Jesko's Octavia VRS !

JeSko

Forumguru
@catch me

Volgens mij zijn dit nog de originele, al is dat als derde eigenaar moeilijk in te schatten. Die Osram had ik inderdaad ook al zien passeren op youtube tests als goede lampen! Thanx voor de tip :)
 

JeSko

Forumguru
Vandaag weer de melding batterij sleutel vervangen, deze zit er net 2 maanden in :sterretjes: en ik stop er altijd 2025 Varta in, ik begrijp dit niet, onze Mazda doet 2-3 jaar met een degelijke Varta, mijn S2 deed ook zoiets met een knoopcelbatterij, ik zit intussen al aan mijn 4de batterij in beide sleutels, met de lange periode dat de auto weg was betekend dit verdeeld over 2 sleutels 4 batterijen in krap 6 maanden ongeveer, de reservesleutel heb ik al eens moeten vervangen en in de Hoofdsleutel is dit batterij nummer 3 op een half jaar. Is dit normaal? Het is de eerste auto die ik heb met de functie kofferklep openen/sluiten met de AB, maar comfort close en openen had mijn S2 ook en die had daar geen last van. Heb er nu maar eens een Panasonic in zitten ipv Varta.
 

VAG-man

Forumguru
Merkwaardig. Wordt het knopje misschien constant ingedrukt als deze in je broekzak zit?
Ik heb mijn S2 nu 6 jaar. Gebruik de auto bijna dagelijks en heb nog nooit het batterijtje vervangen.
 

JeSko

Forumguru
@VAG-man

Sleutel zit eigenlijk amper in mijn zak, ik doe maar 7-8000 km per jaar en de sleutel ligt grotendeels te rusten in een metalen doosje, zo'n strakke broeken draag ik ook niet dat het knopje vaak ingedrukt word en met de sleutel van onze Mazda heb ik dit totaal niet.

Ohja, en ik vervang de batterijen altijd met de vingertoppen rustend op de zijkanten, en niet op de + en - :unsure:
 

EdK

Forumguru
Nu na 2 jaar de Fab4 te hebben kreeg ik ook de melding dat batterij leeg begint te raken en dus aan vervanging toe is.
Moet bij mij een CR2032 in, deze gister besteld ( panasonic) en krijg deze als goed is dinsdag binnen.

Eerste keer dat er een batterij word vervangen in de AB !
Al de andere Skoda's (niet Kessy ) ruilde ik in met AB's met de fabrieks batterijen er nog in !
 

JeSko

Forumguru
Bizar, naja... Zal wel zien wat het geeft nu, het is de kost natuurlijk niet op zo'n auto maar goed, soms wel irritant.
 

Malinwa

Senior Member
Ik had ook eens een specifiek setje van Varta CR2025 batterijen die het niet zo lang uithielden in mijn Octavia (3-4 maanden). Nu heb ik er Panasonic in steken en die gaan ongeveer een jaartje mee. Kan misschien een slechte batch geweest zijn.
 

Malinwa

Senior Member
Ook heb ik een aantal jaar geleden de originele xenon lampen vervangen door de Osram Night Breaker Laser lampen omdat de verlichting ondermaats geworden was. Die Osrams zijn wel een verbetering tegenover de originele die er in staken.
 

JeSko

Forumguru
Dat zou kunnen @Malinwa , zou wel verklaren waarom ze zo snel de pijp uit gaan. Die Osram bestel ik volgend jaar even dan, de originele zullen ook bij mij na 11 jaar wel gewoon hun beste tijd gehad hebben, wat het zwakke lichtbeeld verklaart.
 

SuperBeeb

Forumguru
@JeSko Past er geen 2032 in? Dealer had er bij mijn Passat ook een 2025 ingedaan. Ontdekte t toen ie wel erg snel weer leeg was. Maar 2032 past ook (zelfs met de Keylock-protectorchip eropgeplakt). Gaan iets langer mee.
 

JeSko

Forumguru
@SuperBeeb

Nee dat past niet, al geprobeerd, je moet bij deze sleutel de batterij deels onderin de sleutel behuizing duwen en daarna klikt ze aan de andere zijde onder een plastic lipje, dat lukt me enkel met 2025, de 2032 wilt niet onder dat lipje gaan vanwege te dik, en ik wil ook niets forceren.

Vraag me ook af of het geen kwaad kan er zomaar een andere batterij in te plaatsen, zijn de spanningen van die knoopcellen niet anders?
 

EdK

Forumguru
dat lukt me enkel met 2025, de 2032 wilt niet onder dat lipje gaan vanwege te dik
De eerste 2 cijfers geven de diameter in millimeters aan , maw 2032 is dus 20mm oftewel 2 cm
de cijfers 3 en 4 moet je een komma tussen zetten en die geven de dikte aan van de batterij !
Dus 32 is dus 3,2mm dik

En zoals Peter al zegt beide zijn 3V, maar dat zijn er meer en kun je op de volgende link ook zien
 

Rallye

Forumguru
Ik ben nu volgens mijn auto aan de tweede batterij voor de GTI toe, in bijna twee jaar dus. Ook bij de Octavia RS regelmatig een batterij vervangen. Mogelijk gebruikte die wat meer omdat de Octavia een elektrische achterklep had, waarbij je dus vaker de knop van de sleutel lang ingedrukt houdt.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ca. 2 jaar lijkt me niet zo gek voor een auto met Kessy - en dát lijkt toch doorgaans wel de grootste stroomvreter te zijn.
Die open- en sluit pulsjes lijken nauwelijks stroom te verbruiken, afgaande op de vele mensen die melden dat ze vele jaren geen batterijtjes hoefden te vervangen. Dat geldt ook voor de AB's van mijn voorgaande F2c: ik heb er ruim 7 jaar mee gereden zonder batterijwissel. De Leon (met Kessy) heb ik nu dik 6 jaar en onlangs heb ik één van de batterijen vernieuwd; dat was dan het derde batterijtje vanaf nieuw. "De mijne" heeft zich overigens nog niet gemeld. Beide sleutels worden gebruikt, want ik heb 'm altijd standaard in mijn broekzak zitten en als we samen onderweg zijn heeft mijn vrouw haar sleutel ook altijd bij zich, ongeacht wie van ons er rijdt.
 
Laatst bewerkt:

Fmoon

Forumguru
Ik had eens van die goedkope dingen van Aldi, was elke 2 weken raak. Toen Vartra en die deden het altijd wel een maand of 6-7.
 

JeSko

Forumguru
Kmoet vandaag de auto gaan halen, maar ik ben er eigenlijk momenteel niets mee, keuring loopt nog tot 24 december, maar de module kan niet gemaakt worden de printplaat is echt kapot ( had hij nog nooit gezien ) , zelfs de kleppen kunnen niet manueel gesloten worden, en dit komt van iemand die niets anders doet dan Remus plaatsen, enige oplossing is bijna 800 aftikken voor een module, maar te laat voor de keuring ben ik zowiezo.

Ik ben klaar met de auto, hij gaat definitief weg.
 

hemi24

Forumguru
Zo’n klep is een ding met twee draadjes; met de juiste spanning erop stuur je die gewoon dicht lijkt mij?!?
Daarnaast zou je de stelmotor van de klep af kunnen halen en het asje vastzetten.
En anders: klemmen los, uitbouwen en stuk pijp er tussen!
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan