'Oude' 1.9TDI vs. 1.6TDI Greenline

@stylist

Mooie wagen! Met mijn vorige auto Alfa 156 sportwagon was het ook best te doen maar of het ook veilig was... Wat ik eigenlijk wil duidelijk maken is dat zulke snelheden niet echt verantwoord zijn:rockon: maar we hebben allemaal wel eens een gekke bui.
 

hemi24

Forumguru
Mensen we dwalen af: topic ging over de verschillen van een 1.6CR TDI t.o.v. de 1.9 PD TDI...

De eerste weigert in elk geval om de 200 te halen...
 

ikmail

Nieuw lid
Nou, aan zulke snelheden kom ik nooit, hoor! 140 in NL en 150 in D (op de teller) is zat. Ik hoef alleen maar eens per jaar rond 10 uur 's avonds in Boedapest te zijn, meer niet. Ik moet ook nog een beetje kunnen rondkijken op mijn eerste en laatste vakantiedag. Niet voor niks vakantie!
 

Gieliovd

Forumguru
Kijk, dat is een leuke benadering van het reizen. Toevallig ook motorrijder?

Reizen is een groot deel van mijn vakantie. Laat ik het zo zeggen, reizen is fantastisch en het ís voor mij vakantie. Op pad zijn. Getuige mijn reisje ;)

Gaat beide hard zat. Voor mij telt de top niet, maar wel hoe snel je er kunt komen. Hard rijden kan iedereen, snel rijden niet!
 

ikmail

Nieuw lid
Nee, geen motorrijder.
Maar het is wel zo dat mijn vakantie begint op het moment, dat ik thuis wegriij en niet pas op vakantiebestemming.
En dat jakkeren is te onrustig voor een vakantiereisje. Ook nooit de behoefte gehad om een te kijken hoe ver ik kan gaan. Mede omdat er een gezin in de auto zit, natuurlijk.
 

flip

Lid
In de Autogids wordt de Golf 1.6 cr tdi vergeleken met zijn concurrenten (focus, mégane, 308, Astra en Auris). Ze blijven veel kritiek uiten op de 1.6 van VW: hol onderin, mindere hernemingen. Wèl tevreden zijn ze over verbruik en werkingsstilte. Ze bestempelen de 1.9 en 1.6 als elkaars tegenpool.
 
Volgens mij moet je de 1.6 meer als een benzine auto rijden. t zal voor mij geen probleem zijn, t is immers mijn eerste diesel. Al zou ik het geluid bij 7500 toeren van mijn trouwe Alfa ontzettend missen.

In bestelling (1 maart!) Octavia combi greenline businesline sunset rbs magic black.

Op verlanglijstje (prive); Alfa Romeo GT 3.2 V6
 
Nope geen foto gevonden maar ik heb wel van FHtechnic begrepen dat de digitale powerbox zonder problemen werkt op de 1.6 cr van audi!

Hij levert ze zelfs aan VAG garages !

Dus ik ga hem ook op mijn skoda zetten, durf ik wel aan.
 

Gieliovd

Forumguru
Ik, en ongetwijfeld we, kijk erg uit naar je ervaringen!

Er is een heel ander topic over powerboxen. Misschien kun je daar je ervaringen in kwijt?
 

hemi24

Forumguru
@tvl2000: ik zal morgen even proberen aan de kap onder de kap te trekken en een foto te maken van de rail.
Batterij van de fotocamera in elk geval opgeladen...

Nog een speciaal deel van de rail waar ik op moet focussen?
 

hemi24

Forumguru
heb je ook nog een prijs van fh technic mogen vernemen?

Voor zover ik weet is de 1.6CR TDI 77kw in alle VAG modellen dezelfde motor met motorcode CAYC
 

Spaced

Senior Member
Weet iemand hier of de skoda 1.6cr hetzelfde is als de audi 1.6cr?
Denk het haast met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wel. Kan me niet voorstellen dat 2 VAG merken eenzelfde soort motor gaan ontwikkelen...

Nou, aan zulke snelheden kom ik nooit, hoor! 140 in NL en 150 in D (op de teller) is zat. Ik hoef alleen maar eens per jaar rond 10 uur 's avonds in Boedapest te zijn, meer niet.
Dat is ook mijn idee. Meestal top ik maar 1 keer in een auto. Als ik alleen ben, gewoon om even te kijken wat er inzit. Ben met m'n golf ook nooit meer harder geweest da 140/150km/h. Als 'ie op dat soort snelheden maar comfortable rijdt.
 

Spaced

Senior Member
Voor 200 euro zou ik het nog wel aandurven. Zeker een optie om te overwegen, zeker om dat ik de leasemaatschappij er niet in hoef te kennen. (Wel even verwijderen voordat je bij de garage langsgaat).

Mocht ik nou het gevoel hebben iets te kort te komen, zal dit zeker de eerste optie zijn.
 
Bovenaan Onderaan