Banden Skoda Fabia Greenline

GO66

Lid
Ik vind het hele onderstel een beetje lawaaiig, niet alleen de banden. Geeft tevens aan hoe stil het kleine motortje eigenlijk is als je op snelheid bent!!

Ik weet niet of veranderen van banden veel effect zal hebben, maar lijkt me wel een beetje zonde om de nieuwe banden meteen door andere te vervangen, kun je beter wachten tot deze af zijn.
 

erik1

Lid
Is helemaal niet zonde om ze te vervangen, gewoon meteen met de aflevering regelen dunlops er af en andere erom,en een paar centjes bijbetalen.
 

van_der_P

Senior Member
Het ligt er aan wat je afspreekt met de garage, maar 20 euro voor montage (per wiel) lijkt mij een normale prijs. Daar komt dan ook nog de meer prijs voor de banden bij. Die paar centen wordt dan al snel 100 euro.
Als ze versleten zijn komen er andere op, als ik dan de Greenline nog heb.
 

erik1

Lid
Is inderdaad waar wat je zegt er komt dan misschien wel 100 euro bij maar dan heb je het wel gelijk naar je zin, en dat bedrag op de aanschafprijs is verwaarloosbaar m.i.
 
ik denk niet dat je andere banden kan krijgen met wat bijbetaling, denk dat je andere banden kan kopen en degene die er op zitten mag je zelf houden.

ik heb ook geprobeerd of het mogelijk was om wat extra's op mijn greenline te laten zetten vanaf fabriek zoals de zonnebrilhouder de zonneklepjes met spiegel maar was niet mogelijk kan alleen achteraf dus nieuwe bestellen en dan mag je degene die er in zaten zelf in de kelder leggen of zo.

ook andere velgen met bijbetaling vanaf fabriek was niet mogelijk.
 

bobby45

Actief lid
prima banden ik heb ze ook onder de o2 bevalt zo goed dat ze er weer onder komen
stil grip oke slijten???
 
Nogmaals banden GL

Skoda heeft het in alle advertenties van de GL over het feit dat er banden met lage rolweerstand onder zitten. De gemonteerde Dunlops zijn dit niet, kijk maar eens op:
http://www.kiesdenieuweband.nl/# Onder de Polo BM zitten ze ook !
VAG zal dus wel een leuke deal gesloten hebben met Dunlop.

Ik ga hierover nog wel een discussie :disc: aan met mijn dealer en/of PON, hetzelfde geldt trouwens voor de onderhoudsintervallen zeker nu blijkt dat de Duitse F2 GL's wel om de 30.000 naar de garage mogen mits je niet te gek doet.

Morgen (wo) gaan wij onze GL ophalen :baby012:
 

paulus474

Senior Member
Ik ga hierover nog wel een discussie :disc: aan met mijn dealer en/of PON, hetzelfde geldt trouwens voor de onderhoudsintervallen zeker nu blijkt dat de Duitse F2 GL's wel om de 30.000 naar de garage mogen mits je niet te gek doet.
Ik ben wel benieuwd naar wat de dealer je te vertellen had over het andere onderhoudsinterval?
 

corsaar

Senior Member
Ik heb dan wel geen Fabia maar de 225 mm dunlop doen
het prima op de 17 Inch velgen. Zijn er nog wel slechte banden ?
 

jbbrans

Nieuw lid
Er zijn wel degelijk slechte banden. Maar ook niet elke band past bij de rijeigenschappen van elke auto.
Mijn fabia I werd geleverd met pirelli p6000 banden. Voor mijn gevoel een vrij harde band, met op hoge snelheid geen lekkere stabiliteit. Op nat wegdek constant ingrijpen van de tractiecontrole bij wegrijden en uitrijden van bochten.
Heb er nu bridgestones onder (type weet ik even niet uit mijn hoofd) en ik kan lange stukken 160+ km/u rijden zonder dat de auto zoekerig of trillerig is. (180 rijdt net zo lekker als 120.)

Onder mijn mazda mx5 heb ik Toyo Proxes liggen. Een mooie band voor gooi en smijt werk.
 

van_der_P

Senior Member
Zijn er nog wel slechte banden ?
Volgens mij worden geen slechte banden verkocht. Het is wel zo dat de ene band beter is dan de andere. Het ligt er aan wat je wil. En als een band niet voldoet aan je verwachtingen, dan wil dat niet zeggen dat het een slechte band is.
Een bandenboer verkoopt ook graag een duurdere band dan een goedkope, want daar is meer marge op.
 

Trucker

Actief lid
Precies wat van der p zegt wat verwacht je van je banden:comfort,lange levensduur,sportief,geruisloos enz...Ik had onder mijn nissan bridgetone en dat waren hele harde banden en ben overgestapt op michelin dat was een wereld van verschil.
 

octavia-gek

Actief lid
nou een bandenboer verdiend echt niet meer aan duurdere dan aan een goedkopere band. wel vedienen wij meer aan grote bandenmaten dan aan kleine bandenmaten.
Marge op grote maten is beter den op de kleinere maten
 

Yuco

Lid
Ik heb winterbanden liggen in formaat 195/50 R15
Gaan deze passen op de velgen waarmee de GL af fabriek wordt geleverd?
 

Hetzer

Forumguru
NOPE, 195/50 R16 gaat niet passen ,op de GL velen, onder de GL ligt standaard 15 inch

als je de winterbanden op bestaande velgen met een 5x100 steek heb zou het misschien gaan, echter dan heb je wel wat tellerafwijking
 

van_der_P

Senior Member
Afgelopen week set winterbanden gekocht, ze zijn wel iets kleiner als de origenele, Het scheelt 20 mm in afrolomtrek.
Ik heb wederom Nokians gekocht in de maat 185/65R14. Best wel lang gezocht naar deze banden. Eigenlijk wilde ik 175/70R14 deze maat lag ook op de velgen. Maar de gekozen maat was iets goedkoper en op voorraad. 65 euro all-in prijs per wiel, dat valt mee. Zeker omdat we er toch niet zoveel mee rijden.
 
Bovenaan Onderaan