Verkeerde auto geleverd!

octofreak

Actief lid
Yep. Maar dat betekent zeker niet dat de klant doorverwezen wordt naar de fabriek!!

De klant gaat verhaal halen bij de dealer, de dealer bij de importeur en de importeur bij de fabriek.

Zoals iemand in dit topic al zei: maak hun probleem niet jouw probleem !

I know, maar wat ik steeds probeer te zeggen is dat diegene die echt aansprakelijk is zich afzijdig houdt van dit issue en met een oplossing zou moeten komen.

@Maarten,

ik duim voor je dat je heel snel een bevredigende oplossing krijgt aangeboden. Jouw situatie is heel persoonlijk en ik kan niet voor je oordelen, maar ik zou voorlopig poot stijf houden.:xyxthumbs:

Maarten

Forumguru
Wanneer krijg je nu het definitieve voorstel hoe het verder gaat?

Vanmiddag van de dealer te horen gekregen dat PON in overleg is met de fabriek hoe het e.e.a. opgelost kan worden. PON heeft de fabriek gevraagd welke oplossing gevonden kan worden.Uiterlijk dinsdag krijg ik daarover bericht.

Zou er misschien toch nog een door mij bestelde versie van de band gaan rollen?

octofreak zei:
@Maarten. Ik duim voor je dat je heel snel een bevredigende oplossing krijgt aangeboden. Jouw situatie is heel persoonlijk en ik kan niet voor je oordelen, maar ik zou voorlopig poot stijf houden.:xyxthumbs:

Dat is wat ik de dealer duidelijk heb aangegeven. Ik wil een oplossing en geen ontbinding van de overeenkomst.

Hetzer

Forumguru
Zou er misschien toch nog een door mij bestelde versie van de band gaan rollen?

.

lijkt me niet zo heel bijzonder, ik bedoel ze hoeven echt de fabriek niet aan te passen om jou versie te maken, elk land heeft sowieso z'n eigen versies en eigen pakketten,

zo kun je in duitsland

bijvoorbeeld de volgende uitvoeringen van de Fabia Combi bestellen,

Fabia basic
Classic
Ambiente
Sport
Elegance
GreenLine
COOL EDITION
STYLE EDITION

elk weer leverbaar met elke motor en een elk verkrijgbare optie (zonder de bij ons vanaf 01-01-0 leverbare pakketten), idem in Frankrijk , Tjechie etc

http://carconfig.skoda-auto.de/carconfig/HauptframeSetIE.asp?Modell=22&Ausstattungslinie=

Maarten

Forumguru
Leek mij ook niet zoveel gevraagd. Maar op de vraag of ze mijn auto dan niet van de band konden laten rollen zoals ik hem besteld had, kreeg ik toch echt een nee te horen.
Maar als men moet kiezen tussen mijn bestelling of het alternatief, dan weet ik de uitkomst waarschijnlijk wel.

bat

Lid
Dat is dus de vraag. Als ik de koopovereenkomst niet ontbind en ik hen houd aan de overeenkomst, moeten zij leveren. Hoe zij dat gaan doen, dat is hun probleem/uitdaging. Zij kunnen niet eenzijdig de overeenkomst ontbinden
Nee, dat kan inderdaad niet. Maar het vervelende is dat ze er dan toch nog onderuit kunnen komen. Zij kunnen immers de overeenkomst niet naleven. Het is dan aan hun om met een redelijk alternatief te komen. Doen ze dat niet, of accepteer jij dat voorstel niet, dan moet jij via juridische weg alsnog het nakeomen van de overeenkomst eisen. Helaas draait dat er meestal op uit dat de overeenkomst alsnog wordt ontbonden, omdat de andere partij zich er niet aan houdt of kan houden. Het enige voordeel wat je daar van hebt is dat je er waarschijnlijk wel een schadevergoeding uit kunt slepen.

Gelukkig lijkt het er op dat alles in het werk wordt gesteld om een oplossing te vinden waar jij mee kunt leven. Ik hoop dat jullie er uit komen!

Maarten

Forumguru
We hebben samen een goed alternatief gevonden. En met samen bedoel ik de dealer en ik. Het probleem heb ik eerder omschreven; het verschil in geld....

Ondanks alles reken en hoop ik op een goede afwikkeling.

Fabia

† In Memoriam
Ik zal voor je duimen.
icon_duimen.gif

Maarten

Forumguru
Ik beloof het jullie; jullie zijn de tweede die het van me horen. Eerst mijn vrouw natuurlijk!
Als ik om 16:30 uur niet gebeld ben door de dealer ga ik ze zelf bellen.

Maarten

Forumguru
*zucht*

Ik heb om 16:30 uur zelf gebeld met de dealer. De verkoper met wie ik de overeenkomst heb gesloten was vrij, maar ik werd doorgeschakeld naar zijn mobieltje. Ik heb hem gevraagd naar de stand van zaken, omdat hij uiterlijk dinsdag meer zou weten.

Niet dus. Er is nog niets bekend. Gisteren heeft hij gebeld met de rayonmanager. Hij wist nog niets omdat men nog geen contact heeft kunnen krijgen met de mensen die 'er over gaan'. Weer weet ik dus niet meer en ben nog geen stap verder. :(

Afgesproken met de dealer dat hij morgen weer wat mensen achterna gaat bellen. Ik heb hem aangegeven dat ik toch echt hoop op korte termijn duidelijkheid te hebben.

Helaas dus geen goed nieuws en het verhaal kent nog geen (goed) einde.

*zucht*

Bovenaan Onderaan