Verkeerde auto geleverd!

*zucht*

Ik heb om 16:30 uur zelf gebeld met de dealer. De verkoper met wie ik de overeenkomst heb gesloten was vrij, maar ik werd doorgeschakeld naar zijn mobieltje. Ik heb hem gevraagd naar de stand van zaken, omdat hij uiterlijk dinsdag meer zou weten.

Niet dus. Er is nog niets bekend. Gisteren heeft hij gebeld met de rayonmanager. Hij wist nog niets omdat men nog geen contact heeft kunnen krijgen met de mensen die 'er over gaan'. Weer weet ik dus niet meer en ben nog geen stap verder. :(

Afgesproken met de dealer dat hij morgen weer wat mensen achterna gaat bellen. Ik heb hem aangegeven dat ik toch echt hoop op korte termijn duidelijkheid te hebben.

Helaas dus geen goed nieuws en het verhaal kent nog geen (goed) einde.

*zucht*

Ach wat leef ik met je mee, dit is echt balen
Ik zou er zo goed niet mee kunnen omgaan

octofreak

Actief lid
*zucht*

Ik heb om 16:30 uur zelf gebeld met de dealer. De verkoper met wie ik de overeenkomst heb gesloten was vrij, maar ik werd doorgeschakeld naar zijn mobieltje. Ik heb hem gevraagd naar de stand van zaken, omdat hij uiterlijk dinsdag meer zou weten.

Niet dus. Er is nog niets bekend. Gisteren heeft hij gebeld met de rayonmanager. Hij wist nog niets omdat men nog geen contact heeft kunnen krijgen met de mensen die 'er over gaan'. Weer weet ik dus niet meer en ben nog geen stap verder. :(

Afgesproken met de dealer dat hij morgen weer wat mensen achterna gaat bellen. Ik heb hem aangegeven dat ik toch echt hoop op korte termijn duidelijkheid te hebben.

Helaas dus geen goed nieuws en het verhaal kent nog geen (goed) einde.

*zucht*

*zucht*

:407:
man, wat een gedoe voor jou, hoop je iets te horen, moet je zelf bellen en is de contactpersoon niet aanwezig.... jij leert geduld hebben op deze wijze... de dealer is nu aan zet! Ik hoop op korte termijn dat er witte rook komt voor jou.

LenK

Forumguru
Ik blijf bij mijn eerder advies om de koop te ontbinden maar ik hoop voor je dat geen "oplossing" door de strot geduwd krijgt en dat het alsnog eind goed al goed wordt.

Maarten

Forumguru
Ik ben deze weg ingeslagen en wijk niet.
Het is van de zotte dat ik door toedoen van anderen deze zet zou moeten maken.
Ik hoop samen met jullie dat er snel witte rook is!

EdK

Forumguru
Zoals al vermeld door me, zet alles vanaf heden goed op papier
Ook zoals vandaag, bellen en een vrije dag hebben ! Of hij dat niet wist van te voren van die vrije dag !
Ik ga voor je duimen dat het niet zo is, maar ik krijg een gevoel van een andere wending in het verhaal.

Ik blijf bij mijn eerder advies om de koop te ontbinden maar ik hoop voor je dat geen "oplossing" door de strot geduwd krijgt en dat het alsnog eind goed al goed wordt.

Misschien dat de dealer dit het liefste heeft is hij ineens van alle miserie vanaf.
Maar of dit voor Maarten de beste oplossing is betwijfel ik.

Maarten

Forumguru
Misschien dat de dealer dit het liefste heeft is hij ineens van alle miserie vanaf.
Maar of dit voor Maarten de beste oplossing is betwijfel ik.

Je bedoelt de koop ontbinden? Dat zou voor de dealer wel het beste zijn denk ik. Maar inderdaad niet voor mij!

Zoals al vermeld door me, zet alles vanaf heden goed op papier

Is gebeurd!

Ik ga voor je duimen dat het niet zo is, maar ik krijg een gevoel van een andere wending in het verhaal.

Zoals? Maak me niet nog verdrietiger met allerlei doem senario's. Laat het maar gewoon tot een oplossing komen.

bat

Lid
Ik zou de koop zelf niet ontbinden, dat is echt aan de dealer.

Ja, die kan met een voorstel komen waar je als koper niet blij mee bent, maar dat hoef je dan weer niet te accepteren natuurlijk.

Dan kan het uiteindelijk alsnog uitdraaien op ontbinding van de overeenkomst vanwege niet aan de overeenkomst kunnen voldoen van één van de partijen, maar sta je als koper veel sterker. Er is dan nog wel een schadevergoeding uit te slepen, en die krijg je niet als je zelf de koop ontbindt.

Keep your hope up, laat de dealer in eerste instantie maar zweten, maar wees ook realistisch. Die bijna 4000 euro is wel heel erg veel geld, meer dan er aan marge wordt gemaakt op die auto, dus ik denk niet dat je die zomaar krijgt. Hopen dus dat geforceerd kan worden dat je alsnog de juiste auto krijgt. En ik zou het wel netjes vinden als je ook nog een kleine tegemoetkoming krijgt voor de overlast.

