Mistlampen met corner functie

RCS

Lid
Iemand ervaring met de mistlampen met corner functie?

Volgens de documentatie van Skoda moeten ze op mijn Elegance Business Line zitten. Echter kregen ze deze via de dealerapparatuur niet aan. Daarna kreeg ik te horen dat er een fout in de documentatie/foldermateriaal was ontstaan en dat deze functionaliteit er überhaupt niet op zit. Had ik dan maar moeten meebestellen. Maar ja, dat doe je niet als je denkt dat het er op zit... Later bleek overigens dat al bekend was dat dit er niet op zat voordat mijn auto werd besteld. Achteraf inbouwen blijkt niet mogelijk zegt de dealer i.v.m. andere regelunits e.d. Momenteel wordt er overigens nog steeds reclame gemaakt voor de Business Line waarbij wordt aangegeven dat er corner lights op zitten.
 

floris

Lid
bij mij hetzelfde verhaal, ik kan trouwens wel in het maxidot de cornerlights aanvinken:confused: (maar ze gaan het niet doen)
 

Edwin

Lid
Dat kan ik inderdaad ook, met hetzelfde resultaat: ze gaan niet aan.
Dit was bij mij ook het geval (evenals niet werkende dagrijverlichting). Zowel de dagrijverlichting als de cornerlights werken nu, na een update bij de dealer.
 

RCS

Lid
Dit was bij mij ook het geval (evenals niet werkende dagrijverlichting). Zowel de dagrijverlichting als de cornerlights werken nu, na een update bij de dealer.

Bij mij hebben ze de dagrijverlichting wel aangekregen, maar niet de corner lights. Wat voor soort update hebben ze gedaan?
 

Edwin

Lid
Bij mij hebben ze de dagrijverlichting wel aangekregen, maar niet de corner lights. Wat voor soort update hebben ze gedaan?
Ze hebben de initialisatiestring aangepast zover ik weet (hij is vergeleken met een auto waar het allemaal wel werkte, en er stonden een waarde niet goed vanuit de fabriek, waardoor de waarde in de maxi-dot niet werd overgenomen, wel tonen maar niet geactiveerd).
 

VOSTRO

Nieuw lid
maak je geen zorgen , ik heb de corner lights wel op m'n O2 (icm xenon) en ik vind het een nutteloos gadget om eerlijk te zijn !! hoeveel keer neemt men een onverlichte binnenweg vandaag de dag ? en telkens de opmerkingen dat er een lampje defekt is hahaha
 

jaspernl

Actief lid
met het in- of uitschakelen kan ik je neit helpen.
Ik vind de cornerlights overigens wél een fijne gadget. Het blijft een gadget, dat wel.
Overigens krijg ik zelden opmerkingen over een "defecte" lamp...
 

Kirsten

Senior Member
maak je geen zorgen , ik heb de corner lights wel op m'n O2 (icm xenon) en ik vind het een nutteloos gadget om eerlijk te zijn !! hoeveel keer neemt men een onverlichte binnenweg vandaag de dag ? en telkens de opmerkingen dat er een lampje defekt is hahaha

Euhm mensen die net als ik in een klein gat wonen nemen vaak de binnenwegen (omdat er niets anders is). Cornerverlichting heeft het leven van menig konijn en kat gered.

Overigens lees ik dat je de cornerverlichting ook uit kunt zetten, is deze optie alleen op de Octavia aanwezig? Ik rij zelf een Fabia en ik kan geen knopje vinden waarmee ik ze uit kan zetten en ik zou het wel makkelijk vinden als ik de optie had om ze uit te zetten.
 

Blommetje

Nieuw lid
Mijn dealer zei inderdaad ook dat het gewoon te installeren is, wellicht laat ik het in de winter wel doen. Ik vindt die meedraaiende verlichting van de xenon soms wel vervelend als je een weg moet nemen met allemaal bloembakken of iets. Bundel blijft dan slecht op de weg gericht.
 

RCS

Lid
Ik kan nu zowel de cornerlights als de dagrijverlichting uitzetten....

Sinds gisteren en met behulp van een welwillende dealer doen bij mij de corner lights het ook. Allen bedankt voor jullie hulp en antwoorden.
 

Bijlagen

  • IMG00047-20090723-2138zn.jpg
    IMG00047-20090723-2138zn.jpg
    20,3 KB · Weergaven: 124
  • IMG00048-20090723-2139zn.jpg
    IMG00048-20090723-2139zn.jpg
    20,9 KB · Weergaven: 114

Bakkertje

Forumguru
Overigens lees ik dat je de cornerverlichting ook uit kunt zetten, is deze optie alleen op de Octavia aanwezig? Ik rij zelf een Fabia en ik kan geen knopje vinden waarmee ik ze uit kan zetten en ik zou het wel makkelijk vinden als ik de optie had om ze uit te zetten.

Er is geen apart knopje om het aan of uit te zetten. Bij de O2 kun je dat in de setup in je maxi-dot doen. Daar kom je in door het selectieknopje van de boardcomputer ingedrukt te houden. Dan kun je kiezen voor setup of mfa. Uiteraard werkt dit alleen als de auto stil staat.

Of het bij de Fabia ook zo werkt weet ik niet..
 

Neptukker

Forumguru
Sinds gisteren en met behulp van een welwillende dealer doen bij mij de corner lights het ook. Allen bedankt voor jullie hulp en antwoorden.
De pica's maken het wel een Bassie en Adriaan auto zo. De Prelude van hun kon ook zo mooi knipperen met de koplampen. :1761:
 
Bovenaan Onderaan