Gelukkig kan ik thuis laden (zou anders de phev ook zeker niet hebben gekozen) vind het nu ook al vaak gedoe, maar door de app kan ik m bijv makkelijk altijd tot 80% opladen, als er geen ritten gepland staan en laat ik de kabel erin zitten. (kan dan makkelijk met het schema, of via de app naar de 100% op werkdagen van mn vrouw,) of bijv morgen als ik m zelf meeneem plan ik het even handmatig in de app dat hij specifiek die dag naar 100% gaat. Hij gaat ook zeker niet altijd tot 0% leeg, maar aangezien de accu toch maar klein is, ga ik dan niet nog eens dat bereik inperken door maar tot 80% te laden en bij 20% weer te stoppen met de accu te gebruiken. Is vaak het verschil tussen volledig op stroom thuis komen of niet....
vwb telefoon, ik heb nu de a56, die laadt, als je dat instelt, op tot 80% en net voor je wakker wordt gaat die dan pas naar 100%, (mits je altijd rond dezelfde tijd uit bed gaat dan) dat doe ik in feite ook met de Octavia, aangezien ik m net voor vertrek pas naar 100% laat laden. Ik zal over een jaar of 2 a 3 de accu nog eens testen, maar schat in dat die dan ook nog wel ruim boven de 90% zit, aangezien die nog 99% was bij aankoop.