Octavia besteld / Voorstellen

___JC___

Forumguru
Weet je trouwens wat de ET waarde van deze velgen is? En hoeveel scheelt dat met de ET waarde van de Octavia? Schijnt dat een verkeerde ET waarde vervelende gevolgen voor het rijgedrag kan hebben. Opeens extreem onderstuur of overstuur.

WanderZ

Actief lid
Ja klopt inderdaad.. Deze velgen hebben een ET van 38 meen ik, maar aangezien het al VAG velgen zijn loop je minder risico met rare ET waarden uit te komen. Volgens mij waren mijn originele velgen ook 38. Ik zal zo nog eens checken anders.

___JC___

Forumguru
Okay. nouja 9mm naar binnen is niet zo erg.. zet je er spacers tussen! ;)

Das nog een idee inderdaad! Raar is alleen dat de dealer gebeld heeft met Continental en die gaf voor de Golf R32 een standaard ET waarde van 50 op. :confused: Weet je zeker dat ze 38 zijn?

WanderZ

Actief lid
Nee weet ik niet 1000% zeker.. Zal zo even checken! Zou goed kunnen hoor, maar dan zouden ze bij mij 12mm te ver naar buiten staan.. En die indruk krijg ik niet echt.

cvegreen

Forumguru
Mooie wagen zeg . Ik die altijd schreeuw dat skoda donkere kleuren vraagt heb hier daardoor al een aantal keer flink op mijn bek gegaan als ik dan eentje in een lichte kleur zie en het toch ook heel mooi vind. Die velgen zijn echt wel heel mooi onder je O2 .
Je zult er ongetwijfeld heel veel plezier aan beleven . Nu nog ff de foto's afwachten van het xenon en het verlagen , maar dat zal helemaal af zijn . Verder niet veel meer aan veranderen of het zou snel op een pimp wagen lijken en dat vind ik dan weer zonde .

WanderZ

Actief lid
hehe Thanks! De veren waren vandaag niet binnengekomen, dus moet nog een dagje wachten, maar dus uiterlijk woensdag foto's van xenon, verlagen en het totaal plaatje!

Verder ga ik er ook niks meer aan doen hoor, misschien nog chrome eindstukjes op de uitlaten ofzo, maar thats it! Van binnen wil ik ooit nog eens een navi/dvd set.. origineel of ander merk. En nog een plastic/rubber mat/bak achterin met een honden rek.. Dan is ook gelijk het geld weer op!! haha

@ ___JC___
Je hebt helemaal gelijk.. De R32 velgen hebben een ET van 50 en de velgen die ik eronder had 38. Maar dit schijnt toch nog binnen de marges te zijn ofzo.. Ik heb in ieder geval geen last en vind ze niet raar in de wielkasten staan ofzo.

___JC___

Forumguru
Dan kunnen ze zeker op een Superb met maar 3mm afwijking. Bedankt voor het checken! Je kan je camber nog aan laten passen toch om te compenseren? Je hebt denk ik familie die er verstand van heeft.
;)

WanderZ

Actief lid
Nog een kleine correctie, mijn 15" velgen die standaard onder de skoda zaten, hadden ook een ET van 47, net als de R32 velgen die er nu onder zitten.. Helemaal goed dus!

Desondanks zojuist bij het plaatsen van de veren (foto's volgen nog) gelijk de auto laten uitlijnen (camber etc) en helemaal straks (lees=sportief) af laten stellen.. Hij ligt nu echt als een blok in de bochten, niks overhellen enzo, gewoon straks door de bochten.. je krijgt erg veel vertrouwen in de auto nu hij zo goed op de weg ligt en de communicatie op het stuur zo ontzettend goed is!! TOP!

@Aiii : Mijn veren kosten ong 250euro.. Monteren is ook duur (is best wat werk, helemaal bij een O2), komt er nog 200euro bij. Als je serieus interesse hebt kan ik wel een precieze prijs voor je vragen, met beetje forum korting natuurlijk! ;)

WanderZ

Actief lid
Even snel 2 vergelijk foto's. De veren zitten er net onder, dus hij zakt nog ietsje in, maar je kan nu al duidelijk verschil zien.. :xyxthumbs:

(als je goed kijkt, zie je in de 2e foto ook de xenon branden!)

Vanavond laat of morgen de rest van de foto's en aanvulling van het album!

Dan gaan wij nu een biertje drinken! :yeah::rockon:

___JC___

Forumguru
Netjes hoor, cm of 3 verlaagd gok ik?

Meer moet je echt niet willen. Na bijna 4 jaar kan ik zeggen dat 4 cm verlaging teveel is. Net ff teveel comfort uit de auto gehaald. Je krijg af en toe flinke klappen op de snelweg...

Fabia

† In Memoriam
Ik kijk ook nog vaak door het keukenraam naar mijn Fabje en geniet daar nog steeds van.

Huyzen

Lid
Even snel 2 vergelijk foto's. De veren zitten er net onder, dus hij zakt nog ietsje in, maar je kan nu al duidelijk verschil zien.. :xyxthumbs:

(als je goed kijkt, zie je in de 2e foto ook de xenon branden!)

Vanavond laat of morgen de rest van de foto's en aanvulling van het album!

Dan gaan wij nu een biertje drinken! :yeah::rockon:

Jahaa, zo is ie helemaal goed! :super:

Michel

Forumguru
30mm zit er nu onder inderdaad! Rijdt goed hoor, niet TE stug, maar wel duidelijk verschil met ervoor..

Bij toeval las ik vanavond deze test, waarin men de Octavia met standaard onderstel en 16 inch velgen al te stug vindt: http://www.rijtesten.nl/test/379/skoda_octavia_20_tdi_ambition_business_line.html

Volgens mij wordt hier toch wel lichtelijk overdreven. Mijn Octavia heeft ook het standaard onderstel met 17 inch velgen en hij is zeker niet te stug. Ik vind deze auto prettiger veren dan mijn Fabia I. Die was voor mijn gevoel toch wel een stuk slapper afgeveerd. Maar goed, smaken verschillen.

Je hebt een mooie uitvoering. Mooie kleur en de velgen staan er ook goed onder! Nog veel rijplezier toegewenst.

EdK

Forumguru
Ja en thuis is de koffie ook het lekkerst !
Laatst las ik ook dat er een paar in een RR hadden gereden en deze in bochten als een dweil vonden.
Tja zal wel, maar die van mij gaat echt messcherp door een bocht en daar kan menig wagen me dan niet eens bij houden.

Dus het is net als met kleuren , ieder ervaart het anders een kleur en dat zal met de rest van de wagen net zo wezen !

Daarom lees ik bijvoorbeeld testen ook met 1 oog dicht ( bij wijze van ) want ook die worden geschreven vanuit een eigen beleving !
En zodoende me dus aangeleerd om de dingen die voor mij belangrijk zijn eruit te halen en te vergelijken met andere testen.

En met die wijsheid (?) ga je een proefrit maken en de dingen zelf ervaren en bepalen of dit voor jou wel of niet negatief is !

En dat is dus precies hetzelfde met wielen van 14 inch tot 20 inch ! de een vind het beter rijden de nader niet, en de een vind een 20inch onder een fabia mooi en een ander weer niet !!

Fijn he dat we mensen zijn met verschillende meningen, daar bestaat voor een deel dit forum van !

Michel

Forumguru
Zo is dat: ieder zijn/haar ding/smaak/meug etc. Ik wilde alleen maar aangeven in hoeverre meningen kunnen verschillen.

Bovenaan Onderaan