JeSko's zoektocht naar een deftige volgende auto

JeSko

Forumguru
Wat een knallende review @sitechris !! Ben nu nog meer overtuigd :D dat touchscreen is wel jammer, maar misschien is het ietwat beter in de recentere modellen (2022-2023).

sitechris

Donateur
Er zijn natuurlijk sinds 2021 wel de nodige software-updates geweest, dus dat zal vast beter zijn. Maar er zijn natuurlijk op dit forum ook de nodige topics over, want de Octavia/Leon/Golf etc van die tijd hadden dezelfde issues.

leon-cupra

Forumguru
Die sfeerverlichting ... mooi om te zien maar ben ik de enige die dat vreselijk irritant vind tijdens het rijden? Net zoals head-up display, dat leidt mij af en kom daar best mottig van.

1765392659779.png

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Gho nooit last van gehad, zowel mijn oude S2 als de O3 hebben best wel veel sfeerverlichting binnenin, ik vind dat aangenaam en sfeervol, oké bij de Cupra is het wel meer in your face, maar je kan het dimmen, enkel jammer dat die boog niet doortrekt naar de achterste passagiers, de kinderen zouden dat leuk gevonden hebben.

leon-cupra

Forumguru
De M3 heeft ook wel wat sfeerverlichting maar gelukkig vnl in de deurpannelen. De Passat heeft dat meer en daar zet mijn madam dat zelf ook op de allerlichtste stand.

Captain Hook

Forumguru
Ik vermaak me kostelijk in dit topic.

Denk dat het vooral ook de combinatie van het 'Belgische' taalgebruik is i.c.m. de rest van de teksten. :jaja: :thumbsup:

BTW, ook leuk: bij het begrip 'deftige' auto heb ik klaarblijkelijk in eerste instantie hele andere gedachten.
Want ik als ik lees welke soorten/typen auto's er langskomen, zijn dat nou juist de auto's waarmee niet 'deftig' gereden wordt.
Zie het, helaas, dagelijks om me heen in het verkeer. Vooral de 'deftige' bestuurders van dit soort auto's gedraagt zich nou niet bepaald 'deftig'. :nono:

Laatst bewerkt:

Captain Hook

Forumguru
Dank daarvoor @MarcoO2 . En ik was al bang dat het in Vlaanderen iets anders zou betekenen. Maar het begrip 'fatsoenlijk' is dan blijkbaar danig gedevalueerd.
Net zoiets als 'sportief' in de Lage Landen zullen we dan maar denken... :D

leon-cupra

Forumguru
Ik vermaak me kostelijk in dit topic.

Denk dat het vooral ook de combinatie van het 'Belgische' taalgebruik is i.c.m. de rest van de teksten. :jaja: :thumbsup:
Ga een “BE” forum oprichten denk ik … voel mij meer en meer de aap in de zoo waar ze naar komen kijken en lachen … :nono:

;)
BTW, ook leuk: bij het begrip 'deftige' auto heb ik klaarblijkelijk in eerste instantie hele andere gedachten.
Want ik als ik lees welke soorten/typen auto's er langskomen, zijn dat nou juist de auto's waarmee niet 'deftig' gereden wordt.
Zie het, helaas, dagelijks om me heen in het verkeer. Vooral de 'deftige' bestuurders van dit soort auto's gedraagt zich nou niet bepaald 'deftig'. :nono:
Jouw eigen perceptie extrapoleren naar alle bestuurders van een “deftige” wagen .. er bestaan ook zeker bestuurders met deftige wagens en die deftig rijden … mezelf en @JeSko bijvoorbeeld :D

Tuner111

Forumguru
Groot nadeel van de fermentor is de software van de infotainment. heeft van alle nieuwe vag producten het meeste last van software problemen. In de familie hebben we een paar zo rondrijden en allemaal hebben ze wel last van de gekende bongs en pings tot vastlopen en zelf eentje waar ze de hele unit moeten vervangen hebben.

Mijn golf (hout vasthouden) is tot nu toe redelijk bong vrij geweest, maar verre van stabiel. de software in de O3 was op dit gebied veeeeel beter. Maar elk merk heeft zijn software problemen tegenwoordig, de nieuwe CLA is daar een zeer mooi voorbeeld van.. elke week wel een update om problemen te verhelpen... en dan werken die update meestal wel voor het probleem.. maar worden er andere gerecreëerd.

Moest ik zelf nu shoppen voor een nieuwe daily zou ik het niet snel weten of ik nieuw nieuw zou gaan. zou eerder kijken naar een leuke RS3 of 4 2dehands, een C43 van de vorige gen of een A/CLA S45. Sowieso iets waar minder "eco" tech in zit.

Maar voor het moment ben ik blij met de golf & CLA ;)

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Hmm das wel zuur, als het echt zo slecht is ga ik er me wellicht echt aan ergeren, maar ik weet natuurlijk niet wat ik me moet voorstellen bij het soort problemen en de frequentie ervan. Mijn garagist raad deze generatie VAG ook af vanwege software.. is wel een zure. Hij zegt dat de sweet spot echt tussen 2013-2019 vroeg 2020 ligt, dus MK7 Golf, Octavia 3, Leon 5e etc etc. Maar dan zit ik voorgoed vast in die generatie en ik wilde echt eens iets nieuwer.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan