JeSko's zoektocht naar een deftige volgende auto

Tuner111

Forumguru
Als ik jouw was & dat ben ik niet.. :D
Ik zou eens verder kijken dan de vagstal... Met dat ik nu voor het andere merk werk (dat met de ster) weet ik dat er meer dan vag bestaat, beemers zullen nooit mijn "echte" ding worden op een M3 Touring na in het groen met yellow drl's :)

Ik noem enkele op I30N, M140i, A35, Focus ST/RS, Cooper JWC

JeSko

Forumguru
Heb ik ook al allemaal overwogen @Tuner111 , allen om uiteenlopende redenen niet mijn ding. Waarvan sommige hier al gepasseerd zijn. Ben wat Cupra fora aan het afgaan om te zien of het inderdaad zo erg is, daar zijn de reacties gemengd maar meer overwegend positief.

Tuner111

Forumguru
Verpesten wil ik het zeker niet doen :) Blijft een zeer leuke auto om mee te rijden, maar uit familie ervaring spreek ik dat de software dingen toch serieus op de zenuwen kunnen werken. Het is niet leuk dat als je midden in een stad zit en alles uitvalt.. niks anders aan te doen dan wagen uitzetten, sluiten weer openen en starten voor je weer iets van je scherm kan zien dat voor je neus staat of ernaast..

Als je zou kijken naar een formentor zou ik kijken naar eentje na de FL, deze zijn veeel bugvrijer :) (die met het grote scherm)

leon-cupra

Forumguru
Tja, het is een algemeen gegeven dat de software van VAG op dit moment op weinig trekt. Maar net zoals met veel andere zaken , de 1 heeft er veel last van , de andere niet.

en het verpesten was maar een grapje hoor ;) hoe meer info, hoe beter om een besluit te nemen … maar niet altijd goed voor een twijfelaar … :D

leon-cupra

Forumguru
Heb ik om medelijden gevraagd? Op een wagen van 35-40k ga je gewoon geen 8k aan taksen betalen. Hoe vaak wordt zo een 2.5 verkocht in NL ? Bitter weinig wss.

JeSko

Forumguru
8 k inschrijving is gortig ja, daar heb je een Remus catback, schroefset, mooi setje wielen, een lipkit en een bezoekje aan BR voor.

@hemi24

2.0 is een beest van een motor, de EA888.3/EA888.4, Mijn huidige 2.0'tje laat heel veel dikkere wagens in het stof bijten, en de nieuwe generatie.4 heeft nog meer potentieel, de 2.5 is natuurlijk nog potenter maar goed dan kan je evengoed voor de BMW 3.0 N55 gaan of voor de Mercedes AMG V8, ergens trek je een grens en de 2.0 is echt de sweetspot voor mij qua gebruik, verbruik, betrouwbaarheid en potentieel. :)

Rallye

Forumguru
@Tuner111 De nieuwere systemen, vanaf de facelift in 2024, zouden beter moeten zijn. Ik weet echter niet of die in het budget van @JeSko vallen.

@leon-cupra De 2.5 is überhaupt nooit officieel in Nederland geleverd.

Off topic: Een import als tweedehands levert een CO2-afhankelijke belasting op, de BPM. Die wordt echter, naar aanleiding van Europese rechtspraak, lager naarmate de auto ouder is (afgeschreven in negen jaar tot op 10% als ik het mij goed herinner).

Bovenaan Onderaan