MarcoO2
Forumguru
Zoals beloofd zou ik de resultaten van de tuning nog even op het forum zetten.
fabrieksopgave:
vermogen 160 PK (aan de motor)
koppel 250 Nm
gemeten voor tuning:
vermogen 184 PK (aan de motor)
vermogen 163 PK (aan de wielen)
koppel 286 Nm
gemeten na tuning:
vermogen 212 PK (aan de motor)
vermogen 186 PK (aan de wielen)
koppel 345 Nm
De motor leverde dus al (fors) meer vermogen dan opgegeven. De mannen van JD vonden het eindresultaat (op papier) wat tegenvallen. Deze motor heeft al meermalen 220-230 PK op de meter gezet, en de mijne kregen ze niet hoger dan 212 PK. Achteraf bleek dat ik eigenlijk benzine met octaangehalte 98 had moeten tanken in plaats van V-Power, dat scheelt zomaar 10 à 15 PK. En de auto stond nog op winterbanden, waarvan het rubber zachter is. Wellicht dat dat ook nog van invloed is geweest.
De topsnelheid ligt nu waarschijnlijk rond de 235 à 240 (nog niet getest ), de accelleratietijd zal nu net onder de 7 seconden zitten.
Ik heb er inmiddels alweer flink wat kilometers mee gereden, en ik ben echt heel tevreden. De auto is nu echt supersnel, terwijl hij toch al niet langzaam was. Ik moet me nu echt inhouden... Je merkt vooral dat het koppel enorm is gestegen.
Gisteren heb ik er ook mee in de binnenstad van Utrecht gereden. Een mooie geledenheid om uit te proberen of de auto niet nerveus werd. Maar dat is dus absoluut niet het geval. Je kunt nog steeds prima heerlijk rustig rijden, maar als je wilt gaat de beer los!
Kortom, ik ben een tevreden mens! Nu alleen nog even zoeken naar benzinestations waar ik octaangehalte 98 kan tanken... want bij mij vaste leverancier (schelp) hebben ze dat niet...:biggthumpdown:
fabrieksopgave:
vermogen 160 PK (aan de motor)
koppel 250 Nm
gemeten voor tuning:
vermogen 184 PK (aan de motor)
vermogen 163 PK (aan de wielen)
koppel 286 Nm
gemeten na tuning:
vermogen 212 PK (aan de motor)
vermogen 186 PK (aan de wielen)
koppel 345 Nm
De motor leverde dus al (fors) meer vermogen dan opgegeven. De mannen van JD vonden het eindresultaat (op papier) wat tegenvallen. Deze motor heeft al meermalen 220-230 PK op de meter gezet, en de mijne kregen ze niet hoger dan 212 PK. Achteraf bleek dat ik eigenlijk benzine met octaangehalte 98 had moeten tanken in plaats van V-Power, dat scheelt zomaar 10 à 15 PK. En de auto stond nog op winterbanden, waarvan het rubber zachter is. Wellicht dat dat ook nog van invloed is geweest.
De topsnelheid ligt nu waarschijnlijk rond de 235 à 240 (nog niet getest ), de accelleratietijd zal nu net onder de 7 seconden zitten.
Ik heb er inmiddels alweer flink wat kilometers mee gereden, en ik ben echt heel tevreden. De auto is nu echt supersnel, terwijl hij toch al niet langzaam was. Ik moet me nu echt inhouden... Je merkt vooral dat het koppel enorm is gestegen.
Gisteren heb ik er ook mee in de binnenstad van Utrecht gereden. Een mooie geledenheid om uit te proberen of de auto niet nerveus werd. Maar dat is dus absoluut niet het geval. Je kunt nog steeds prima heerlijk rustig rijden, maar als je wilt gaat de beer los!
Kortom, ik ben een tevreden mens! Nu alleen nog even zoeken naar benzinestations waar ik octaangehalte 98 kan tanken... want bij mij vaste leverancier (schelp) hebben ze dat niet...:biggthumpdown: