Schema gezocht: Centrale vergrendeling Fabia 2 (5J) weigert (2 kliks) - Bekende breuk bij scharnier?

SamSt

Nieuw lid
Beste forumleden,

Ik heb een vreemd probleem met de bestuurdersdeur van mijn Skoda Fabia 5J (2014). Ik heb het slot al vervangen, maar het probleem blijft exact hetzelfde.

De symptomen:

• Afstandsbediening: Bij het sluiten hoor ik 2 kliks (hij springt direct weer open). De rest van de deuren gaat wel gewoon op slot.
  • Manueel: Als ik de sleutel in het cilinderslot steek en draai, werkt het perfect. De deur gaat op slot en alle andere deuren gaan netjes mee.
  • Ramen: De ramen reageren op de afstandsbediening (comfortsluiting), maar de "automatische" stand (met één druk op de knop helemaal omhoog/omlaag) hapert af en toe.
  • Opvallend: Als ik de stekker van het slot loshaal, draait de logica om (1 klik bij sluiten, 2 bij openen).
Ik vermoed sterk een probleem in de kabelboom bij de deurdoorvoer/het scharnier, aangezien dit een bekend zwak punt is bij dit model. Omdat erWin niet meer toegankelijk is voor particulieren, kan ik de bedrading niet goed nameten.

Heeft iemand toevallig de elektrische schema's van de 7-pins stekker van het deurslot? Alle tips over waar de breuken meestal precies zitten of hoe dit op te lossen zijn zeer welkom!

Alvast bedankt!

Tees

Donateur
Ik zie bij ErWin nog steeds de mogelijkheid om je als privépersoon te registreren. Op basis waarvan concludeer je dat dat niet meer zou kunnen?

Tees

Donateur
Ah jah, als je als privépersoon registreert krijg je idd die melding (had t niet uitgeprobeerd). Heb wel uitgeprobeerd wat er gebeurt als je je als privépersoon als firma registreert, en dat kan gewoon. BTW nummer is niet verplicht, je moet alleen een firmanaam invoeren.

SamSt

Nieuw lid
Ah jah, als je als privépersoon registreert krijg je idd die melding (had t niet uitgeprobeerd). Heb wel uitgeprobeerd wat er gebeurt als je je als privépersoon als firma registreert, en dat kan gewoon. BTW nummer is niet verplicht, je moet alleen een firmanaam invoeren.
Klopt maar enkele stappen verder:
1775898548862.png

Tees

Donateur
Ah, bij het betalen zit het probleem dan. Neem aan dat je nu niet verder kan doorklikken?

Ik kan het wel voor je opzoeken, ik heb nog een offline ElsaWin versie op m'n computer staan. Maar daar moet ik even tijd voor hebben, dat is niet nu direct.

Bovenaan Onderaan