resultaten JD-tuning 1.8 TSI op Skodameeting

Falcon

Donateur
Toch zie ik allemaal oplossingen waar je wel even je hand van het stuur moet afhalen en lijkt mij niet aan te raden op een snelheid van 240 a 250 km/u

TomTom volgende keer maar even meenemen lijkt mij :)
 

plaza

Forumguru
["...

De beloofde 235 à 240 km/u zal'ie dus wel halen, al heb ik geen idee hoe groot de tellerafwijking rond die snelheid is. Heeft iemand daar meer ervaring mee?

Geweldig ,wat een power , Marco , uit die "standaard" 1.8 tfsi
Nog steeds aan het genieten ?
 

Ralph

Lid
Deze resultaten zijn zonder aanpassingen aan uitlaat??

Ik zit eraan te denken een milltek setje onder mijn 2.0 tfsi te knallen. Dit scheelt namelijk ook rond de 40PK!! Dit omdat de turbo hoger gemapt kan worden omdat hij de warmte makkelijker kwijt kan. Plus de gebruikelijke voordelen van een groter uitlaatsysteem!
 

___JC___

Forumguru
Nou het scheelt wel natuurlijk, maar 40pk is wel overdreven. Was ooit bij JD op een rollerbankdag van Seat. Stonden twee Leon FR's op de bank toen. Een met chip en Milltec en een met alleen een chip. Scheelde net 15 pk volgens mij 250 om 265pk.
 

Ralph

Lid
Heb net met JD gebeld, omdat ik daar volgend weekend heenga voor tuning.
Met chip halen zij 250PK uit het 2.0 TFSI blok
Met chip en milltekset halen zij 280PK uit het 2.0 TFSI blok.

Oke 40 pk was overdreven..........30 pk!!

Ligt eraan of je eerst chipt en daarna alsnog een downpipe eronder gooit.... of je gooit er eerst een downpipe onder en laat hem dán chippen. Dit scheelt aanzienlijk in vermogen!!
 
Ik snap niet waarom mensen steeds denken of beweren dat de topsnelheid stijgt na chiptuning, tenzij de chiptuner de versnellingsbakverhoudingen aanpast (doen ze nooit...) zal je auto geen 1 km/u sneller rijden.
De topsnelheid zal wel een stuk vlotter bereikt worden, dat is wel een feit.
 

Ronnie

Forumguru
Ik snap niet waarom mensen steeds denken of beweren dat de topsnelheid stijgt na chiptuning, tenzij de chiptuner de versnellingsbakverhoudingen aanpast (doen ze nooit...) zal je auto geen 1 km/u sneller rijden.
De topsnelheid zal wel een stuk vlotter bereikt worden, dat is wel een feit.
Gewaagde uitspraak..........
Ik denk dat hierop nog wel het een en ander aan commentaar op volgt!
 

deusjevo

Forumguru
Achteraf bleek dat ik eigenlijk benzine met octaangehalte 98 had moeten tanken in plaats van V-Power, dat scheelt zomaar 10 à 15 PK.

Kortom, ik ben een tevreden mens! Nu alleen nog even zoeken naar benzinestations waar ik octaangehalte 98 kan tanken... want bij mij vaste leverancier (schelp) hebben ze dat niet...:biggthumpdown:

Shell V-Power heeft officieel een RON van 97 maar van mensen die dicht bij de bron zitten :623: (Shell Raffinaderij Pernis) heb ik begrepen dat de RON minimaal 98 en zelfs soms richting de 100 zit.
Dit omdat de duitse V-Power wel 100 RON zou zijn en er soms niet apart voor Duitsland geblend wordt.
 

___JC___

Forumguru
Geh want mijn Octy loopt opeens 230 op de teller terwijl ie maar 208 moet kunnen halen. Dus conclusie, de tellerafwijking wordt groter door chippen.
:D
 

Neptukker

Forumguru
Geh want mijn Octy loopt opeens 230 op de teller terwijl ie maar 208 moet kunnen halen. Dus conclusie, de tellerafwijking wordt groter door chippen.
:D
LOL :worshippy:, dus ik begrijp het goed dat de tuner ook met de software van de kilometer teller knoeit!:shocked:
 

Ronnie

Forumguru
LOL :worshippy:, dus ik begrijp het goed dat de tuner ook met de software van de kilometer teller knoeit!:shocked:
Kan niet, toch? het signaal komt immers van de ABS sensoren!
Conclusie: Door chippen gaat het ABS eerder in werking om maar niet sneller te gaan dan opgave in 't instruktieboekje!
 

Rallye

Forumguru
Ik snap niet waarom mensen steeds denken of beweren dat de topsnelheid stijgt na chiptuning, tenzij de chiptuner de versnellingsbakverhoudingen aanpast (doen ze nooit...) zal je auto geen 1 km/u sneller rijden.
De topsnelheid zal wel een stuk vlotter bereikt worden, dat is wel een feit.

