Jesko's Octavia VRS !

Herperduin

Forumguru
@JeSko Ik wens je veel sterkte met alles en hoop dat het gezegde “if it doesn’t kill you, it will only make you stronger!” ook voor jou geldt en dat je er sterker uit komt. Uit de verhalen die ik lees, heb je een mooi gezin met leuke vrouw en kinderen en ver daarna komt ook iets leuks…de auto van jou en de mrs.
Geniet nu van de feestdagen en neem de rust die je nodig hebt. Knoop in je oren dat er altijd veel mensen zijn die om je geven (zelfs degenen die je nog nooit in real-life hebben gezien) en die je om hulp kan vragen. De ellende delen en lekker van je af praten kan hier altijd volgens mij.
Nogmaals: sterkte met alles en heel fijne feestdagen
 

SteGo

Donateur
@JeSko ik heb bar weinig toe te voegen aan wat anderen al geschreven hebben, maar ik wil je wel alle sterkte toewensen die je nodig hebt! Schermafbeelding 2024-12-23 055002.png
 

JeSko

Forumguru
Even een vraag voor @Antera , Mark jij kan mij hier misschien duidelijkheid over verschaffen, ik lees online nl nogal veel tegenstrijdigheden. Sommigen beweren namelijk dat een stage 2 draaien met de originele downpipe slecht is voor de turbo, anderen beweren dan weer dat dit geen kwaad kan, de turbo gaat wel meer tegendruk ervaren, maar ik kom er niet over uit of dit per definitief slechter is voor de turbo? Ik weet dat pops en bangs de originele filter in de downpipe beschadigen, deze ga ik dus laten wegschrijven ( staan nu uitgeschakeld omdat dit achter de A/C knop zit ) , maar of het verder kwaad kan om stage 2 te draaien met dus de OEM downpipe weet ik niet.

Setup is momenteel

- oem mid demper delete
- remus lijn
- oem downpipe
- aangepaste turboduk door remap (dvx)
- NGK bobijnen en bougies stage 2
- R600 intake
- gfb divertervalve
- short turbo elbow

Dat is motorisch het zowat dacht ik. Zelf merk ik met de open downpipe eigenlijk geen verschil in prestaties, enkel in lawaai, wat wel gek is gezien het gegeven dat elke tuner aangeeft dat een catless downpipe nodig is met een stage 2.

Alvast bedankt moest je de tijd vinden om hierop te antwoorden.

Grts, Jefrey
 

JeSko

Forumguru
Heb mezelf bijeen geraapt en de spacers eronderuit gehaald, plus de motorisolatie gemonteerd. Is echt geen zicht zonder de spacers :sick: ik kan nog tot 19 uur vandaag gaan dus ik waag het er maar gewoon op.

20241223_111937.jpg 20241223_111127.jpg 20241223_111151.jpg
 

EdK

Forumguru
NEE heb je en JA kunt U krijgen !!
Dus wat heb je te verliezen ?
Succes daar bij die keurings warhoofden........... en neem wat oliebollen voor ze mee !! Kun je ze vergelijken !! :pieker:
:deuk:
 

EdK

Forumguru
Kreeg vanmiddag 2x een melding dat me batterij van de AB bijna leeg is.......
Van de week maar verwisseld, hiervoor toch maar even de manual gelezen hoe te doen...
Maw eerst de losse sleutel uit de AB gehaald en hierna het klepje eraf gehaald.
Hierna de oude knoopcel verwijderd door deze met kleine schroevendraaier op te wippen.
Dan één van de knoppen op AB ingedrukt om de AB te resetten zoals in manual stond...
Hierna de nieuwe batterij vrij geknipt uit verpakking maar zo dat de verpakking voor helft nog om batterij bleef zitten.
Toen de batterij in houder geschoven en laatste verpakking verwijderd en met plastic de batterij op plek gedrukt.
Maw de nieuwe batterij geheel niet met vingers aangeraakt !!!
En ja toen maar even getest, want wilde wel even weten of de AB zijn werk deed en dat ik daar niet de volgende ochtend om 5.15 uur achter zou komen en dan op zoek moest naar de reserve sleutel......
 

JeSko

Forumguru
Goeie tips @EdK , zo de volgende keer ook maar eens proberen, sleutel resetten zal enkel nodig zijn bij een modernere auto zoals uwe, neem ik aan..
 

EdK

Forumguru
sleutel resetten zal enkel nodig zijn bij een modernere auto zoals uwe, neem ik aan..
Ehhhh, dat staat nu wel of niet in de manual ...... :koffie:
Voor mijn F4 met voordeur Kessey dus wel, en bij al me andere wagens (skoda) heb ik nooit een batterij vervangen ( dealer ook niet )
Dus in de Yeti heeft hij er bij mij 7 jaar in gezeten en gewerkt .....
Maw weet niet of ik moest resetten .....
 

Antera

Donateur
Even een vraag voor @Antera , Mark jij kan mij hier misschien duidelijkheid over verschaffen, ik lees online nl nogal veel tegenstrijdigheden. Sommigen beweren namelijk dat een stage 2 draaien met de originele downpipe slecht is voor de turbo, anderen beweren dan weer dat dit geen kwaad kan, de turbo gaat wel meer tegendruk ervaren, maar ik kom er niet over uit of dit per definitief slechter is voor de turbo? Ik weet dat pops en bangs de originele filter in de downpipe beschadigen, deze ga ik dus laten wegschrijven ( staan nu uitgeschakeld omdat dit achter de A/C knop zit ) , maar of het verder kwaad kan om stage 2 te draaien met dus de OEM downpipe weet ik niet.
....

Zou je graag een goed antwoord willen geven maar in de Tuning zelf zit ik niet echt. Weet wel dat een Andere downpipe beter voor de flow is en daarmee je meer uit de motor haalt omdat hij makkelijker zijn gassen kwijt kan. Stage 2 is normaal dan minder top omdat de auto nog steeds zijn uitlaatgassen niet zo snel kwijt kan en daarom wat beperkt word
 
Laatst bewerkt door een moderator:

JeSko

Forumguru
Dankje @Antera ! En klopt hij kan het wat minder goed kwijt dus misschien dat ik het wel ga merken als ik er wat vaker met rijd, ik ga DVX maar eens mailen.
 

JeSko

Forumguru
Rode kaart voor de gordels, auto is al 3 jaar goedgekeurd in station Willebroek met deze gordels , Lambdawaarde en voor de motorkap. Dus maar een tijd aan de kant, weet het ook allemaal niet meer. Hobby mag je niet hebben in BE, simpel.
 

JeSko

Forumguru
Geen goedkeuring op te vinden, ondanks dat het gedaan is door een destijds professioneel bedrijf ( bestaan niet meer ) en de auto met deze gordels 4 x eerder goedgekeurd is en zelfs gekeurd voor verkoop is geweest ermee. Alle discussies in dat station ten spijt, ik zit momenteel zonder auto en dat zal nog een poos zo zijn.

Ik heb nodig om deze auto terug op de baan te krijgen

- motorkap
- Originele gordels met attesten gemonteerd
- lambda waarde laten nakijken ( kan vanalles zijn )
- us lights verwijderen
 

RoyK

Senior Member
@JeSko psoriasis is een uitgebreide aandoening. Of enkel een (uitgebreide) huidprobleem, of inclusief gewrichtspijnen aan de weke delen, of/ en psychische problemen. Probeer je goed te informeren en doe daarnaast je eigen onderzoek. In Nederland staat het nog redelijk in de kinderschoenen, oa ziekenhuis in Utrecht doet hier actief onderzoek naar. Zelf geef ik al jaren input aan dit onderzoek, dat doe met mijn persoonlijke ervaringen. Ik ben al 30 jaar patiënt, maar wil de ervaring delen om anderen te helpen.
 