Jammer ook dat de dealer je niet zelf even belt op de afgesproken dag, ook al is er niks te melden...

Maarten

Forumguru
Zojuist weer een mail van de dealer. Er is contact geweest tussen hem en de rayonmanager. Deze zou er weer achteraan gaan. De dealer zou vandaag meer horen.
Ik hoop dan ook wat te horen, maar heb niet de verwachting dat er vandaag uitsluitsel zal zijn.

Jammer ook dat de dealer je niet zelf even belt op de afgesproken dag, ook al is er niks te melden...

Dat zij hem vergeven op zijn vrije dag. Ik wil natuurlijk erg graag informatie hebben dus zit wel de hele dag te hopen op een belletje. Achteraf bleek dat hij me op maandag nog wel een mail had gezonden maar dat die op de één of andere manier in zijn postvak te verzenden was blijven hangen.

santo

Lid
Ik zou niet in je schoenen willen staan want dit moet echt balen zijn.

Hopelijk wordt er snel een oplossing gevonden zodat je alsnog van je mooie auto kan genieten !

Aiii

Lid
Eigenlijk van de gekke dat je zo lang moet wachten. De dealer/PON moet in deze gewoon zijn verantwoordelijkheid nemen en een nieuwe auto bestellen (met sportinterieur :D.

Is toch niet normaal dat je nog langer moet wachten, het kan wel de fout van de fabriek zijn, maar dat zou voor de dealer/PON een simpele kwestie van "Retour Afzender" moeten zijn. Erg jammer.

Hoop dat ze je niet al te lang meer aan het lijntje houden, anders hoor ik erg goede dingen over de Belbus van Kassa. :D

renYek

Lid
Zojuist weer een mail van de dealer. Er is contact geweest tussen hem en de rayonmanager. Deze zou er weer achteraan gaan. De dealer zou vandaag meer horen.
Ik hoop dan ook wat te horen, maar heb niet de verwachting dat er vandaag uitsluitsel zal zijn.

Dat zij hem vergeven op zijn vrije dag. Ik wil natuurlijk erg graag informatie hebben dus zit wel de hele dag te hopen op een belletje. Achteraf bleek dat hij me op maandag nog wel een mail had gezonden maar dat die op de één of andere manier in zijn postvak te verzenden was blijven hangen.
Typisch dat zo'n dingen altijd gebeuren als het er om spant hehe

nomad

Senior Member

In geen geval zelf de koop ontbinden. Ik zou ook wat meer druk op de ketel gaan zetten nu, anders neemt men je echt niet serieus. Vandaag zou een goed moment zijn om je eerste aangetekende brief de deur uit te doen met een termijn. Zorg dat je alles op papier krijgt. Inclusief de ontvangstbevestigingen.

Fabia

† In Memoriam
Ik zou zeker niet de koopovereenkomst ontbinden, dan sta je een stuk zwakker. Laten ze de Fabia met sportinterieur lekker gaan bestellen. En vecht het onderling dan maar uit maar laat hier niet de klant de dupe van worden. Zo gaat alles nog langer duren.

octofreak

Actief lid
Ik zou zeker niet de koopovereenkomst ontbinden, dan sta je een stuk zwakker. Laten ze de Fabia met sportinterieur lekker gaan bestellen. En vecht het onderling dan maar uit maar laat hier niet de klant de dupe van worden. Zo gaat alles nog langer duren.

Prima oplossing idd!

Maarten

Forumguru
...en weer is een dag van wachten voorbij. In het geheel niets gehoord vandaag. Geen nieuws dus. De onzekerheid gaat door en ik hoop dat mijn geduld en kalmte mij uiteindelijk wat op gaan leveren;
EEN AUTO DIE IK IN DECEMBER BESTELD HEB! (of soortgelijk zoals ik eerder omschreef)

Torica

Lid
Ik leef met je mee.

Wel denk ik, zoals eerder geschreven, dat het tijd is voor een aangetekende brief. Niet eens zozeer om direct de dealer onder druk te zetten maar dit kan voor hem ook een middel zijn zijn leverancier (de importeur) duidelijk te maken dat nu snel een acceptabele oplossing gevonden moet worden.

Heel veel sterkte!

Maarten

Forumguru
Ik krijg zojuist op de valreep nog een mail binnen vanuit de dealer met een update.

Lees en huiver;
Het schijnt zo te zijn dat er softwarematig een probleem zit en daardoor de verkeerde auto door is gekomen. Of deze fout bij de importeur ligt of bij de fabriek is nog niet bekent. Men is dit aan het uitzoeken Wij schijnen niet de enige te zijn die met dit probleem te maken hebben gekregen! In de fabriek zijn ze nog aan het uitzoeken of de auto op nieuw geproduceerd kan worden en de man die hier over gaat wil dit vanavond afgerond hebben.

Waarschijnlijk krijg ik nu dus morgen meer duidelijkheid.

Bovenaan Onderaan