Gewaagde uitspraak..........Ik snap niet waarom mensen steeds denken of beweren dat de topsnelheid stijgt na chiptuning, tenzij de chiptuner de versnellingsbakverhoudingen aanpast (doen ze nooit...) zal je auto geen 1 km/u sneller rijden.
De topsnelheid zal wel een stuk vlotter bereikt worden, dat is wel een feit.
Achteraf bleek dat ik eigenlijk benzine met octaangehalte 98 had moeten tanken in plaats van V-Power, dat scheelt zomaar 10 à 15 PK.
Kortom, ik ben een tevreden mens! Nu alleen nog even zoeken naar benzinestations waar ik octaangehalte 98 kan tanken... want bij mij vaste leverancier (schelp) hebben ze dat niet...:biggthumpdown:
LOL :worshippy:, dus ik begrijp het goed dat de tuner ook met de software van de kilometer teller knoeit!Geh want mijn Octy loopt opeens 230 op de teller terwijl ie maar 208 moet kunnen halen. Dus conclusie, de tellerafwijking wordt groter door chippen.
Kan niet, toch? het signaal komt immers van de ABS sensoren!LOL :worshippy:, dus ik begrijp het goed dat de tuner ook met de software van de kilometer teller knoeit!
Ik snap niet waarom mensen steeds denken of beweren dat de topsnelheid stijgt na chiptuning, tenzij de chiptuner de versnellingsbakverhoudingen aanpast (doen ze nooit...) zal je auto geen 1 km/u sneller rijden.
De topsnelheid zal wel een stuk vlotter bereikt worden, dat is wel een feit.
Hoe kom je daar nu bij? Een auto die meer vermogen heeft, heeft bij hetzelfde toerental als waar de niet-getunede auto zijn top bereikt meer kracht en kan dus meer luchtweerstand en rolweerstand overwinnen als een niet-getunede auto. Hij pusht dus nog wat door en kan dus een hogere top hebben. Jouw standpunt gaat lijkt mij (misschien) alleen maar op als de auto zijn topsnelheid haalt op zijn maximum toerental. Dat haal je bij een moderne auto met een overdrive als hoogste versnelling nooit. Kan een technicus hier iets van zeggen?
Mijn teller loopt tot 240, maar de wijzer loopt gewoon de schaal uit... en toen had ik in z'n 6 nog bijna 2000 toeren "te gaan"...
WAT !!!! pffff je hebt gewonnen.... :407:
Hoe kom je daar nu bij? Een auto die meer vermogen heeft, heeft bij hetzelfde toerental als waar de niet-getunede auto zijn top bereikt meer kracht en kan dus meer luchtweerstand en rolweerstand overwinnen als een niet-getunede auto. Hij pusht dus nog wat door en kan dus een hogere top hebben. Jouw standpunt gaat lijkt mij (misschien) alleen maar op als de auto zijn topsnelheid haalt op zijn maximum toerental. Dat haal je bij een moderne auto met een overdrive als hoogste versnelling nooit. Kan een technicus hier iets van zeggen?
Hoe kom je daar nu bij? Een auto die meer vermogen heeft, heeft bij hetzelfde toerental als waar de niet-getunede auto zijn top bereikt meer kracht en kan dus meer luchtweerstand en rolweerstand overwinnen als een niet-getunede auto. Hij pusht dus nog wat door en kan dus een hogere top hebben. Jouw standpunt gaat lijkt mij (misschien) alleen maar op als de auto zijn topsnelheid haalt op zijn maximum toerental. Dat haal je bij een moderne auto met een overdrive als hoogste versnelling nooit. Kan een technicus hier iets van zeggen?
Shell V-Power heeft officieel een RON van 97 maar van mensen die dicht bij de bron zitten :623: (Shell Raffinaderij Pernis) heb ik begrepen dat de RON minimaal 98 en zelfs soms richting de 100 zit.
Dit omdat de duitse V-Power wel 100 RON zou zijn en er soms niet apart voor Duitsland geblend wordt.
Als ik het goed heb , meen ik mij te herinneren, dat JD juist niet zo gelukkig is met de resultaten op de rollerbank bij V power, omdat daar octaan 95 inzit.
Volkomen mee eens, meer PK's geeft hogere topsnelheid , meer NM koppel geeft een snellere ( tussen ) accleratie en meer souplesse .