EdK

Forumguru
Tsja die keurders in België bennen af en toe erggggggg moeilijk !
En niet alleen met auto's hoor.
Wat jaren terug een uitbreiding op camping gedaan met collega met gas water en elektra.
En op een vrijdag kwam meneer vanuit Brussel naar de Kempen om het gas en elektra te keuren.
Man man wat een moeilijk kereltje was dat, maar ineens kreeg meneer haast want ja hij moest ook nog naar Brussel terug... en we moesten er nog maar een dag bij plakken.
Waarop ik zei dat het vandaag allemaal gekeurd moest zijn en we vanuit Nederland er geen tweede dag aan gingen plakken...
Wel moeilijk moeilijk, waarop ik zei dat we wel konden treuzelen maar dat het dan zowel voor hem als mij nachtwerk zou worden....
Vanaf dat moment kwam de gang erin en werd hij reëel en hadden we 3 puntjes van aandacht die ook terecht waren....
 

leon-cupra

Forumguru
Geen goedkeuring op te vinden, ondanks dat het gedaan is door een destijds professioneel bedrijf ( bestaan niet meer )
redelijk logisch dan toch.
en de auto met deze gordels 4 x eerder goedgekeurd is en zelfs gekeurd voor verkoop is geweest ermee.
Dat is het ridicule aan heel de keuring ... willekeur. Ben absoluut voor het principe van de keuring ,maar de willekeur die erin zit. Dat is gewoon :banghead::banghead::banghead:. Een controleur die juist maar zijn centjes iedere maand ontvangt of iemand die zijn werk (naast het ontvangen van de centjes) effectief ook doet. Wagen had dus bij verkoop absoluut afgekeurd moeten worden (de vraag of het terecht is, is een andere vraag uiteraard.
omwille van de 'luchthappers'? Liggen er natuurlijk op de motorkap. Iemand die op de motorkap vliegt, kan zich hier serieus aan pijn doen (extra kwetsuren)
1734982775277.png

- us lights verwijderen
Had je wel ergens moeten weten dat dit niet mag in BE.

Maar wat een lijstje weer om aan te pakken. Ga niet zeggen onterecht, maar pffff , al die miserie en kosten weer en wetende dat de vorige eigenaar er telkens vlotjes mee weg geraakte. :banghead::banghead:Dit is ook de reden waarom mijn broer met al die speciale aanpassingen is gestopt bij zijn wagens. ALTIJD miserie. Hij doet nog enkel aanpassingen die met papieren door de keuring geraken.

Eerlijk gezegd, zou de wagen terug voor jouw deur parkeren en een tiental cm op de baan, dat je zeker weet dat er iemand op rijdt. Zal nog de simpelste manier zijn om van de wagen vanaf te geraken en nog wat centjes van terug zal zien. :shutup::shutup:
 

EdK

Forumguru
Ga niet zeggen onterecht, maar pffff ,
En Jesko is er zelf ook 3 jaar mee doorgekomen....
Dus ja hoe duidelijk is de keuring..
Weet niet hoe het gehele proces van keuring gaat bij jullie, maar hier is de APK keuring die door een gecertificeerde monteur moet gedaan worden.
Maarrr als hij de wagen afmeld dan kan deze aangewezen worden ( elektronisch ) dat hij herkeurd moet worden, dan komt er van onafhankelijke instantie iemand binnen een tijdbestek langs om de wagen alsnog te keuren.
Dit om te kijken of de garage waar jij hem gebracht hebt zijn werk goed heeft gedaan !
 

leon-cupra

Forumguru
@EdK die discussie hier al meermaals gevoerd. De keuring is héél duidelijk. Je hebt tig aantal regels die opgelegd zijn door de overheid. Je hebt een privé-instantie die de vergunning heeft gekregen om wagens te keuren in naam en opdracht van de overheid. De mensen die bij de keuring werken (dus die privé-instantie) worden geacht opgeleid te zijn door die organisatie. De overheid gaat er ook vanuit dat de meerdere van die keurders hen ook controleren of ze de regels respecteren en een wagen keuren zoals het hoort (misschien is daar wel te weinig controle op). Dus het principe van jullie keuring is IDENTIEK aan onze keuring. Waar het helemaal scheef gaat is gewoon in de keurder zelf. Dat is ook maar een mens. De ene keurder is secuurder dan de andere. De ene neemt zijn job serieuzer dan de anderen ...
Tussen jou en jouw collega zal ook wel een verschilletje zijn in manier van werken en hoe je werk aflevert.

De punten van afkeur die Jefrey aanhaalt zijn ook gewoon correct beoordeeld door de keurder.
 
Bovenaan Onderaan