BMW M2 (G87)

MarcoO2

Forumguru
Heerlijke test weer van twee heerlijke auto’s! Denk dat de conclusie de spijker op de kop is: wat de beste auto is, hangt van je doel van die dag af ;)

leon-cupra

Forumguru
grappig ... bij 285km/u krijg je een snelheidswaarschuwing :deuk:
Het geluid op het filmpje, dat is toch de sound van over de boxen hé (grotendeels toch)?

Kortom, echt kiezen kunnen we niet. En willen we ook niet, daarvoor zijn beide auto’s te bijzonder en simpelweg te goed.
direct de politiek in gaan ... daar kunnen ze ook ellelange betogen aangaan en tot geen conclusie komen :maakmegek:

Nee, interessante test met twee interessante wagen. Ook al eens een paar keer naar een Alpine zitten kijken, maar het design en interieur houden me weg van de wagen. Design en interieur geven mij niet de indruk met een wagen van +60.000€ te rijden.

Wat een interessante test zou kunnen zijn is de Alpine tegenover de Cayman 718 te zetten. Dat zijn wel twee wagens die een identiek concept hebben. Nu vergelijk je inderdaad twee totaal verschillende wagens.

sitechris

Donateur
Die snelheidswaarschuwing is een BMW issue. BMW schrijft een bijna absurd hoge bandenspanning voor van meer dan 3 bar rondom koud. Dan zit je op bijna 3.5 bar als de banden warm zijn en rijdt de auto voor geen meter. Dus met een normale bandenspanning begint de auto bij dit soort snelheden te piepen. Kun je gewoon negeren.

En wat betreft het vergelijk: het zijn allebei auto's gericht op rijplezier, prestaties en sportiviteit. Dus ik vind ze in die zin wel degelijk vergelijkbaar. Alleen is de invulling totaal anders. Dat maakt het imo juist leuk.

Arjan1985

Forumguru
Mooie review! Ik heb toevallig voor werk gerelateerd veel over de Alpine gelezen en gezien. Wat mij bij gebleven is, is dat de schakel flippers gefixeerd zitten en niet op je stuur zitten en dus niet mee draaien als je stuurt. Was dat nu inmiddels verbeterd?

sitechris

Donateur
Mooie review! Ik heb toevallig voor werk gerelateerd veel over de Alpine gelezen en gezien. Wat mij bij gebleven is, is dat de schakel flippers gefixeerd zitten en niet op je stuur zitten en dus niet mee draaien als je stuurt. Was dat nu inmiddels verbeterd?
Nee dat is nog steeds zo. Heeft imo plussen en minnen.

Bovenaan Onderaan