TacovV
Lid
Goedemiddag,
Wij zijn momenteel aan het kijken naar een opvolger voor onze huidige Superb uit 2018 (benzine) met 132.000 km op de teller.
Interesse gaat uit naar een Superb en/of Kodiaq. Zijn ontzettend tevreden over de rijeigenschappen, ruimte en prijs/kwaliteit van onze huidige auto.
Probleem is dat wij niet echt de knoop door kunnen hakken of het een PHEV of benzine variant moet gaan worden.
Kodiaq Phev is financieel gezien nog niet haalbaar voor ons...maar bezine zou een optie zijn.
Wij trekken zo'n 3 x per jaar een caravan van 1300 KG en rijden 1 x per jaar een lange rit naar Spanje.
Wij rijden dagelijks korte stukjes van zo'n 15 km woonwerk verkeer ( ja, de fiets wordt ook gebruikt), hebben 13 zonnepanelen,
mogelijkheid tot laden op de eigen oprit, rijden 15.000 km per jaar.
Zijn op zoek naar een auto bouwjaar rond 2021, max. 80.000 km op de teller en een prijs van max. 30.000 euro.
Beleid van de overheid (onzekerheid), eventuele accu degradatie (ook bij inruil later), bagageruimte i.r.t. extra batterij, trekvermogen bij lege accu zijn zaken welke ons parten spelen....
Wat zouden jullie adviseren en/of zijn er ervaringen met soortgelijke omstandigheden ?
Is het mogelijk om de accu de gehele rit naar Spanje te blijven benutten (zonder extra te laden onderweg) zodat er altijd wat extra vermogen bruikbaar is of is
deze op een gegeven moment leeg en is het batterijpakket qua gewicht i.r.t. de 1.5 bezine motor dan eerder een last ?
Jullie mening en advies wordt gewaardeerd !
Vriendelijke groet,
Fam. van Vuuren
Wij zijn momenteel aan het kijken naar een opvolger voor onze huidige Superb uit 2018 (benzine) met 132.000 km op de teller.
Interesse gaat uit naar een Superb en/of Kodiaq. Zijn ontzettend tevreden over de rijeigenschappen, ruimte en prijs/kwaliteit van onze huidige auto.
Probleem is dat wij niet echt de knoop door kunnen hakken of het een PHEV of benzine variant moet gaan worden.
Kodiaq Phev is financieel gezien nog niet haalbaar voor ons...maar bezine zou een optie zijn.
Wij trekken zo'n 3 x per jaar een caravan van 1300 KG en rijden 1 x per jaar een lange rit naar Spanje.
Wij rijden dagelijks korte stukjes van zo'n 15 km woonwerk verkeer ( ja, de fiets wordt ook gebruikt), hebben 13 zonnepanelen,
mogelijkheid tot laden op de eigen oprit, rijden 15.000 km per jaar.
Zijn op zoek naar een auto bouwjaar rond 2021, max. 80.000 km op de teller en een prijs van max. 30.000 euro.
Beleid van de overheid (onzekerheid), eventuele accu degradatie (ook bij inruil later), bagageruimte i.r.t. extra batterij, trekvermogen bij lege accu zijn zaken welke ons parten spelen....
Wat zouden jullie adviseren en/of zijn er ervaringen met soortgelijke omstandigheden ?
Is het mogelijk om de accu de gehele rit naar Spanje te blijven benutten (zonder extra te laden onderweg) zodat er altijd wat extra vermogen bruikbaar is of is
deze op een gegeven moment leeg en is het batterijpakket qua gewicht i.r.t. de 1.5 bezine motor dan eerder een last ?
Jullie mening en advies wordt gewaardeerd !
Vriendelijke groet,
Fam. van Vuuren
