Skoda Rijnwoud wordt Auto Hoogenboom (PON Retail) helaas..

JMS

Lid
@MacManiac78, mocht dit maar beperkt zijn tot de communicatie tussen laadpaal en auto, in werkelijkheid speelt er veel meer.

Ik vrees dat er nog heel wat van dergelijke problemen gaan komen. De externe apps die het laden van de wagen beïnvloeden hebben een belangrijke inkomstenbron: op elk moment heb je x laadsessies onder controle, en afhankelijk van de spotprijs van de elektriciteit kan je controleren hoeveel energie er wordt opgenomen. Als de spotprijs laag (of zelfs negatief is) laat je alle wagen zoveel mogelijk laden (kassa, kassa), als de spotprijs te hoog is stop of reduceer je het laadvermogen. De klant ziet enkel dat het laadproces wat trager verloopt.

Van zodra bidirectioneel laden beschikbaar wordt zal het probleem enkel toenemen, want de klanten zullen dan zien dat om één of andere reden de levensduur van de batterij korter is dan verwacht...
 

Frup

Forumguru
Ook al is het door mijzelf opgelost, de manier waarop hier mee om wordt gegaan vind ik beneden alle peil. Nogmaals: welk signaal geef je af als dealer? Download de data, koppel het terug naar je klant en zeg dank je! Wat je vervolgens met deze info doet is aan hem. Niet aan mij.

Precies dat is het waardoor je je als klant serieus genomen voelt!
Helemaal mee eens.
 

Captain Hook

Forumguru
Nou... een veredeld stopcontact... ;)
't Hangt er natuurlijk wel vanaf over welk type laadpaal je spreekt.


Dan zijn er ook nog laadpalen die DLB ondersteunen, zoals deze:
 

MacManiac78

Forumguru
@JMS Ik weet hoe een laadpaal werkt en hoe deze met software te sturen is. Ook weet ik dat de auto voor de sturing zorgen kan. Ik loop al even mee met een EV. @Japanese heb je dit ook met de Stekker app?
 

JMS

Lid
@MacManiac78, Dan begrijp ik niet dat je dit direct zou terugkaatsen naar de dealer. Het probleem van @Japanese Power is niet door de software van de laadpaal en slechts ten dele door de software van de enyaq (tenminste volgens Jedlix). De dealer kan hieraan niet veel doen, wel kan hij zoals ik reeds aangaf de klant bedanken voor de hulp en de opgedane kennis.

Naarmate er meer en meer dergelijke apps gebruikt worden zal er minder en minder naar de dealer moeten gekeken worden voor klachten hierover. Het alternatief is dat we het laden van skoda's enkel met door skoda ondersteunde applicaties kunnen aansturen, maar dat lijkt me zeker geen verbetering.

@Peter-036, ja het zijn veredelde stopcontacten, maar ze zijn volledig stuurbaar en kunnen aldus gebruikt worden om de volledige vloot van voertuigen die op dat moment aan de laadpaal hangt meer of minder stroom te laten verbruiken, en dat is veel geld waard. Dat je zelf je Alfen laadpaal niet volledig onder controle hebt is gewoon omdat Alfen dit niet vrijgeeft. De mogelijkheid zit wel reeds ingebakken.
 

EdK

Forumguru
zal er minder en minder naar de dealer moeten gekeken worden voor klachten hierover.
Zie ik toch iets anders !
In dit geval kunnen beide partijen naar elkaar wijzen en ben jij het ping pong balletje !
En als beide partijen diverse keren je wagen hebben gehad en hebben lopen wijzen, moet jij op bepaald moment op je strepen gaan staan om beide partijen GELIJK aanwezig te hebben en ze niet eerder weg laten gaan voor het probleem is gevonden endus bekend is waar het probleem zit en indien geen onderdelen een ultimatum geven.
Bij mijn werkgever ook wel situaties gehad dat de klant een probleem had en bij ons deel het goed was, maar dat de derde partij dit ook zei.
En ja toen klant een afspraak laten maken met beide partijen en op zelfde dag en tijdstip.
En zo samen opgelost, en in dit geval moesten beide een aanpassing maken om het geheel te laten werken....
 

