Welke en misschien/hopelijk een link naar de webpagina ?Ik heb een kabeltje besteld bij Ome Ali om de laatste stand te onthouden. Dus als ik hem uit zet strakjes blijft ie uit ongeacht hoe vaak ik de de motor zelf aan en uit zet...
nee, er is niets mis met mijn auto en het gaat inderdaad maar om fracties van seconden maar wel voelbaar. Jij doet er wellicht wat langer over om de koppeling in the trappen en de bak in z'n 1 te zetten, ik weet het niet. maar ik ben bij lange na niet de enige die hierover klaagt.@Fswart : ik denk dat er wat mis is met je auto, want bij alle wagens die ik heb gereden met start/stop icm handbak heeft de motor meer dan genoeg tijd om te starten terwijl je de koppeling intrapt en de bak in z’n één zet…
dat laatste is wat ik wil. Ik wil zélf bepalen of het aanstaat of uit en niet na elke start iets uit moeten zetten. Ik wil gewoon dat het systeem mijn keuze bewaard. vandaar dat ik inderdaad dat kabeltje besteld heb.Je hoeft hem natuurlijk niet in zijn vrij te zetten om naar een stoplicht te rollen, gewoon koppeling in is al genoeg. Dan rol je al en zal de start-stop niet activeren.
Maar goed, die kabels werken wel geweldig. Hij onthoudt je knop instelling en zal deze elke keer als de auto weer start zelf toepassen.
Apart, want met koude motor zou hij niet mogen activeren. Er zitten namelijk voorwaarden aan.Ik zet m meestal uit als ik met koude motor wegrijd, anders stopt/start ie al 5x voor ik de wijk uit ben. Lijkt me niet goed voor motor en milieu. Daarna zet ik m meestal weer aan.
Als ik vooraan sta bij een stoplicht doe ik dat ook. voor dezelfde reden of ik moet niemand achter me hebben staan. Dan sta ik wel in z'n vrij. Of ik moet de verkeerlichten goed kennen en precies weten wanneer de mijne op groen gaat. Je hebt tegenwoordig ook verkeerslichten die aangeven wanneer ze op groen gaan dmv een terugtellend aantal seconden of een lange LED balk. Dan zet ik hem ook in z'n vrij tot een paar seconden voordat het verkeerlicht op groen gaat en dan wil ik toch niet dat het start-stop systeem de motor heeft uitgezet. Het kost dan weliswaar geen tijd maar kan er toch niet aan wennen. En dat komt wellicht omdat ik al in de 60 ben en het tussen mijn oren zit... maar toch.@Fswart
Over die slijtage van de drukgroep heb ik laatst op Reddit een discussie gehad. Die mogelijk extra slijtage neem ik voor lief om een beter reactiesnelheid te hebben bij groen licht. Extra bonus is dan dat start/stop niet werkt.
Dit systeem werkt vaker niet dan wel, door alle voor waardes die hij zichzelf stelt.Apart, want met koude motor zou hij niet mogen activeren. Er zitten namelijk voorwaarden aan.