Onderstaande is mij ook overkomen.
De verkoper geeft aan dat hij er niet verder over wil praten omdat hij elke dag 4 mensen aan de lijn heeft die erover klagen. Advies: "verkoop de auto maar en koop er een die wel goed is". Ik zweer, dit is wat hij zei.
Verder kwam ik bij Pon ook niet verder. Reactie van de dame aan de telefoon, zoiets van daar hebben nog nooit van gehoord. Zo jammer.
Lees hieronder en huiver. Dit is echt waar, ik ervaar precies wat hier staat.
Opladen langs de snelweg met een super hoge laadsnelheid van 34kwh, terwijl er een Kia staat die gewoon met 150kwh staat te laden. Dan sta je echt te balen!
Test: Skoda Enyaq iV reageert slecht op vrieskou
Bijna niets stelt batterijen meer op de proef dan vorst. Maar sommige elektrische auto’s zijn beter bestand tegen winterse kou dan andere.
IJzige temperaturen eisen hun tol van de accu van de elektrische auto en een actieradiusverlies tot 30 procent is mogelijk. Sommige automodellen hebben echter beduidend minder last van de kou dan andere, zo blijkt uit een grootschalige test van de Noorse autoclub NAF. Van de 31 onderzochte voertuigen presteerde het Chinese model BYD Tang het beste. De Skoda Enyaq iV zakte in Noorwegen door het ijs.
De NAF testte op een droge weg bij temperaturen tussen 0 en min 10 graden. De auto’s begonnen elk met een volle maar niet voorverwarmde accu en vervolgens werd de afstand tot deze helemaal leeg was gemeten. Snelwegen, landwegen en het stadsvervoersnetwerk werden gebruikt tijdens het rijden in het echte verkeer (dus geen laboratorium opstelling) en afhankelijk van het bereik moesten hoogteverschillen tot 1.000 meter worden overwonnen. De verwarming werd gebruikt, maar de efficiëntie van het voertuig werd gemaximaliseerd door de Eco modus in te schakelen, zodat het binnenin de auto soms behoorlijk koel bleef.
Het Chinese SUV model BYD Tang, die sinds vorig jaar in Noorwegen op de markt is maar in Nederland nog niet verkrijgbaar is, leed de minste verliezen. Het model, dat van meet af aan succesvol was in het Scandinavische land, belooft een standaard actieradius van 400 kilometer en haalde in de wintertest zelfs een actieradius van 356 kilometer. Het verschil tussen deze 2 waarden is 11 procent. De Tesla Model Y Long Range Dual Motor (11,05 procent verlies van rij bereik) en de Porsche Taycan 4 Cross Turismo (11,84 procent) behaalden vergelijkbare goede resultaten.
De Tesla Model 3 Long Range Dual Motor bood het grootste winterbereik in de test met in de praktijk 521 kilometer, wat overeenkomt met een verschil van 93 kilometer oftewel 15,15 procent minder dan de officiële waarde. Ook de Mercedes-Benz EQS 580 4Matic (513 kilometer; 20,47 procent verlies aan rij bereik) en de BMW iX xDrive50 (503 kilometer en 14,89 procent) kwamen heel ver. De grootste verliezen werden opgetekend bij de Skoda Enyaq iV 80, die 31,83 procent van zijn standaard actieradius verloor. De Tsjech is daarmee de zwakste speler in het veld
De verkoper geeft aan dat hij er niet verder over wil praten omdat hij elke dag 4 mensen aan de lijn heeft die erover klagen. Advies: "verkoop de auto maar en koop er een die wel goed is". Ik zweer, dit is wat hij zei.
Verder kwam ik bij Pon ook niet verder. Reactie van de dame aan de telefoon, zoiets van daar hebben nog nooit van gehoord. Zo jammer.
Lees hieronder en huiver. Dit is echt waar, ik ervaar precies wat hier staat.
Opladen langs de snelweg met een super hoge laadsnelheid van 34kwh, terwijl er een Kia staat die gewoon met 150kwh staat te laden. Dan sta je echt te balen!
Test: Skoda Enyaq iV reageert slecht op vrieskou
Bijna niets stelt batterijen meer op de proef dan vorst. Maar sommige elektrische auto’s zijn beter bestand tegen winterse kou dan andere.
IJzige temperaturen eisen hun tol van de accu van de elektrische auto en een actieradiusverlies tot 30 procent is mogelijk. Sommige automodellen hebben echter beduidend minder last van de kou dan andere, zo blijkt uit een grootschalige test van de Noorse autoclub NAF. Van de 31 onderzochte voertuigen presteerde het Chinese model BYD Tang het beste. De Skoda Enyaq iV zakte in Noorwegen door het ijs.
De NAF testte op een droge weg bij temperaturen tussen 0 en min 10 graden. De auto’s begonnen elk met een volle maar niet voorverwarmde accu en vervolgens werd de afstand tot deze helemaal leeg was gemeten. Snelwegen, landwegen en het stadsvervoersnetwerk werden gebruikt tijdens het rijden in het echte verkeer (dus geen laboratorium opstelling) en afhankelijk van het bereik moesten hoogteverschillen tot 1.000 meter worden overwonnen. De verwarming werd gebruikt, maar de efficiëntie van het voertuig werd gemaximaliseerd door de Eco modus in te schakelen, zodat het binnenin de auto soms behoorlijk koel bleef.
Het Chinese SUV model BYD Tang, die sinds vorig jaar in Noorwegen op de markt is maar in Nederland nog niet verkrijgbaar is, leed de minste verliezen. Het model, dat van meet af aan succesvol was in het Scandinavische land, belooft een standaard actieradius van 400 kilometer en haalde in de wintertest zelfs een actieradius van 356 kilometer. Het verschil tussen deze 2 waarden is 11 procent. De Tesla Model Y Long Range Dual Motor (11,05 procent verlies van rij bereik) en de Porsche Taycan 4 Cross Turismo (11,84 procent) behaalden vergelijkbare goede resultaten.
De Tesla Model 3 Long Range Dual Motor bood het grootste winterbereik in de test met in de praktijk 521 kilometer, wat overeenkomt met een verschil van 93 kilometer oftewel 15,15 procent minder dan de officiële waarde. Ook de Mercedes-Benz EQS 580 4Matic (513 kilometer; 20,47 procent verlies aan rij bereik) en de BMW iX xDrive50 (503 kilometer en 14,89 procent) kwamen heel ver. De grootste verliezen werden opgetekend bij de Skoda Enyaq iV 80, die 31,83 procent van zijn standaard actieradius verloor. De Tsjech is daarmee de zwakste speler in het veld