Interieurverwarming probleem

martijn v o

Forumguru
Als er een hele kant niet meedoet in temperatuur is het waarschijnlijk een verstopte kachelradiateur.
Vaak doet de bijrijderskant dan niet mee of heel veel minder mee.

PizzaPieter

Donateur
Dan zou je t waarschijnlijk ook merken aan verminderde temperatuur aan linkerkant. En dat heeft TS gezegd dat dat niet zo.

Ook merkt hij geen verandering in luchtstroom bij calibratie en dat zou wel moeten (althans, als de klep t zou doen)

Wat bij mij de doorslag gaf en een snelle indicatie van wat er defect was, is door de tip om even handmatig de doorlaatklep te bedienen en iets openzetten. Vervolgens wel met een warme motor(zodat de verwarming radiator de kans krijgt om warm te worden) daarna de luchtstroom voelen.
-Nog steeds geen verandering/koud = kachelradiator kapot/verstopt
-Luchtstroom warmer=stelmotor defect

wouter-1303

Senior Member
Ik doelde niet op TS maar op Wouter die het topic heeft gekaapt.
Ja, dit was niet helemaal de bedoeling, maar om een nieuw topic aan te maken voor hetzelfde thema leek mij een beetje overbodig.

Wat bij mij de doorslag gaf en een snelle indicatie van wat er defect was, is door de tip om even handmatig de doorlaatklep te bedienen en iets openzetten. Vervolgens wel met een warme motor(zodat de verwarming radiator de kans krijgt om warm te worden) daarna de luchtstroom voelen.
-Nog steeds geen verandering/koud = kachelradiator kapot/verstopt
-Luchtstroom warmer=stelmotor defect
Ga ik bekijken als ik tijd heb, bedankt voor de manier van checken.

Bovenaan Onderaan