Kofferbak bescherming

Jessedew

Forumguru
In de winter vervoer ik vaak een kuubje hout in de auto.
Nu wil ik de achterbak dus netjes houden, en wil ik eigenlijk een kofferbak beschermer kopen ( men gebruikt ze normaal voor de hond oa)

Heeft iemand de tip voor een goed passende? (Voor een octavia iv combi. Ik heb al zitten zoeken in China, maar nog niet die gevonden waar ik naar op zoek ben. Budget is zo rond de 30 euro.

Op forum helaas nog weinig over te vinden.

Jessedew

Forumguru
Was niet helemaal volledig, ik heb dus wel een harde bescherming op de vloer, die schaal heb ik meeverhuist uit de O3. Wil met name ook de zijkanten beschermen tegen vuil. Dan kom je beetje terecht in de categorie hondenbescherming, en daar zoek ik een passend exemplaar van.

Rob

Forumguru
Niet heel sjiek, maar wel effectief: voor incidentele gevallen zoals hout plak ik tegenwoordig stucloper van links naar rechts in de kofferbakruimte. Vroeger had ik bij de O2 twee spaanplaatjes op maat gemaakt die ik tegen de zijkanten kon zetten en die hoog genoeg waren om ook het kleine zijraampje beschermde.

• Leuk
Waarderingen: Tees

hemi24

Forumguru
Voor dat incidentele kuubje hout zou ik lekker de trekhaak gebruiken, scheelt je een hoop rotzooi, beestjes en krassen…! :arghh:

1756982336032.jpeg

Jessedew

Forumguru
het is niet 'incidenteel' ik heb thuis een klein houthok, waar opzich wel voor 3 a 4 weken hout in past. Geen 'zin' / ruimte om dat verder uit te breiden, dus de echte voorraad ligt bij mijn schoonouders. Waar ik toch meestal op zondag ff aan ga. Dan vul ik direct de houtvoorraad altijd bij. Oftwel, dan heb ik geen zin om dit steeds met een aanhanger te doen. (waar ik officieel ook niet mee mag rijden ivm B/E.

ik denk dat ik in the end toch maar voor de Ali express/Temu oplossing ga. voor circa 15 euro is het proberen waard.

Jessedew

Forumguru
klopt, maar die moet ik dan huren, schoonpa heeft een tandemasser die ik opzich wel zou kunnen lenen, maar aangezien ik toch niet heel veel in mijn houthok kwijt kan, moet ik dat te vaak doen, dus omslachtig. Vandaar de 'kofferbak methode'
Overigens rij ik altijd met een volgeladen caravan met B rijbewijs, en mag ik officieel niet met, zelfs een lege, tandemasser rijden, beetje krom maargoed.

Jessedew

Forumguru
2119 is van die van mij de maximum toegestane massa (auto) blijft er 1381 kg over. Mijn caravan mag 1350 kg als tmm, maar officiële gewicht is teruggezet naar 1200kg. Weegt leeg 1050 kg oid, dus zal rond de 1200 kg zitten als die vol is, iig ruim onder wat mag.

Bovenaan Onderaan