Jesko's VW GTI TCR

JeSko

Forumguru
Ik barst bijna uit mijn voegen van de spanningen, dus hierbij alvast mijn "nieuwe" auto zijn topic, benieuwd of hier ook 2-3 k berichten in gehaald worden door de jaren heen :laugh:

Het gaat dus om een Volkswagen GTI TCR 7.5 facelift, bijna full option op panoramisch dak en achteruitrijcamera na. Die camera ga ik wellicht nog laten installeren, al heb ik het nog nooit gehad en dus kan je het ook niet missen. Toch? :)

- 83.000 km
- bwjr 2020
- dealer onderhouden tot 4 jaar daarna bij mijn eigen garagist
- Akrapovic uitlaat ( heel blij mee, dat is een optie van 3-4 k die de auto tenminste wat sound geeft )
- sterrenhemel en ambient lighting twv 3500 euro, gedaan door Antwerp Customs ( ik heel blij mee en de kindjes ook :D )
- voor de rest alles wat een TCR zowiezo extra heeft tegenover een normale GTI , zoals extra 20mm verlaagd onderstel, extra lichtgewicht velgen, de Golf R is38 turbo, standaard digitaal dashboard, DCC, Nardo (pure) Grey kleurtje, extra TCR lipjes diffuser en spoiler etc etc.

Plannen? Van genieten! Het telkens ombouwen ben ik echt klaar mee, en deze auto is zo waanzinnig goed zoals hij is, geen gedoe geen gezeur, overal kunnen komen zonder stress en weten dat je een leuk speeltje bij hebt :) ga ik er dan niets aan doen? Toch wel. Al heb ik zekerheden en plannen die misschien ooit tot uitvoering komen.

Zeker nog te doen

- front clear PPF op de koplampen en de gevoelige delen vooraan, bumper, spatborden, motorkap
- zonnebandje in koetskleur
- verlengen DSG paddles
- soort van T&T toevoegen

Misschien ooit

- stage 1
- andere velgen ( stock wielen zijn al erg mooi )
- achteruitrijcamera
- R600 intake voor meer woosh geluiden

Al wat plaatjes bij deze , de sterrenhemel met vallende sterren, extra aanpasbare ambient verlichting en een subwoofer zijn het enige wat verbouwd is aan de wagen, het is gedaan door Antwerp Customs, dit is ook de enige in België die legaal gordels kan wisselen voor gekleurde bv. Dus dat zit wel goed.

Excuses voor de wazige foto's, het was al laat. :)

Screenshot_20260212_112425_Gallery(1).jpg Screenshot_20260212_113113_Gallery.jpg Screenshot_20260212_113016_Gallery.jpg Screenshot_20260212_113001_Gallery.jpg IMG_20260204_194434_152(1).jpg

Hopelijk kan ik hier jaren van genieten, het is in elk geval de jongste wagen met de minste kilometers in de netste staat die ik ooit gekocht heb, op één kras op de voorbumper na is de auto zo goed als nieuw. Het gevoel zit dit keer echt goed met deze wagen. :D

Greets, Jefrey

Tees

Donateur
Mooie wagen hoor Jef, hopelijk mag je er lang van genieten! Die sterrenhemel is wel heel cool, geen idee of je daar na verloop van tijd op uitgekeken raakt, maar wel een erg leuke gimmick!

EdK

Forumguru
Akrapovic uitlaat ( heel blij mee, dat is een optie van 3-4 k die de auto tenminste wat sound geeft )
En hiermee kom je wel zonder problemen door de jaarlijkse keuring ??
Want krijg indruk dat het ook niet orgineel is !?
Voor rest mooi kleurtje en dat je nu tot dat je heren net zo grijs zijn als de wagen ermee door blijft rijden.... :koffie:

VAG-man

Forumguru
Hele mooie auto Jeffrey.
Persoonlijk zou ik de velgen vervangen voor wat meer kleur. Ik denk dat rode velgen erg mooi staan bij de kleur van de auto.
Veel plezier ermee en vooral veel veilige kilometers.

RR Vliet

Senior Member
Joe joe, ik lees mee!

Leuk om te horen dat er een intake opkomt, doet wel wat met de beleving. Dan zal een goeie stage 1+ custom tune ook wel in de toekomst liggen, vind ik gewoon mooi omdat het kan. Maar ongeacht wat je kiest of doet; prachtbak. Hele toffe keuze. Echt een mooie golf

brolli21

Senior Member
Mooie wagen, tijd voor airride en dikke wielen :D
Maar zonder grappen, top dat je een dikke opvolger gevonden hebt voor de vRs, ben wel benieuwd hoe lang het duurt tot het tóch weer gaat kriebelen om de boel te verbouwen.

JeSko

Forumguru
Dankje allemaal!! :D

@Tees

Ja het is een gimmick maar ik houd wel van dat soort tierlantijntjes :D en de kinderen vinden het fantastisch dan maakt het dat ik er zelf ook blij met blijf, het valt overigens ook uit te schakelen :)

@EdK

De Akrapovic uitlaat is origineel, het is enkel een optie die je moet aanvinken bij VW en enkel te verkrijgen op de Golf R , Clubsport en de TCR. Het maakt de auto tweedehands ook erg begeerd.

Dankje @ertromp !

@VAG-man

Bwah, dat ga ik even aanzien, ze ogen in het echt ook wel fraaier dan op foto, ze matchen ook goed met de andere zwarte hoogglans delen aan de auto.

Dankje @Berghuis ! Ga ik zeker doen, tis aftellen nu :D

@RR Vliet

Haha die intake staat bij misschien e, maar we zullen wel zien, dat aanzuig geluid vond ik bij de RS ook zo bangelijk dus who knows :D dankjewel! Ik vind hem ook echt schitterend.

@brolli21

Moest ik Nederlander zijn zou ik het nog overwegen haha, als Belg is airride tegenwoordig auto'tje afgeven aan de Plisie :( ik ook, al ben ik nog nooit zo blij geweest met een "basis".

Dankjewel @RichTrip , :D

Haha @Okki het zou er nog onder kunnen, maar ben voorlopig erg content met de wielen die er onder zitten, die zijn trouwe supporters optioneel en niet goedkoop :D

Bovenaan Onderaan