Verzamel topic: problemen Fabia Greenline / 1.2 TDI deel-2

Esli

Lid
@Namleop
Ik heb precies hetzelfde na inbouw van mijn carkit.
De voedingskabel zorgt voor storing op het antennesignaal.

Omdat de Swing een zeer goede ontvangst heeft merk je dat alleen bij zwakke zenders. In mijn geval haal ik dan de telefoon uit de lader en heb ik weer ontvangst.

Moet dus nog even terug naar de garage om te kijken of we de kabel iets anders kunnen leggen.

@raywa40 Er zijn er meerdere met het remschijvenprobleem. Daar loopt ook een apart draadje over.
 

MacManiac78

Forumguru
Ik heb met regelmaat een "lampstoring" als ik de auto rondloop, werken alle lampen prima. Na uitzetten contact en herstart is de "storing" verdwenen.
Ik zelf denk dat deze "storing" veroorzaakt wordt door de spiegelverwarming, tijdens het rijden in de vind ik dat er bijzonder veel water langsde spiegel montageplaat over mijn raam loopt. Als ik tijdens vochtig weer de spiegel verwarming aanzet... VOILA "lampstoring".
Binnenkort ga ik de storing even uitlezen. Hopelijk zegt VCDS me welke "lamp" er "kapot" is.
 

Jkz

Lid
@macmania:
Kijk eens of je de storing kunt oproepen door ruitenwissers aan te zetten en op de rem te trappen. Is een bekende storing waar veel over geschreven is op het forum en waar nog geen oplossing voor is.
 

MacManiac78

Forumguru
Ik heb de storing uitgelezen, het is inderdaad het remlicht wat de storing veroorzaakt.
Sluiting met plusdraad.
Een tweede storing is iets met de centrale deurvergrendeling.

Ik zal binnenkort een logje plaatsen.
 

Jkz

Lid
@macmania:
Ik weet niet wat je met dat logje bedoeld. Lees het forum maar eens door er is veel over geschreven. Ik heb al 3 keer een nieuwe boardnetregelapparaat er in gekregen. Advies van Pon. Er staat nu een geüpdatete nieuwe boardnet gepland voor week 45 en dan moet het opgelost zijn. Wordt vervolgd...
 

namleop

Actief lid
De voedingskabel zorgt voor storing op het antennesignaal.Omdat de Swing een zeer goede ontvangst heeft merk je dat alleen bij zwakke zenders. In mijn geval haal ik dan de telefoon uit de lader en heb ik weer ontvangst.Moet dus nog even terug naar de garage om te kijken of we de kabel iets anders kunnen leggen.

Volgende week heb ik de 30.000-beurt gepland staan, dan gaan ze ook kijken of e.e.a. veranderd kan worden in de antenne. Ik heb nl. het idee dat hij tussen de antenne achter en voor schakelt en bij de voor-antenne de storing geeft. Misschien kan dit heen-en-weer schakelen softwarematig uitgezet worden. Ik ben benieuwd.
 

Jkz

Lid
Macmania kijk bij mijn profiel bij de geposte berichten. Alles is samengevoegd ik weet het ook niet meer!
 

Jkz

Lid
@zwarte ruiter
Ik heb voor een tijd terug al gepost dat er vanaf week 45 een oplossing zou zijn. Dit kan in de vorm van een software update of in de vorm van een nieuw boardnet voorzien van de juiste aangepaste software. Ik heb vrijdag hierover nog contact gehad met de dealer, deze had nog niets gehoord. Zo gauw er nieuws is word ik op de hoogte gesteld en zal dit hier dan direct posten.

Groeten.
 

MacManiac78

Forumguru
Ik ben bij de dealer in SweetLakeCity (Zoetermeer dus) geweest. Mijn eigen dealer reageerd niet op de hulpvraag.
De dealer te Sweetlake heeft aangegeven dat de vermoedelijke oplossing is opgeschoven naar week 47.
Je kan je daar in laten schrijven met dit probleem, ze nemen dan contact met je op, zodra zij meer weten.
Het probleem doet zich voor in het 2011 & 2012 model. Voor het 2011 model schijnt er een oplossing voor te zijn gevonden, aangezien ikzelf het 2012 model heb, heb ik niet verder doorgevraagd.
 

Jkz

Lid
Ben vandaag door mijn dealer gebeld. Ik was een van de eersten al heel lang geleden met deze klacht. Ondertussen al vaak wat aan gedaan maar de storing met het lampje kwam steeds weer terug. Men had mij maanden geleden beloofd dat er in week 45 een oplossing zou komen. Dealer heeftt vandaag gebeld en mij medegedeeld dat er contact was geweest met de fabriek en dat de storing voorlopig ( dus ook niet over twee weken) niet op te lossen is. Heel fijn auto straks een jaar oud en vanaf het begin deze storing gehad en valt niet op te lossen. Ik heb er al heel veel over geschreven hier op het forum, ik baal er goed van. Dit is mijn eerste nieuwe auto die ik mijn leven heb gekocht en dan zo'n storing... Bij al die andere auto's nog nooit meegemaakt.
By THE way: ook polo's en Ibiza 's kampen met de zelfde storingen.
En wat betreft modeljaar 2011 of 2012 dat maakt volgens mijn dealer niets uit! Er is geen oplossing. Letterlijk is mij gezegd dat alles in de ijskast staat en men druk hier mee bezig is maar de oplossing is nog lang niet in zicht.....
 

Jkz

Lid
@Noord26:
Je geniet weer lijkt het wel!!
Dit kan toch niet de bedoeling zijn, het zit er toch niet voor niets op!!!!!
 

Noord26

Forumguru
@Noord26:
Je geniet weer lijkt het wel!!
Dit kan toch niet de bedoeling zijn, het zit er toch niet voor niets op!!!!!

Hoe bedoeld u genieten? Uw uitroepen-knop blijft hangen. :smirk:

Het is idd een lapmiddel, cq niet de bedoeling, maar een tijdelijke oplossing is het wel. Alhoewel ruim na 1 jaar nog geen oplossing aanwezig is het er uit begint te zien als een niet-tijdelijke oplossing.. Het is maar 1 waarde omzetten in VCDS. Hulde voor de importeur. :icon_smile_dead:

Zelf heb ik continu de CanBus voor de koplampen uitgschakeld staan (overige verlichting niet) ivm foutieve triggering icm Xenon.
 

Jkz

Lid
@noord26
Xenon is jouw eigen keus, dat is een aanpassing die je zelf hebt gedaan. Ons probleem zit hem in de auto zelf, daarom heb ik daar moeite mee! *edit mod* Daarom heb ik dit er heel kinderachtig bij gezet. Verder hou ik er vanaf nu mee op hier op dit forum. Mede door leden zoals jij. Altijd heb je wel een flauwe opmerking klaar, is het niet over de !!!!!!, dan wel over een probleem wat voor jou geen probleem is omdat je er toevallig geen last van hebt maar een ander wel!!!! En ja......hij blijft weer lekker hangen. Maak jij je daar maar druk over. De groeten.
Ik weet het mods totaal off-topic, maar ik ben het compleet zat. Excuses alvast aan de rest die hier wel goede bedoelingen hebben!

[MODERATORBREAK]Het door mij aangepaste stuk tekst is beledigend en op de man. Dit is niet toegestaan. Pas het taalgebruik naar leden aan.[/MODERATORBREAK]
 

Fabia

† In Memoriam
Heren zullen we het een beetje netjes houden hier aub!! Vecht het anders maar via een pm uit als je dat wilt.
 
Bovenaan Onderaan