Plaats hier je (tussen) acceleratietijden..

___JC___

Forumguru
Dat scheelt best veel met gas geven vanaf 80 lijkt me. Zo hoor je toch te meten? (voorzover je daar regels voor hebt..:grin:)

Race Eend

Forumguru
80-120 zegt ook zo weinig, het is zo kort dat je dit eigenlijk niet goed met een stopwatch kunt doen.

Ik ben voorstander van 100-160 in de 3e/4e/5e/6e versnelling. Dan heb je ook niet zoveel last van de reactie tijd omdat veel autos daar ongeveer 10-15 sec over doen (dan maakt die tiende niet zoveel uit).

sitechris

Donateur
klopt, 80-120 zegt niet heel veel. Het scheelt nogal wat als je tussentijds moet schakelen of als je niet in optimale toerengebied zit.

Race Eend

Forumguru
Met mijn ibiza kan het bv in de 2e versnelling (80-120), weinig auto's die daar aan komen. Bij een 6 bak lukt dat je bv al niet, die liggen korter op elkaar.

100-160 in 1 vaste versnelling is voor elke auto wel te doen (bijna elke auto kan dit in de 4 sowieso).

Sand3r

Senior Member
Toch is het zo Veejay.
Filmen gaat ´m niet worden.
De metingen heb ik ongeveer 5 a 10km/h(gps snelheid) gestart onder de gemeten startsnelheid. Aangezien je een duidelijk turbogat hebt. Waarbij de auto na een paar km/h pas echt opgang komt en goed versneld.

Sand3r

Senior Member
Ik geloof het ook. :D
In het topsnelheid topic zit ik ook wat hoog, vergeleken de andere 1.8TSI's.

Alleen afgelopen weekend had ik wel wat moeite met een duitse 2.0TDI 4x4 Octavia Combi. Bij 220 op de teller liep ik pas weg. :shocked:

___JC___

Forumguru
Erg voordelig afgerond Ralph?
100 - 160 in 6 seconden ?!

Ow je bent de 1 vergeten en het is 16 seconden?
:D

Ralph

Lid
Jahaa JC dat zijn nog eens serieuze tijden hé!!:bye:

Heb al eerder een link gezet naar mijn filmpje op youtube om de cijfers te staven. Maar zal er binnekort nog een maken met wat optimalere omstandigheden :D

___JC___

Forumguru
Grappig dat je dat dan 3,5 seconden sneller doet dan de 1 serie van Chris met meer vermogen.

EDIT: Ik lees net op internet dat een Ferrari 430 de sprint van 100 - 160 doet in 5,1 seconden. Zo Ralph jij hebt wel een HEEL goed getunede RS...
:bye:

sitechris

Donateur
Grappig dat je dat dan 3,5 seconden sneller doet dan de 1 serie van Chris met meer vermogen.

Wel goed lezen, dat waren de tijden van de 330xd die ik had.

BMW 330XD Automaat (204 pk)
0-100 in D: 8,1 seconden
80-120 in D: 5,4 (wel wat tijdverlies vanwege schakelen van 3 naar 4)
100-160 in D: 9,5 seconden

___JC___

Forumguru
Nog ff wat gegoogled voor het vergelijk.

Mitsibushu Evo X doet 100 -160 in 7,8 seconden.
Volvo T4 (getuned naar 400pk) doet 100 - 160 in 7 seconden.
BMW 535d (272pk) doet 100 - 160 in 8,6 seconden.

sitechris

Donateur
Nog ff wat gegoogled voor het vergelijk.

Mitsibushu Evo X doet 100 -160 in 7,8 seconden.
Volvo T4 (getuned naar 400pk) doet 100 - 160 in 7 seconden.
BMW 535d (272pk) doet 100 - 160 in 8,6 seconden.

Lijkt me dat die auto's sneller kunnen. Er stond niet bij in welke versnelling dat was? Vooral die EVO X (300 pk) en 535d vallen me tegen.

___JC___

Forumguru
In de meest optimale versnelling stond er. Van diverse autosites en fora e.d. af gehaald. Misschien meten ze door 100 te rijden en dan vol gas te geven. scheelt weer iets. Op zich lijkt het me wel te kloppen. Vooral in vergelijk met die F430.

Bovenaan Onderaan