Verzamel topic: problemen Fabia Greenline / 1.2 TDI deel-2

Noord26

Forumguru
Ik begrijp niet wat het probleem van Jkz tegenover mij is eigenlijk? Geef alleen aan dat een tijdelijke oplossing het uitschakelen van deze melding via VCDS kan zijn. Er wordt tamelijk fel op gereageerd? Ik kan er toch ook niets aan doen dat de importeur geen directe oplossing heeft.
 

namleop

Actief lid
@zwarte ruiter
Ik heb voor een tijd terug al gepost dat er vanaf week 45 een oplossing zou zijn. Dit kan in de vorm van een software update of in de vorm van een nieuw boardnet voorzien van de juiste aangepaste software.

Twee weken geleden de 30.000-beurt gedaan bij Holsch in lelystad, en daar is een softwarekastje vervangen, die zou het probleem met het gloeispiraaltje en/of gloeilampje moeten oplossen. Hiervoor moeste beide sleutels opnieuw worden ingeleerd.

Toen ik een paar dagen later langskwam met de andere sleutel is er meteen een extra softwareupdate gedaan, die lijkt me dus vrij nieuw, omdat het bij de beurt blijkbaar nog niet bekend was. Ik kon er op wachten en ik weer tevreden naar huis.

Maar.. drie dagen later begon ineens het gloeilampje-lampje te branden! @#$@# dat had ik nog nooit gehad. Ik denk voordat ik de garage bel maar eerst kijken of er een lampje stuk is en jahoor, mijn dagrijlicht linksvoor :uitlachen:. Dus het lampje doet precies wat het moet doen...!
 

Ligflits

Senior Member
Ik kreeg van een ander de melding dat 1 van mijn 2 achterijrijlichten niet aan ging bij achteruit rijden. Na het zelf even gechecked te hebben klopt dit. Ik heb echter geen "lamp-defect-lampje" en uitlezen geeft geen foutmelding. Vreemd???
 

Lexris

Lid
Ligflits Volgens mij klopt dat helemaal. De auto's hebeem maar een achteruitrijlamp. Deze zit rechtsachter gemonteerd. Links zit op dezelfde plaats de mistlamp
 

Canon-Eye

Forumguru
"melding dat 1 van mijn 2 achterijrijlichten niet aan ging bij achteruit rijden" ???
Ik heb sowieso maar 1 achteruitrijlicht aan de rechterkant, en dat heeft uitsluitend een functie als signaal naar achterliggers. In het (plattelands) donker zie je er hoegenaamd niks mee!
 

Ligflits

Senior Member
Ligflits Volgens mij klopt dat helemaal. De auto's hebeem maar een achteruitrijlamp. Deze zit rechtsachter gemonteerd. Links zit op dezelfde plaats de mistlamp

Idd achter het linker witte glaasje zit een rood lampje. Het mistlampje...
 
5 januari 2012 voor de 9 keer naar de dealer voor voorgloeilampje en motor lampje, diversen onderdelen al vervangen en nu moet de kabelboom worden doorgemeten, ik ben bang dat dit ook weer niet helpt, ik ben benieuwd of het is verholpen voor het verstrijken van de garantie in september, anders maar een jaar bijverzekeren, al met al gaat het plezier er wel van af, verder is het een prima auto, is dit alleen een Skoda probleem of geld dit ook voor Seat en Volkswagen ?
 

ERik Heddema

Nieuw lid
Hoi, Ik had het zelfde probleem toen hebben ze eerst de regelunit vervangen maar bij mij ging het lampje toch weer branden maar...
De oplossing schijnt te zijn gevonden door een aanpassing in de zekering kast moet het lampjes mistery zijn opgelost
 

Greenliner

Senior Member
@tipmast,

Bij mij bleven in het begin ook steeds die lampjes branden. Bijzonder vervelend. Enkele malen terug geweest naar de dealer die het met een software-update "oploste". Tenslotte een nieuwe EGR-klep en nooit meer een lampje gezien.
 

rocket

Senior Member
Eindelijk iemand met het zelfde probleem dat de rem weg zakt ben al een jaar bezig met dit probleem , auto is al bij PON geweest maar kunnen het niet vinden remmen zijn vervangen , rem bekrachtiger is vervangen maar hij doet het nog steeds. Hebben ze bij jouw al wat kunnen vinden .

Edwin
 
Kan niet snel genoeg 5 januari worden, want als deze lampjes branden werkt ook start stop en cruisecontrol niet meer, rij nu al meer dan een half jaar zonder deze hulp middelen, maar ben bang als ik alle berichten lees dat het nog steeds niet over is als ik bij de dealer ben geweest.
 

van_der_P

Senior Member
Vorige week maandag 19 december GL weer naar de garage geweest voor het vervangen van de verstuiver ivm kleppergeluid bij koude motor. Deze keer is het vervangen goed gegaan, problemen zijn opgelost. De koude motor loopt een stuk rustiger.
 

Snoopy

Lid
@tipmast.

Ik heb het probleem gehad dat mijn SST niet meer werkte en mijn CC om de haverklap vanzelf uitviel.
De dealer heeft daarop een kabelboom vervangen die in de fabriek te strak was gelegd en er daardoor een draad was stukgegaan.
Hierna geen problemen meer gehad.
 

namleop

Actief lid
Gisteren ging het schakelen ineens heel zwaar, in alle versnellingen.
Auto staat nu bij de dealer en waarschijnlijk is de koppeling overleden. en dat na 34.000km/15 maanden... Ik ben benieuwd wat de oorzaak is!
Iemand dit al eens meegemaakt?
 

namleop

Actief lid
Gisteren was de auto alweer klaar, onder garantie is de koppeling en de veer vervangen. Hier was een deel van afgebroken waardoor de koppeling niet meer volledig vrij kwam. Ik ben erg blij dat het zo snel gemaakt kon worden!!
Het schijnt vaker voor te komen bij meer modellen...
 

Noord26

Forumguru
Vrouwtje kwam vandaag thuis met de GL. "Er zit een hoge piep in de auto", zei ze. Hmm.. Samen luisteren waar het vandaan kwam. Het begint pas als de auto gestart is en is ook afhankelijk van het toerental, niet van de rijsnelheid. Wat als je stilstaand wat gas geeft is het ook aanwezig. Komt over als een licht gezoem/gepiep, in ieder geval een hoge toon van achteruit de auto. Als de radio op volume 9 of hoger komt overstemt hij het geluid, alsmede als je 100 km/h of harder rijdt. Ik vermoed persoonlijk de brandstofpomp!

Iemand ook bekend met deze 'pieptoon' waar ik het over heb? Donderdag rijdt ze langs de dealer om die het te laten horen. Is een behoorlijk irritant geluidje in ieder geval!

:crazy:
 

MacManiac78

Forumguru
Dit is een lager in de brandstofpomp. Een bekend probleem bij alle VAG modellen (VW, Audi, Seat en Skoda).
De brandstofpomp wordt onder garantie vervangen. Advies: Laat meteen het brandstoffilter meenemen, ze zitten er nu toch vlakbij.
 
Bovenaan Onderaan