Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

djmshell

Senior Member
@ robbiebee,

Zal die van mij niet opgestaan hebben :(
Die wordt volgende week pas geproduceerd.
Dus mocht je over week of 2 nog eens zo een treen zien en er staat een rallygreen variant op....... Geef ff een seintje:grin:

@ Cali05: ziet er mooi uit dat Black Magic mica i.c.m tuffle brown leer. zeer slijtvol. Veel veilige km toegewenst
 

Noord26

Forumguru
Alleen dat plaatje in de frontgril bij MY2012 vind ik niet passen. De stickers op de zijkant waren er al af zag ik..

:rockon:
 

Noord26

Forumguru
Modeljaar 2012.

Ik heb zelf modeljaar 2011, auto van september 2010. Daar zit geen sticker op de frontgril en ook geen stickers op de zijschermen.
 

piair1982

Forumguru
@ ronbe
Aan het chassis nummer. Aan het 10e getal. Als het een B is dan is het 2011, is het een C dan is het 2012.

Bijvoorbeeld: tmbzzz5jzBd123456
 

JoopV

Nieuw lid
In de laatste week van mei een Fabia Greenline combi besteld. Volgens de dealer zou hij in week 35 geproduceerd worden. Eind week 37 was hij echter nog niet in elkaar gezet:crazy:
 

lampjesman

Nieuw lid
De mijne is halverwege augustus besteld . Volgens de dealer word hij in week 38 in elkaar gezet en zou hij rond week 41 geleverd gaan worden , ben benieuwd of hij nog voor de kerstdagen klaar is..... :ahum: Dus ja het duurt nog steeds lang helaas! Weet iemand meer?
 
Oei, ik heb eerder besteld, tweede helft juli, voorlopig productiedatum week 41. Een paar dagen geleden nog gevraagd.
@lampjesman: ik vrees dat jouw levering in week 41 erg optimistisch is.
 

lampjesman

Nieuw lid
@rdietel denk het ook ja! Zal eerder richting week 44 of verder gaan , nou ja we zien het wel , als ze maar niet in de tussentijd er steeds meer van de standaarddingen af gaan halen , die 3cm verhoging doordat er geen sportonderstel meer op zit vind ik niet zo'n ramp , ga je minder snel met je achterbumper over de grond met al die rottige drempels van tegenwoordig...
 
Daar ben ik zelfs heel blij mee! Bij mij in de wijk liggen een paar drempels daar kun je alleen stapvoets overheen rijden en dan nog zit je bumper bijna op de drempel :(
 

Gerke

Forumguru
Daar ben ik zelfs heel blij mee! Bij mij in de wijk liggen een paar drempels daar kun je alleen stapvoets overheen rijden en dan nog zit je bumper bijna op de drempel :(

Ik weet het, het is vechten tegen de bierkaai, maar wettelijk gezien horen de drempels dusdanig te zijn dat je met de geldende maximumsnelheid met elke in NL van een typegoedkeuring voorziene auto deze drempels moet kunnen nemen. Is het een 30km zone, dan moet je met je auto met 30 km/uur over de drempel heen kunnen rijden. Kan dat niet dan moet je de gemeente aansprakelijk stellen voor de schade.

Zal eens zoeken waar dat ook al weer precies in de Wegenverkeerswet staat.
 
Haha, de gemeente Almere aansprakelijk stellen voor iets... daar begin ik niet aan. ik blijf liever stapvoets over de drempels rijden ;)
 

Fabia

† In Memoriam
Verkeersdrempel

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie



Het officiële Nederlandse waarschuwingsbord voor een verkeersdrempel



Drempel en verouderd aankondigingsbord




Een verkeersdrempel is een infrastructurele aanpassing die ervoor moet zorgen dat de snelheid van het gemotoriseerde verkeer wordt gematigd.
De snelheid waarmee men comfortabel over een drempel kan rijden hangt af van het ontwerp en het gebruikte voertuig. De standaarduitvoering in Nederland is een lengteprofiel in sinusvorm met een lengte van 4,80 meter. De hoogte bedraagt 8 tot 12 centimeter (bron:CROW publicatie 172).
Meestal worden er geen drempels aangelegd op busroutes, dit vanwege het comfort en veiligheid in het voertuig (van de chauffeur en de inzittenden). Maar ook omdat de relatief zware en goed geveerde bussen trillingen en schade kunnen veroorzaken. Met nieuwe verkeersdrempels, die bij zware voertuigen doorbuigen, en bij lichte voertuigen niet, zou dit probleem ondervangen moeten worden. Ook zijn busvriendelijke drempels in gebruik: plateautjes van ongeveer 1,65 m breed met afgeschuinde randen waar bussen met hun breed uiteenstaande wielen net omheen kunnen terwijl de meeste auto's een hobbel ervaren.
Onderzoek in de Vlaamse provincie Antwerpen heeft aan het licht gebracht dat verkeersdrempels sterk bijdragen aan de luchtverontreiniging. Vooral het weer optrekken van auto's na een verkeersdrempel zorgt voor een aanslag op het leefmilieu.
Drempels kunnen problemen opleveren bij sneeuwruimen en dwingen ambulances om er zeer langzaam te rijden, wat de aankomsttijd en dus de mogelijke sterfte sterk kan beïnvloeden.
Er bestaan in Nederland ook verkeersdrempels voor fietsers, bijvoorbeeld in recreatieve duingebieden, bedoeld om de snelheid van wielrenners te beperken.
[Andere infrastructurele snelheidsremmende maatregelen

  • aanleg van een verhoogd plateau (bij kruisingen)
  • suggestiestroken
  • plaatsing van bloembakken of poortconstructies waardoor lokaal slechts één voertuig kan passeren
  • asverschuiving
  • verkeerseiland
Volgens mij is het niet zo dat als er in een 30k zone een drempel geplaatst is dat daar dan met 30k over heen kan. Volgens mij is een verkeersdrempel bedoelt als remmende werking op de snelheid.
 
Bovenaan Onderaan