1983jeroen blauwe Octavia

EdK

Forumguru
hoe deden "we" dat dan op de terugweg
Dat zal jij misschien met je leeftijd beter weten dan ik... ( mijn ouders hebben zich nooit een wagen kunnen veroorloven )
Mijn opvoeding was dat je alles moest proberen , en die buitenlanders gingen er ook niet dood van...
Dus wij aten altijd lokaal food......

Canon-Eye

Forumguru
Nee @EdK mijn ouders hadden geen auto en we kampeerden ook nooit. Kamperen ben ik zelf pas rond mijn 15e/16e gaan doen, eerst met een sheltertje en later, in de verlovingstijd, namen we keurig netjes een tweede tentje mee. Voor op de foto's.
Je moet tenslotte je bagage ook ergens kwijt... :ROFLMAO:

1983jeroen

Forumguru
Je hoeft het niet te begrijpen en je mag het een (financieel )domme beslissing vinden, maar het is binnenkort toch klaar met mij en de blauwe Octavia.
Heb er lang over nagedacht en veel uitgezocht over de nieuwe auto. Kan weinig echte problemen vinden en heb in het verleden ook overwegend goede ervaringen met Franse auto's (106, 206, 207, Clio en 308) gehad.

De 508 komt dus toch!

Ze hebben een week of 2 nodig om nog wat kleine cosmetische zaken aan te pakken en een onderhoudsbeurt te geven.

Vooral in de zon vind ik de kleur heel chique. Screenshot_20250724-214221.Foto's.png

Ik zal vast nog wel een beetje van de zijlijn actief blijven hier :)

JeSko

Forumguru
Gefeliciteerd! En ik hoop echt oprecht voor je dat dit wel een schot in de roos is, onze geschiedenis met de O3's liep wat gelijk , beide rond dezelfde periode schade gelopen met een auto die we net hadden, en beide problemen gehad met de afhandeling ervan en problemen nadien. Dat schept toch een band ;) ik hoop dat je een topic over de Peugeot maakt hier, dat volg ik dan net zo graag als je Octi topic.

Btw, heel mooie auto hoor die 508 ! Chique kleur, eigenlijk wel een dikke bak zo! :D

MarkvdD

Forumguru
Ondanks dat ik tevreden ben met mijn O3 snap ik ook wel dat je weer terug gaat naar een Franse auto. Ik heb in het verleden twee keer een 206 gehad en begrijp denk ik je gevoel wel.

Mooi wagen hoor die 508, helemaal in deze kleur! Heel veel plezier ermee en veilige kilometers!

En uh, we verwachten natuurlijk wel een topic hier om je te kunnen blijven volgen Hoe weten we anders hoe de auto als bijvoorbeeld trekauto gaat bevallen

hemi24

Forumguru
@1983jeroen : proficiat!
Is deze wagen voorzien van de EAT8-automaat?
Benieuwd hoe je deze gaat ervaren in vergelijking tot een DSG, dus kom (t.z.t.) maar door met de reviews!

1983jeroen

Forumguru
@1983jeroen : proficiat!
Is deze wagen voorzien van de EAT8-automaat?
Benieuwd hoe je deze gaat ervaren in vergelijking tot een DSG, dus kom (t.z.t.) maar door met de reviews!
Ja, heb al wel gemerkt uiteraard dat de EAT8 anders schakelt, maar doet zijn werk ook heel soepel.
Ben ook heel benieuwd naar het verschil met de caravan omdat dit een traditionele automaat is wat toch beter zou zijn om mee te trekken

hemi24

Forumguru
Zou niet weten waarom zo’n automaat beter zou moeten zijn om mee te trekken…?!?
Volgens mij heb je juist meer vermogensverlies door slip en daarmee samenhangend meer warmteontwikkeling?
Zal eens opzoeken watvoor koppelingen er precies in zo’n Aisin bak zit.

1983jeroen

Forumguru
Zou niet weten waarom zo’n automaat beter zou moeten zijn om mee te trekken…?!?
Volgens mij heb je juist meer vermogensverlies door slip en daarmee samenhangend meer warmteontwikkeling?
Zal eens opzoeken watvoor koppelingen er precies in zo’n Aisin bak zit.
Ik ook niet. Heb dat volgens mij op het caravan -forum en caravantrekker weleens gelezen.

De DSG deed het prima, maar er zal vast verschil te merken zijn

Bovenaan Onderaan