turboturbo
Forumguru
@laagvlieger ik ben zelf ook meer een pragmatisch ingesteld type wasser, hoor.
Ik heb de tijd niet voor alle stappen en wekelijks wassen. Noch het geld om een inloopkast aan spulletjes te aan te leggen.
Toch volg ik minimaal de stappen handmatig wassen, kleien, waxen. Mijn huidige auto moet daarbij eerst ook nog een keer gepolijst worden (dat hoeft volgens mij maar een keer per jaar of kan zelfs minder vaak)
Evenzo is kleien en waxen niet eens elke keer nodig; ik deed dat na elke 3e wasbeurt, dus ong elke 4 à 6 maanden.
Resultaat is als je deze minimale stappen op een gepolijste auto volgt:
Ik heb de tijd niet voor alle stappen en wekelijks wassen. Noch het geld om een inloopkast aan spulletjes te aan te leggen.
Toch volg ik minimaal de stappen handmatig wassen, kleien, waxen. Mijn huidige auto moet daarbij eerst ook nog een keer gepolijst worden (dat hoeft volgens mij maar een keer per jaar of kan zelfs minder vaak)
Evenzo is kleien en waxen niet eens elke keer nodig; ik deed dat na elke 3e wasbeurt, dus ong elke 4 à 6 maanden.
Resultaat is als je deze minimale stappen op een gepolijste auto volgt:
- vuil hecht minder aan auto (want lak is spiegelglad en zo mogelijk iets hydro-fobisch) dus auto wordt minder vies en dus
- sneller schoon tijdens het wassen (ik was de auto een keer per 2 à 3 maanden - met de hand) of minder vaak hoeven wassen, net wat je wilt.
- Goedkoper / op z'n minst even duur uit; met een wasstraat programma van 8,- per keer was ik toch ook wel elke 6 à 8 weken aan de beurt.
- Meer bevrediging: de wasstraat krijgt mijn auto a) nooit helemaal schoon en b) die wax laag van de wasstraat heeft maar een standdtijd van ong 4 tot 7 dagen dus de auto wordt daarna ook weer vlot vuil / weinig plezier van.
Laatst bewerkt:

Of een schuim brandblusset, vliegveld crashtender