2 worlds.

2fast4you

Actief lid
Ok bedankt!

Ik heb namelijk een set wielen op het oog en die zijn te krijgen in 7J en 8J. Nu twijfel ik dus of ik 8J achter ga nemen.

Philleuh

Actief lid
Nog een leuke foto van de Combi.

Hij heeft even te koop gestaan, maar krijg het niet over men hart. Hij rijd veel te leuk.
Velgen zijn binnen om nieuwe boutjes in te steken, sommige waren geroest. Andere banden achter komen er ook op.

@TL@: Band achteraan word vervangen door een iets breder model. Mijn vrouw rijd ook regelmatig met de wagen hoor.
Airride is inderdaad handig, ergens een verhoogde parking op en paar cm's hoger zetten. Zonder enige moeite overal komen.
En dat je mijn Fabia Combi nog niet bent tegen gekomen, zie dat je van Kontich bent. Ik ben van Lint.

Philleuh

Actief lid
Als alles goed is word donderdag de airride opgehaald en komt er terug een schroefset onder.
Niets dat zo goed rijd als een schroefset, blijkt nu :laugh:

Bovenaan Onderaan