Gisteren heb ik een proefrit gemaakt in de Octavia Combi 1.2 TSI. Op papier klinkt die motor best goed, dus ik wilde weten of dat in de praktijk ook zou bevallen. Daar kan ik kort over zijn: prima! De motor is absoluut sloom onder de 1200 toeren, maar daarboven is de trekkracht (relatief gezien) fenomenaal en duidelijk beter dan de 1.6 in mijn huidige Focus Wagon. Inhalen op de autosnelweg is een kwestie van eventjes terugschakelen van de 6 naar de 5 (of zelfs 4) en je krijgt gewoon een duw in de rug als je het gas intrapt. Ondanks de bescheiden 105 pk weet deze motor mij toch te overtuigen door de 175 Nm die al rond de 1700-1800 rpm beschikbaar zijn. De wegligging is prima, maar duidelijk minder strak dan de Focus. De vering is wel lekker hard. Helaas bieden de stoelen vrijwel geen zijdelingse steun.
Volgende week mag ik waarschijnlijk weer een nieuwe auto bestellen, en deze Skoda is de grootste kanshebber, maar dan in de Ambiente Business Line uitvoering. Afgezien van een trekhaak, zit daar eigenlijk alles op wat ik nodig heb. Maar ik heb wel een nadeel ontdekt: ik wil 'm in zwart, met een beige interieur en dat laatste blijkt voorbehouden te zijn aan de luxere uitvoeringen. Volgens de dealer kan dit niet op een Ambition geleverd worden. Heeft iemand toch al eens geprobeerd of dit alsnog mogelijk is? Ik vind het een beetje onzin om 50 euro per maand netto extra uit te geven voor een andere kleur interieur (en talloze snufjes die ik toch niet wil).
[edit] oeps, verkeerde subforum. Wellicht kan iemand van de crew 'm eventjes verplaatsen?
Volgende week mag ik waarschijnlijk weer een nieuwe auto bestellen, en deze Skoda is de grootste kanshebber, maar dan in de Ambiente Business Line uitvoering. Afgezien van een trekhaak, zit daar eigenlijk alles op wat ik nodig heb. Maar ik heb wel een nadeel ontdekt: ik wil 'm in zwart, met een beige interieur en dat laatste blijkt voorbehouden te zijn aan de luxere uitvoeringen. Volgens de dealer kan dit niet op een Ambition geleverd worden. Heeft iemand toch al eens geprobeerd of dit alsnog mogelijk is? Ik vind het een beetje onzin om 50 euro per maand netto extra uit te geven voor een andere kleur interieur (en talloze snufjes die ik toch niet wil).
[edit] oeps, verkeerde subforum. Wellicht kan iemand van de crew 'm eventjes verplaatsen?