Verkeerde auto geleverd!

EdK

Forumguru
Ik krijg zojuist op de valreep nog een mail binnen vanuit de dealer met een update.

Lees en huiver;
Het schijnt zo te zijn dat er softwarematig een probleem zit en daardoor de verkeerde auto door is gekomen. Of deze fout bij de importeur ligt of bij de fabriek is nog niet bekent. Men is dit aan het uitzoeken Wij schijnen niet de enige te zijn die met dit probleem te maken hebben gekregen! In de fabriek zijn ze nog aan het uitzoeken of de auto op nieuw geproduceerd kan worden en de man die hier over gaat wil dit vanavond afgerond hebben.

Waarschijnlijk krijg ik nu dus morgen meer duidelijkheid.

Hertstikke leuk dat software probleem, maar dat is jou hoofdpijn niet !
dat is hun hoofdpijn, jou probleem is zo vlug mogelijk de juiste wagen voor de deur ! En daar behoren hun voor te zorgen , en de rest is hun interne probleem en mag het wachten op jou wagen niet extra verlengen !

LenK

Forumguru
Ik zou zeker niet de koopovereenkomst ontbinden, dan sta je een stuk zwakker.
Dacht het niet. Je trekt dan het initiatief helemaal naar je toe ipv dat lijdzaam afwachten, dag na dag na dag zonder het eindresultaat te weten.

Schadevergoeding kun je sowieso shaken want er is geen aantoonbare schade.

tlpeter

Actief lid
Sorry maar Maarten heeft gelijk
Koop zelf ontbinden is vluchten en dat is (bijna) nooit een goede oplossing

Maarten

Forumguru
Als ik zelf de koop ga ontbinden, gooi ik de handdoek in de ring en kies ik er zelf voor afstand de doen van de gesloten overeenkomst waardoor en voor mij niets meer te halen valt dan opnieuw aan de onderhandelingstafel gaan zitten voor een andere auto. No way!! Dit kost mij geld doordat mijn auto minder waard is geworden en de nieuwe Skoda's duurder. Zelfs is het pakket wat ik nu had besteld gewoonweg niet meer te krijgen, althans voor een vergelijkbare prijs.

Vanavond nog contact gehad met de dealer. Men gaat bekijken of men de productie tijdelijk aan kan passen om de fout gefabriceerde auto's alsnog van de band te kunnen laten rollen. Morgen in loop van de dag meer.

van inkel

Forumguru
Misschien is het maar goed dat er meer auto's verkeerd zijn geproduceerd, en zullen ze tijdelijk de fabricage aanpassen zodat ze jou gewenste config kunnen leveren.
We duimen voor je.

Maarten

Forumguru
Laten we het hopen. Dat is gewoon een goede oplossing waar ik prima mee kan leven.
Ik heb de dealer nogmaals aangegeven dat het sportinterieur de minste vergoeding voor alle ongemakken is die ze me nu kunnen geven. Het zou besproken worden zodra het zover is.

Maarten

Forumguru
Update 12:05 uur.
De dealer belde. Men gaat toch de bestelde auto produceren...maar zonder Maxidot en Sunset. Dit zou niet mogelijk zijn. Vreemd. Ik heb aangegeven dat ik niet akkoord ga. Men gaat weer overleggen.

Fabia

† In Memoriam
Belachelijk, het lijkt wel of ze niet willen. Maxidot en Sunset moet toch te monteren zijn.

bat

Lid
Nou, maxidot vereist waarschijnlijk een toch vrij diepe ingreep in de electronica, dus er zo even op zetten...

Maar inderdaad, niet accepteren. Lijkt me nou precies 1 van die dingen die voor mij ook hadden geleid tot laten staan van de auto.

LenK

Forumguru
Sorry Maarten maar ben bang dat ik toch gelijk krijg. Het kluitje voor in het riet komt steeds dichter bij.
Heb je al gedreigd met ontbinden van de koop?

Maarten

Forumguru
Nee. Dat gaat ook niet gebeuren. Dat is namelijk niet dreigen maar een uitkomst voor Skoda! Zij zijn dan van het probleem verlost en voor mij biedt het niets.
En van dat kluitje en het riet; dat gevoel deel ik nog niet.

Fabia

† In Memoriam
Juist, vasthouden aan het contract. Anders sta je erg zwak hoor. Nu hebben ze een verplichting tot leveren.

Ben ik het helemaal mee eens je moete vasthouden aan het contract.Op het moment dat je ontbind geef je alles uit handen.
Volhouden en success!!:super:

Maarten

Forumguru
Ik stel alle raad op prijs!
Natuurlijk neem ik niet alles klakkeloos over, maar dat begrijp je vast wel.

EdK

Forumguru
Update 12:05 uur.
De dealer belde. Men gaat toch de bestelde auto produceren...maar zonder Maxidot en Sunset. Dit zou niet mogelijk zijn. Vreemd. Ik heb aangegeven dat ik niet akkoord ga. Men gaat weer overleggen.

Vreemde zaak want ik heb met mijn Roomster juist als optie toendertijd maxidot genomen !
Dus vreemde zaak dat dit niet zou kunnen !?
Ik weet niet of het nu nog als extra optie staat vermeld op de website en de folders !? Dus even doorspitten en hun om de oren slaan !

MarcoO2

Forumguru
Een kluitje en riet is voor eenden !!
en die schiet je dood zodat je weer peking eend kunt eten na de goede afloop

Ja slaat nergens op maar zit eindelijk aan de 2000 berichten !! :D

Ondanks het onzinnige bericht toch maar gefeliciteerd dan! :D

Maarten

Forumguru
Vreemde zaak want ik heb met mijn Roomster juist als optie toendertijd maxidot genomen !
Dus vreemde zaak dat dit niet zou kunnen !?
Ik weet niet of het nu nog als extra optie staat vermeld op de website en de folders !? Dus even doorspitten en hun om de oren slaan !

De optie Maxidot staat nog in de folder voor het bedrag van €230,-.
Zo heb ik het ook tegen de dealer gezegd.

Bovenaan Onderaan