JMS

Lid
Zie ik toch iets anders !
In dit geval kunnen beide partijen naar elkaar wijzen en ben jij het ping pong balletje !
En als beide partijen diverse keren je wagen hebben gehad en hebben lopen wijzen, moet jij op bepaald moment op je strepen gaan staan om beide partijen GELIJK aanwezig te hebben en ze niet eerder weg laten gaan voor het probleem is gevonden endus bekend is waar het probleem zit en indien geen onderdelen een ultimatum geven.
Spijtig genoeg word je wel het ping pong balletje als het over meer dan 2 partijen gaat. Bij @Japanese Power waren het al drie partijen, en bij één van de partijen kan je enkel op goodwill rekenen aangezien ze enkel een service leveren en je geen kost aanrekenen (jedlix).
Bij mijn werkgever ook wel situaties gehad dat de klant een probleem had en bij ons deel het goed was, maar dat de derde partij dit ook zei.
En ja toen klant een afspraak laten maken met beide partijen en op zelfde dag en tijdstip.
En zo samen opgelost, en in dit geval moesten beide een aanpassing maken om het geheel te laten werken...
Het siert je werkgever dat hij dit zo aanpakt, maar waarschijnlijk had de klant nog wel iets achter de hand om voldoende druk te zetten (een openstaande factuur), of wil je werkgever geen klanten verliezen. In het geval dat je niet echt een klant bent, wordt dit heel wat moeilijker.

We zullen hiermee moeten leren omgaan en dit zal de nodige frustraties opleveren. Door de ervaringen te delen in dit forum kunnen we ervoor zorgen dat gebruikers sneller tot een oplossing komen.
 

EdK

Forumguru
Het siert je werkgever dat hij dit zo aanpakt
Het leuke van verhaal is dat dit meestal bij de monteurs vandaan komt en dat we dit ook ventileren naar de werkgever toe.
En misschien dat je dan quitte speelt op deze klus, maar je bouwt wel een goodwill op bij je klant.
En vroeg of laat of linksom of rechtsom , komt dit je in de toekomst echt ten goede....
Onlangs een X aantal elektrakasten opgenomen die door conculega zijn geleverd en ons product hiermee willen nadoen.
Ja de gemeente was op dat moment een stuk goedkoper uit, alleen staat nu al een jaar en het werkt nog niet.....
En nu werden we toch gebeld om een opnae te doen om de kasten naar ons systeem om te bouwen.
Dus als dit opdracht word ( en word het binnenkort ) dan zit je op lokatie met 2 man deze kasten om te bedraden....

Open kaart spelen , en soms je verlies slikken levert toch een goodwill op ! En uiteindelijk komt dit je heel vaak ten goede !
En helaas zijn er veel firma's die dit niet zien of niet willen zien !
Kijken alleen naar cijfertjes op korte termijn en niet op de lange termijn...
En ik wil echt niet zeggen dat wij het 100% goed doen hoor, ook wij maken fouten !
Maar openkaart spelen en met je billen bloot maakt de situatie wel weer toegankelijk en men loopt je dan zeker een volgende keer niet voorbij
 

Cordoba

Forumguru
Dit is voor Japanese Power natuurlijk niet (meer) van toepassing, maar als opdrachtgevers in het verleden ook een aantal keren problemen gehad waarbij 2 partijen elkaar als schuldige aanwijzen. Tegenwoordig zijn de mensen die de contracten afsluiten wat slimmer, en sluiten een contract af met één verantwoordelijke partij waarbij die partij dan zelf de andere partij moet inschakelen als dat nodig is. En dan krijg je inderdaad ook regelmatig dat er 2 of 3 partijen gelijktijdig op moeten komen draven om het samen op te lossen.
 

Japanese Power

Donateur
Afgelopen maandag was ik bij de dealer om de voorruit te laten vervangen maar heb de persoon in kwestie niet kunnen spreken.

Ik heb 's avonds een correcte doch duidelijke mail gestuurd naar hem over welk gevoel deze zaak mij geeft als klant.
Incl. de verkoper en 2 collega's van de werkplaats in de zichtbare cc. Helaas tot op heden niets vernomen.

Ben ik nu zo'n zeurpiet of snappen ze het nu werkelijk niet daar bij de dealer...
Ik raak steeds meer teleurgesteld.
 

kwillems

Donateur
Ik schat dat het op de agenda van hun werkoverleg van aanstaande maandagmorgen staat en dat ze daarna reageren.
Maar je zou altijd even een e-mail erachteraan kunnen sturen met de vraag naar de stand van zaken.
 
Bovenaan Onderaan