Fabia Combi of Seat Ibiza ST?

Potje

Actief lid
En als ik jou mening lees sorry maar dan krijg ik sterk de indruk dat je belangenverstrengelingen hebt met het blad of met de persoon of weet wat anders

Dat zeg ik notabene...
Ik ben de broer van de gasttestrijder. Wat mede een verklaring is voor mijn reactie.

Maar je hebt je mening gedeeld en helaas voor jou word die door het merendeel niet gedeeld !
En dat mag ook in nederland ( democratie !? )

Zo is het! Ik ben het alleen maar met je eens! En dat geldt dus ook andersom.
En daarom reageer ik ook op een aantal posts waarin het AW-artikel wordt afgeschoten omdat het subjectief zou zijn, terwijl de poster dan zelf ook subjectieve redenen aanvoert. En die mensen vind ik slechte verliezers

Maar je hebt me dit laten typen door je bewoording Losers !
En ik laat het hier nu maar bij , maar een volgende keer waarschijnlijk niet ! Kwalijke berichten en bewoording kunnen namelijk gemeld worden !

Een sore loser ("slechte verliezers" in het Nederlands) is iets heel anders is dan een loser...

Overigens ben ik het totaal eens met de verkoopcijfers die boekdelen spreken. Maar dat staat even los van het artikel.
 

FredV

Banned
@Potje,
van een onafhankelijk?? autoblad mag je verwachten dat die onafhankelijke berichtgeving publiceert.
Als persvoorlichter weet jij dat natuurlijk als geen ander.
Dat reactie van mensen hier op dit forum en andere fora subjectief zijn, logisch toch.
Maar dat wil toch niet zegen dat het sore losers zijn, want dan scheer je iedereen over een kam die kritiek levert.
Ik zou dat haast monddood maken, willen noemen:):)
 

Potje

Actief lid
Dat reactie van mensen hier op dit forum en andere fora subjectief zijn, logisch toch.
Maar dat wil toch niet zegen dat het sore losers zijn, want dan scheer je iedereen over een kam die kritiek levert.

Volgens mij begrijp je me niet helemaal, FredV.

Ik scheer niemand onder een kam die kritiek levert. Sterker nog, ik vind kritiek/een mening juist goed; ook als het in een artikel in de Autoweek staat.

De subjectieve mening van de forummers is heel logisch. Sterker nog, heerlijk! Een mening maakt deze wereld alleen maar interessanter!

Maar ik heb wel een probleem met de forummers die vinden dat AW geen subjectieve mening mag hebben. Die zeggen dat AW een objectief magazine moet zijn....
En nu denk ik dat het feit dat de Skoda er qua de score minder uitkomt dan de Seat, voor sommigen een reden is om Autoweek monddood te willen hebben. En die mensen vind ik onsportief/slechte verliezers.

Dan mag Autovisie ook nooit meer een Porsche naast een Ferrari zetten, moet Carros nooit meer een Bentley met een Rolls Royce vergelijken en moeten we Autobild ook maar vragen op te houden de Astra naast de Golf te zetten... want daar kon wel eens een winnaar en een verliezer uitkomen en dat kon wel eens tegen het zere been van de verliezer aankomen. Laten we dan vooral teruggaan naar het oude communisme waar iedereen gelijk was, een mening de waarheid was en je maar kon kiezen uit twee merken, Tata en Skoda ;)

Geweldig draadje dit! :)

Trouwens:
van een onafhankelijk?? autoblad mag je verwachten dat die onafhankelijke berichtgeving publiceert.
Als persvoorlichter weet jij dat natuurlijk als geen ander.

Geen commentaar!

Nee, sereneus, zie hierboven
 

FredV

Banned
@ Potje,
Ik begreep je juist dondersgoed.
En dat er op een skoda forum gekleurde informatie over hun auto komt als die min of meer gekleurd negatief is getest, wil dat niet zeggen dat het sore losers zijn. En dat is wel over een kam scheren toch?

Hoe onderscheid je een objectief blad van een subjectieve uitgave?
Van een blad als Story en Prive ed mag en kun je dat verwachten. Maar van een autoblad?

Oke, ik weet dat journalisten niet onafhankelijk zijn, het reisje naar iltalië en rijden in die bolide maakt een verhaal gekleurd... want men wil de volgende uitnodiging niet missen...

Dus, hoe onderscheid je het en n.m.m. zou een zichzelf respecterend blad dat dus wel moeten zijn.
 
@potje

Die tijdschriften mogen allemaal best een vergelijking doen.
Als deze maar objectief is en daar zit nu het probleem in dit stuk.

De tester (je broer) laat duidelijk merken dat hij voor de test al een voorkeur heeft, dan krijg je toch nooit een eerlijke vergelijking.

Stel je voor je kijkt studio sport en de verslag gever van feyenoord-ajax laat duidelijk merken dat hij een voorkeur voor feyenoord heeft dat vind jij dan toch ook niet normaal of wel?

Dat is namelijk precies hetzelfde.


Daarbij er komen geen lossers op dit forum (maar dat is mijn mening weet nu dat jij daar een andere mening over hebt.)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Laten we nu ook weer niet teveel over woorden gaan vallen. Lossers zijn geen losers en sore losers zijn geen "losers". Verder is het verhaal van Potje denk ik een stuk genuanceerder dan menigeen hier stelt, misschien idd wel omdat men soms enigszins verblind is door de onwelkome uitslag van de test (sore losing). Soms lijkt het gezien de reacties wel of iemand een uiterst oneerbaar voorstel heeft gedaan of de meest vreselijke extremistische slogans heeft geuit. Probeer ook eens je in een anders standpunt te verplaatsen en niet direct aan te slaan, zeker niet op een term die je volkomen verkeerd interpreteert.
 
