Audio installatie

Naudje32

Actief lid
iemand enig idee welke maat speakers en tweeters er in de Skoda octavia 5E5 gaan ? alvorens ooit alles al los te halen wil ik me een beetje orienteren op een beter geluidsinstalatie. ben een beetje aan het kijken naar wat merken als
Bang & Olufsen, Burmester, Dynaudio, Rockford Fosgate, Denon, Infinity, JBL, Boston, Harman Kardon, Bose, Canton, Cabasse etc.

Bakkertje

Forumguru
Volgens mij gaat daar gewoon een 16,5 cm component setje in waar er heel veel alternatieven (ook plug&play) voor te vinden zijn.
Als je geen versterkers in wilt bouwen dan zou je kunnen kijken naar een set met hoog rendement.
Qua geluid ben ik zelf wel gecharmeerd van DLS (kun je aan je lijstje toevoegen)

Plug & play is overigens niet veel meer dan de juiste stekker aan de luidsprekers en de vulring om ze passend te maken in de deur.

Bijvoorbeeld:

Geen idee hoe het klinkt, maar dat zul je sowieso voor jezelf moeten gaan beoordelen.

Naudje32

Actief lid
ja neem aan dat ik op de originele scherm/radio, niks aan actieve sub of of versterkers kan aansluiten toch ?
zie er niks speciaals op zitten

hemi24

Forumguru
Je moet ook niet op de achterkant van het scherm kijken, maar achterop de unit in het dashboardkastje…

Bakkertje

Forumguru
Auto's met een affabriek sub hebben een separate versterker onder de berijders stoel. Een sub kan wel maar is wateer werk. Er zijn op het forum ookensem met positieve ervaringen met een dsp module van Match, zie

Naudje32

Actief lid
Auto's met een affabriek sub hebben een separate versterker onder de berijders stoel. Een sub kan wel maar is wateer werk. Er zijn op het forum ookensem met positieve ervaringen met een dsp module van Match, zie

Tja....:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: ik ben nog gewend aan de oude traditionele systemen met de destijds auto radio's die aansluitingen hadden voor een sub. was allemaal plug 'n play en je kon iedere actieve sub of versterker erop aansluiten

1983jeroen

Forumguru
Ik had de kabels voor de sub afgetakt van die van de speakers achter de radio. Werkte perfect in beide Octavia's.

Naudje32

Actief lid
Ik had de kabels voor de sub afgetakt van die van de speakers achter de radio. Werkte perfect in beide Octavia's.
zijn daar niet van die bepaalde stekkers voor te krijgen die je er eerst als primair moet omsteken en dan de originele stekkers als secondair daar weer in moet steken?

zag op YT namelijk iets voorbijkomen uit duitsland hoe ze een compl;eet dsp systeem inbouwen en er zo'n verloop stekker bij hadden

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: luma

1983jeroen

Forumguru
Bij mijn achteruitrijcamera zat een adapter die je tussen de bestaande kabels moest steken. Daar heb ik de aftakking van de speaker kabels aan gemaakt zodat ik de rest origineel kon houden

Naudje32

Actief lid
Bij mijn achteruitrijcamera zat een adapter die je tussen de bestaande kabels moest steken. Daar heb ik de aftakking van de speaker kabels aan gemaakt zodat ik de rest origineel kon houden
heb je enig idee waar ik moet gaan zoeken voor zoiets ? want dat met de achteruitkijk camera was ik ook al voor aan het kijken....

1983jeroen

Forumguru
heb je enig idee waar ik moet gaan zoeken voor zoiets ? want dat met de achteruitkijk camera was ik ook al voor aan het kijken....
Ik had deze camera.
Top ding voor het geld (en veel beter dan de camera die af fabriek in mijn Peugeot zit)

Naudje32

Actief lid
dank jullie wel voor de info. wist namelijk niet dat het quadlock heette. nu alleen even zoeken voor een quadlock waar ik een losse woofer op kan zetten en eventueel ook een achteruitkijk cam kan aansluiten.

Naudje32

Actief lid
ja dat is voor de camera, maar bedoel hetzelfde wat Bakkertje deelde maar ook met camera aansluiting erbij. die heb ik nog niet gevonden

1983jeroen

Forumguru
Dan is mijn optie toch veel goedkoper. Aftakking van de speaker kabels is zo gemaakt van die kabel die bij de camera zit.
Voordeel is dat deze camera plug and play is.

Naudje32

Actief lid
trouwens een andere vraagje, zie op ebay de radio cdspeler met 2 sdkaart sloten voorbij komen, de mijne is alleen met 2 sd sloten. kan ik dat zo vervangen ? of moet er vcds weer aan te pas komen ? het komt uit een O3 van 2015

Bovenaan Onderaan