Ik heb er twee.
Ik parkeer op mijn oprit altijd achteruit in, straks langs de regenpijp (die ik in mijn spiegels kan zien). Als ik dat ook maar een fractie te snel doe grijpt de auto in en trapt hard op de rem. En da's dubbel irritant omdat mijn voorwielen een schuin randje op moeten wat net te hoog en steil is om dat op "stationair" te doen, dus ik moet altijd een tikkie gas bijgeven op dat punt.
Ik was op een zweefvliegveld een zweefvliegtuig aan het slepen, met een tiploper die naast het vliegtuig liep om de vleugels van de grond te houden. Over ongelijk terrein (grasveld met hoog gras) is het lastig een gelijkmatige snelheid van 5 km/h aan te houden, dus ik dacht "ik zet de cruisecontrol wel effe aan". Maar die blijkt dus een minimumsnelheid van 20 km/h te hebben, en versnelt ook naar die minimumsnelheid zodra je de boel aan zet. Vond de tiploper niet grappig... En als je te snel remt heb je een zweefvliegtuig tegen je achterklep. Ga dat maar uitleggen aan de verzekering.
Overigens ben ik het met je eens dat verkeersbordherkenning en ACC geen goede combi is. Dat staat bij mij al een hele tijd permanent uit. Meest irritante was een stuk in de N201 wat een autoweg is met trajectcontrole en een maximumsnelheid van 80 km/h. Daar werd aan de weg gewerkt dus er stond een bord met 50 (wat keurig herkend werd en waar de auto correct op reageerde), en aan het eind van de werkzaamheden stond een bord "einde alle verboden" (wit rond met diagonale streep). Waardoor de auto 100 ging rijden. Mogelijk kan je aan de rechter echt wel uitleggen dat dat bord daar verkeerd stond en er een bord "80" had moeten staan, maar ik bespaar me die moeite liever.