De verkoopcijfers zijn nu idd in het voordeel van de Fabia maar over het hele jaar zijn er precies 100 Fabia's meer op kenteken gezet dan Ibiza's 6483 om 6383.
Als de levering van de Fabia's zoals hier veel te lezen allemaal doorgezet worden naar 2011 zou het nog wel eens een overwinning voor de Ibiza kunnen worden.
 

MarcoO2

Forumguru
Zo zie je maar weer dat het gebruik van Engelse termen een hoop verwarring kan geven... en zeker "sore losers" kan heel makkelijk verkeerd geinterpreteerd worden als je niet weet wat het woord betekent. Als Potje in de bewuste post gewoon weer "slechte verliezers" had gezegd, hadden een hoop mensen beter begrepen wat hij bedoelde. Hij heeft namelijk wel een punt denk ik...
 

FredV

Banned
Ik moet altijd gniffelen als ik de reacties zie. De niet Fabia GL rijders die bagatelliseren en de GL rijders die de neutraliteit in twijfel trekken.

Ben benieuwd wanneer er een soortgelijke test met de andere Skoda-types gaat komen en hoe dan de reacties zullen zijn:)
Ikzelf heb het artikel niet gelezen, dat interesseert me ook niet zo.
Wel om het onafhankelijke en daar sloeg ik op aan.
 

Multi1100

Actief lid
Nu vooruit dan ;) natuurlijk is het niet leuk als je een test van jouw type auto ziet die niet geheel onbevooroordeeld tot stand gekomen is (ik heb het wel doorgenomen ;) )
Kan me dan de reacties van de GL liefhebbers ook zeker voorstellen, je wil nl niet weten hoe vaak me dit overkomt bij testen van mijn andere hobby merk. Mocht het over een Yeti gaan, natuurlijk zal ik me dan ook snel laten horen, maar het blijft een gegeven dat het artikel er al is, en vervolgens kun je voor jezelf bedenken wat voor impact dat heeft op je blad keuze.. Wat ik bedoelde met mijn potje dekseltje reacties is precies dat..
 
Volgende week kunnen we deel 2 (of nieuw) op dit draadje verwachten. Week 45 in de autoweek: rij impressie s f greenline 1.2tdi & superb 1.6tdi greenline!
 

Potje

Actief lid
Ja, laten we er maar over ophouden. We komen er waarschijnlijk toch niet uit.

Ik zal voortaan ook maar geen Engels meer gebruiken!
Om Multi1100 te misquoten: let's put a lid on it! ;)

Succes met de discussie volgende week met de mede-Skodanauten met een Superb GL! :D
 

sitechris

Donateur
Opmerkelijk toch, dat een aantal GL rijders wat moeite hebben met kritiek op de GL. Als de Fabia de test gewonnen zou hebben, was het een geweldige test en een bevestiging van alles wat goed is aan de Fabia. Ik lees zelf veel autobladen (Top Gear, Autoweek, Autovisie, Autokampioen soms en elke week ook wel een Duits blaadje) en ik vind Autoweek allang geen pulpblad meer. De test van de Ibiza en Fabia vond ik gewoon een goede test. Weinig op aan te merken.

Ik merk toch op dat op de andere fora (Superb, Octavia etc) de Skoda rijders toch net wat kritischer zijn over hun auto en ook net wat makkelijker relativeren of de schouders ophalen als iemand een keer kritiek uit, ook als dit een keer ongenuanceerd is.
 

Multi1100

Actief lid
Opmerkelijk toch, dat een aantal GL rijders wat moeite hebben met kritiek op de GL. Als de Fabia de test gewonnen zou hebben, was het een geweldige test en een bevestiging van alles wat goed is aan de Fabia. Ik lees zelf veel autobladen (Top Gear, Autoweek, Autovisie, Autokampioen soms en elke week ook wel een Duits blaadje) en ik vind Autoweek allang geen pulpblad meer. De test van de Ibiza en Fabia vond ik gewoon een goede test. Weinig op aan te merken.

mooi:winkie:
 

Combiron

Actief lid
Sitechris: heb jij wel eens in een GL gereden dan? Zoniet dan kun je niet stellen dat het een goede test was. Voor de rest maak ik me niet druk om deze test, ik weet dat ik een betrouwbare fijne auto heb aangeschaft waar ik nog jaren plezier aan zal beleven. Collega van me heeft een Ibiza, en ik moet zeggen dat deze wat sportiever oogt en rijdt. Het zij zo.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, dat is net zoiets als dat men vroeger zei dat je geen mening mocht hebben over het apartheidsregime als je niet zelf in Zuid-Afrika was geweest.
 

sitechris

Donateur
De auteur onderbouwt zijn bevindingen, dus dat vind ik prima verder. Je hoeft imo niet perse in een bepaald model gereden te hebben om een test op waarde te kunnen schatten. Ik heb overigens zowel in een Ibiza (1.6) als in een Fabia gereden (1.4 TDI). Zie http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=10508. Ik vind zelf een Fabia wat prettiger rijden, maar weet niet of dat voor de GL ook geldt.
 
Bovenaan Onderaan