Japanese Power - T5 California

Japanese Power

Donateur
Gisteren was het weer tijd voor de jaarlijkse APK, gecombineerd met een onderhoudsbeurt.

Helaas zijn de koplampen afgekeurd. Door de hete halogeenlampen van de vorige eigenaar zijn de reflectoren verbrand, wat zorgde voor een vertekend lichtbeeld en onvoldoende lichtopbrengst. Inmiddels twee nieuwe OEM-units besteld, die worden komende week gemonteerd. Verder is de auto in prima staat bevonden.

De roetmeting kwam uit op 1500 deeltjes, wat voor een 19 jaar oude diesel een bijzonder nette waarde is, vergelijkbaar met Euro 6-niveau ;).

IMG_9425.jpeg

Foto van 2 weken geleden, weekendje Veluwe.

Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Ik heb het zeker overwogen @Rallye maar het is toch weer duurder dan de OEM die ik heb besteld ;)
En met de Xenon die ik erin heb zitten ben ik verder ook prima tevreden.

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
1500 deeltjes, dat is écht heel laag! Ik zou bijna zeggen dat ze verkeerd gemeten hebben ;)

Wel balen van de koplampen, toch zonde dit soort dingen. Ik ben altijd wel voorstander van OEM of OEM+, dus ben t wel eens met dat je voor origineel gegaan bent. :jaja:

Japanese Power

Donateur
Deze week logeert de Cali een aantal dagen bij een maat van me in de werkplaats. Zit even wat groter onderhoud aan.

Achter zijn er MAD-hulpveren bij geplaatst en de oude veren zijn ook vervangen door nieuwe heavy duty veren, de draagarmen aan de voorzijde zijn vervangen want deze hadden speling. De achterzijde staat nu 2 cm hoger ten opzichte van de voorzijde.

De lekstroom is opgespoord, er zit ergens sluiting in de aircopomp, dat krijgt morgen een vervolg en verder wat kleine zaken nu de Cali toch binnen staat. Zal wel even slikken worden met de rekening met ophalen maar het is nu eenmaal nodig.

Even ruw plaatje voor en na van de vervanging van de veren en plaatsing van de MAD hulpveren.

Bekijk bijlage 120302

Bekijk bijlage 120303

Nog even terugkomend op deze verenkwestie, afgelopen weekend net zo vol geladen als destijds op de foto, en ja, hij blijft netjes met het kontje omhoog staan en het veercomfort is hetzelfde onder alle omstandigheden.

IMG_0114.jpeg

Japanese Power

Donateur
Om aansluitend 2 weken rond te trekken. Doel Italië, planning: helemaal niets. Is het tof: dan blijven we, is het niks rijden we een stukje verder. In Italië vrij vaak gebruik gemaakt van de Nomady app. Dan sta je op unieke locaties waar je normaal niet kunt komen en je geen anderen om je heen hebt. Heerlijk die rust. 2 weken geen social media of nieuws bekeken. Helemaal van de wereld.

Zal wat plaatjes bijvoegen.

IMG_0404.jpeg

IMG_0444.jpeg

IMG_0523.jpeg

IMG_0588.jpeg

IMG_0613.jpeg

IMG_0728.jpeg

IMG_0800.jpeg

IMG_2297.jpeg

IMG_0524.jpeg

IMG_0462.jpeg

Bovenaan Onderaan