Wat een misser van Skoda die nieuwe Superb

ESL

Senior Member
Ach ja ik denk maar zo; als iedereen dezelfde smaak had reden er niet zoveel verschillende auto's. Ik vind het interieur van die nieuwe superb ook wel fraai. Keurig afgewerkt met mooie materialen. Minder saai dan de vorige ook. Zo'n Tiguan vind ik óók nog wel mooi trouwens. Ook nog best een kanshebber, hoewel de ruimte in de superb voor mij wel een pluspunt is.
 

leon-cupra

Forumguru
Smaken verschillen inderdaad maar tegenwoordig zie ik heel weinig S4 rijden terwijl er van de vorige generaties je er op elke hoek 1 zag zien staan. Verschuiving in de markt of wordt de S4 echt niet gesmaakt?

Hier op het forum ook .. hoeveel S4 eigenaar zijn er? Bitter weinig.
 

ertromp

Forumguru
Er is in het afgelopen jaar /jaren natuurlijk veel veranderd. Hier in NL ligt voor veel leaserijders de nadruk op volledig elektrisch wat natuurlijk weerslag heeft op PHEV. En hoeveel particulieren kopen er een Superb?
 

haassie

Forumguru
Ik weet niet hoe leaseregelingen tegenwoordig in elkaar steken (meer EV of hybride gericht? Of klassiek fossiel) maar wellicht is dat ook een reden dat je er minder ziet in het geval van EV…leaserijders worden gestuurd door hun wagenpark beheerder en eigen knip…en het uiterlijk tsja…love it or hate it…er zullen er in beide kampen zitten…uiteindelijk zijn de meesten die een nieuwe superb hebben leaserijders.
 

leon-cupra

Forumguru
Hier in BE is de leasemarkt ook EV hoor. Ze hebben hybride wel terug interessanter gemaakt maar denk eerder in het voordeel van zaakvoerders/zelfstandige en niet voor werknemers (EV is nog steeds 100% fiscaal inbrengbaar).
 

ESL

Senior Member
Bij ons mag je tot nu toe ook nog phev leasen. Moet wel plug-in zijn ivm uitstoot. Daarna zal het wel afgelopen zijn verwacht ik.
 

Eltjo

Forumguru
Auto’s lijken de laatste decennia nu eenmaal steeds meer op elkaar. Als kind herkenden we auto’s in het donker aan de achterlichten.
Die grote grill zal wel een trend zijn momenteel. Die van de nieuwere BMW’s lijkt tegenwoordig op die van een RAM of zoiets als je die in je spiegel ziet. Van die dikke te brede borstel snorren zuid Europees/Stalin?. Te veel van kijk mij eens daar aankomen - aan de kant!

De S2 pre-FL vind ik er beter uitzien met z’n statige grill dan de weinig opvallende S2 FL. Ook een beetje protserig en snor, maar niet te. Wel kenmerkend. Voor de rest is vooral de achterkant 13 in een dozijn.

Een fabrikant moet steeds met wat nieuws komen dat er net even anders moet uitzien omdat het anders niet opvalt dat het een nieuwe versie is. Uitzondering is dan wel de Golf in het VAG concern, vooral niet te veel anders.
Iets nieuws is niet altijd “verbetering”.

Grappig is dan als je de “ontwikkeling” en “evolutie” van auto’s uit communistisch landen bekijkt. Nauwelijks verandering en als er gewerkt was aan een nieuw model ging dat weer de ijskast in omdat er te weinig geld was voor doorontwikkeling.
 
Laatst bewerkt:

Arjan1985

Forumguru
Voordeel was dat die ontwerpers uit communistische landen meekregen als opdracht een auto te maken die niet stuk kan gaan of door de eenvoudige burger te repareren was.

De ontwerpers uit het westen moesten (en nog) een auto ontwerpen die 15 jaar mee gaat.

Verder helemaal met je eens. Ik vind het zo jammer dat ze niet terug gaan naar die oude modellen. Zoals Renault doet met de Renault 5 (heel geslaagd model nu imo of VW even gedaan heeft met de Kever).
 
De nieuwe Superb is zeker een hele fijne auto. Ik heb zelf ook de Sportline en vind de vorige Superb aan de achterkant ook mooier dan de huidige. Het enige nadeel voor mij is dat ik nog een beetje aan het zoeken ben wat een fijne zitpositie is. De stoelen zijn bij mijn schouders wat aan de smalle kant en het niet meer in hoogte kunnen verstellen van de middenarmsteun zorgde voor een drukplek in mijn schouder.
Verder is het echt een upgrade ten opzichte van de S3(FL).
 

ESL

Senior Member
Oh verrek, die midden armsteun niet meer in hoogte verstelbaar; dat is ook zo zie ik net. En smalle stoelen? Dat zijn dan de sportline stoelen?

Ik zou liefst voor de sportline gaan in geval het de superb wordt. Die heeft inderdaad ook andere stoelen. Wel mooi, maar ik ben wel kritisch op stoelen dus ga zeker even proef zitten.
 

ESL

Senior Member
Ja precies, ik ben 1.80m dus da's wel een groot verschil. De meeste stoelen heb ik qua lengte geen enkel probleem. Ik heb wel een wat holle rug, dus ik ben wel erg kritisch op stoelen en voldoende lendesteun is een must. Meestal merk ik dat vrij snel. Ik vind comfortabele stoelen (en in het algemeen gewoon een comfortabele auto) best belangrijk, ik rij toch zo'n 50k per jaar dus in 4 jaar tijd rijd ik zo'n auto wel voor een groot deel "op".

Die stoelen ga ik gewoon proberen; zou nog een mogelijke reden kunnen zijn om wel of niet voor zo'n sportline te gaan, hoewel ik die sportstoelen wel mooi vind om te zien.
 
Grote verbetering ten opzichte van mijn vorige Superb is dat deze lendesteun pneumatisch is, het verstellen kan veel nauwkeuriger. Ook kan je de lendesteun over een groter bereik verstellen. Daar komt nog eens bovenop dat op de Sportline standaard de uitgebreide massagefunctie zit, wat soms ook wel lekker kan zijn.
 

EdK

Forumguru
hoewel ik die sportstoelen wel mooi vind om te zien.
Lijkt me het minst belangrijk als je rug problemen hebt !
Dan is belangrijkst dat ze goed zitten op korte en lange ritten en hoe het smoelt dat boeit dan niet....
En tsja als het goed moet smoelen dan moet je het minder lekker zitten voor goed nemen............ :koffie:
 

ESL

Senior Member
Ja, ik ga in een paar auto's uitgebreid proefrijden hoor. De VW Passat is ook best een kanshebber (even zien hoe we uitkomen met leaseprijs en uitrustingen enzo), maar er zijn nog een paar die voor mij in aanmerking zouden komen. Op de een of andere manier oriënteer ik me iedere keer best breed en dan kom ik toch weer heel saai bij een VAG auto uit. :D
 
Bovenaan Onderaan