Hoe kom je daar nu bij? Een auto die meer vermogen heeft, heeft bij hetzelfde toerental als waar de niet-getunede auto zijn top bereikt meer kracht en kan dus meer luchtweerstand en rolweerstand overwinnen als een niet-getunede auto. Hij pusht dus nog wat door en kan dus een hogere top hebben. Jouw standpunt gaat lijkt mij (misschien) alleen maar op als de auto zijn topsnelheid haalt op zijn maximum toerental. Dat haal je bij een moderne auto met een overdrive als hoogste versnelling nooit. Kan een technicus hier iets van zeggen?
 

___JC___

Forumguru
Hoe kom je daar nu bij? Een auto die meer vermogen heeft, heeft bij hetzelfde toerental als waar de niet-getunede auto zijn top bereikt meer kracht en kan dus meer luchtweerstand en rolweerstand overwinnen als een niet-getunede auto. Hij pusht dus nog wat door en kan dus een hogere top hebben. Jouw standpunt gaat lijkt mij (misschien) alleen maar op als de auto zijn topsnelheid haalt op zijn maximum toerental. Dat haal je bij een moderne auto met een overdrive als hoogste versnelling nooit. Kan een technicus hier iets van zeggen?

Zo had ik het ook op mn netvlies. Bij dezelfde toeren en dezelfde versnelling rij je dus iets harder met meer vermogen.
 

Fabia

† In Memoriam
Misschien kan JD het eens goed uitleggen. Want in mijn (niet technische) optiek gaat het toch om het vermogen dat de motor afgeeft voor de versnellingsbak. Dat stijgt dus ergo je gaat harder en hebt een hogere top.
 

MarcoO2

Forumguru
WAT !!!! :shocked: pffff je hebt gewonnen.... :407:

In ieder geval qua topsnelheid... ;)

Hoe kom je daar nu bij? Een auto die meer vermogen heeft, heeft bij hetzelfde toerental als waar de niet-getunede auto zijn top bereikt meer kracht en kan dus meer luchtweerstand en rolweerstand overwinnen als een niet-getunede auto. Hij pusht dus nog wat door en kan dus een hogere top hebben. Jouw standpunt gaat lijkt mij (misschien) alleen maar op als de auto zijn topsnelheid haalt op zijn maximum toerental. Dat haal je bij een moderne auto met een overdrive als hoogste versnelling nooit. Kan een technicus hier iets van zeggen?

Dit is ook wat ik in gedachten heb. Topsnelheid is het resultaat van een combinatie van een heleboel factoren, waarvan er na tuning in ieder geval 'e'en (het vermogen) fors veranderd is.
 

plaza

Forumguru
Hoe kom je daar nu bij? Een auto die meer vermogen heeft, heeft bij hetzelfde toerental als waar de niet-getunede auto zijn top bereikt meer kracht en kan dus meer luchtweerstand en rolweerstand overwinnen als een niet-getunede auto. Hij pusht dus nog wat door en kan dus een hogere top hebben. Jouw standpunt gaat lijkt mij (misschien) alleen maar op als de auto zijn topsnelheid haalt op zijn maximum toerental. Dat haal je bij een moderne auto met een overdrive als hoogste versnelling nooit. Kan een technicus hier iets van zeggen?

Volkomen mee eens, meer PK's geeft hogere topsnelheid , meer NM koppel geeft een snellere ( tussen ) accleratie en meer souplesse .
 

plaza

Forumguru
Shell V-Power heeft officieel een RON van 97 maar van mensen die dicht bij de bron zitten :623: (Shell Raffinaderij Pernis) heb ik begrepen dat de RON minimaal 98 en zelfs soms richting de 100 zit.
Dit omdat de duitse V-Power wel 100 RON zou zijn en er soms niet apart voor Duitsland geblend wordt.

Als ik het goed heb , meen ik mij te herinneren, dat JD juist
niet zo gelukkig is met de resultaten op de rollerbank bij V power, omdat
daar octaan 95 inzit. ( marco , jij had toch ook V power getankt op de meeting , waardoor
het resultaat +/- 10 pk en 20 Nm minder was ? )
 

MarcoO2

Forumguru
Als ik het goed heb , meen ik mij te herinneren, dat JD juist niet zo gelukkig is met de resultaten op de rollerbank bij V power, omdat daar octaan 95 inzit.

Dat heb je goed. De mannen keken niet voor niets zo teleurgesteld toen ze niet de 230 pk op de meter kregen... De eerste vraag was: "Wat heb je getankt? V-Power? OK, vandaar dat we bijna 20 pk missen..."

Volkomen mee eens, meer PK's geeft hogere topsnelheid , meer NM koppel geeft een snellere ( tussen ) accleratie en meer souplesse .

Dat klopt, en beiden merk je donders goed! :grin:
 
Bovenaan Onderaan